خبر مهم برای متقاضیان کمک هزینه



یارانه نقدی و معیشتی چطور؟

همانطور که می دانید دو سال است که ماهانه دو یارانه به سرپرستان برخی خانوارها پرداخت می شود. کمک هزینه های نقدی و معیشتی. در ابتدا از برخی پرسیده شد که با پرداخت یارانه جدید تکلیف دو یارانه قبلی چه می شود؟ بررسی ها نشان می دهد که دیگر یارانه ای به نام نقدی و معیشتی نداریم و همه یارانه ها به صورت یارانه جدید پرداخت می شود. البته یارانه جدید فقط دو ماهه است و احتمالا بعد از آن یارانه مالی نخواهیم داشت و کالابرگ الکترونیک جایگزین آن می شود.

در صورتی که به هر دلیلی یارانه به شما پرداخت نشد می توانید با hemaiat.mcls.gov.ir تماس گرفته و شکایت خود را گزارش دهید.

دریافت کنندگان جدید کمک هزینه چه باید بکنند؟

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این خصوص گفت: به زودی سامانه هدفمندی یارانه ها به کار خود ادامه می دهد و تمامی افرادی که به هر دلیلی یارانه دریافت نمی کنند می توانند به این سامانه مراجعه کنند.

چرا برای برخی یارانه های بیشتری پرداخت شده است؟

برخی از مردم یارانه بیشتری دریافت کردند. در پاسخ باید گفت: یارانه دو ماه به مردم پرداخت شده است و اگر یارانه به حساب شما دو برابر شده است، به همین دلیل است.

برای اطلاع از اینکه آیا واجد شرایط دریافت کمک هزینه جدید هستید یا خیر، ابتدا باید به آدرس hemaiat.mcls.gov.ir مراجعه کنید. پس از ثبت نام ابتدا شماره ملی سرپرست خانوار و سپس شماره حسابی که تاکنون یارانه به آن پرداخت شده و سپس شماره ملی یکی دیگر از اعضای خانواده را وارد نمایید. سپس پنجره پایین باز می شود و متوجه می شوید که آیا تحت پوشش هستید یا خیر.

بیشتر بخوانید  ماکرون از ترس جاسوسی اسرائیلی تلفن همراه خود را تغییر داد

چرا برخی یارانه کمتری دریافت کردند؟

علاوه بر پرداخت یارانه، برخی احساس می کردند که یارانه کمتری به آنها پرداخت می شود. دلیل کاهش یارانه برخی از مردم این است که قسط وام کرونا از میزان یارانه کم شده است.

آیا یارانه جدید بیش از دو ماه قابل پرداخت است؟

همانطور که گفته شد یارانه جدید باید به مدت دو ماه پرداخت شود و سپس گواهی الکترونیکی صادر شود. آیا امکان دارد این یارانه بیش از دو ماه طول بکشد؟ وزیر اقتصاد در پاسخ به این سوال گفت: در صورت فراهم نشدن شرایط کوپن، پرداخت یارانه مالی ادامه خواهد داشت.

آیا خارجی ها هم یارانه می گیرند؟

وزیر کشور در پاسخ به این سوال که آیا به شهروندان جدید نیز یارانه تعلق می گیرد یا خیر، گفت: در حال حاضر یارانه تعلق نمی گیرد.

دهک یارانه چگونه تعیین می شود؟

سوال رایج دیگر این است که یک دهک به طور کلی چگونه کار می کند؟ سبحانیان معاون امور اقتصادی وزارت اقتصاد در پاسخ به این سوال گفت: دهک افراد بر اساس میزان دارایی هایی که خریده اند، حساب بانکی و هزینه آنها تعیین می شود. سازوکار نحوه تعیین دهک ها توسط وزارت رفاه اجتماعی به اطلاع عموم می رسد.

از ثبت نام و اعتراض تا پاسخ چقدر طول می کشد؟

سوال دیگر کسانی که یارانه نگرفتند این است که اعتراض چه زمانی پاسخ داده می شود؟ معاون رفاه اجتماعی در پاسخ به این سوال می گوید: «در تلاش هستیم تا یکی دو هفته دیگر پاسخ دهیم. تبلیغ این موضوع نیاز به تحقیق دارد.

بیشتر بخوانید  دکتر علی احمدی، کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی | انتخاب قوی، مجلس قوی، ایران قوی

آیا نیاز به دیدن افراد به صورت حضوری دارید؟

برخی از افراد به شدت نگران دریافت یارانه هستند و می خواهند بدانند که آیا ویزیت شخصی موثر است یا خیر؟ معاون رفاه اجتماعی در پاسخ به این افراد گفت که اصلا نیازی به مراجعه حضوری نیست و مرکز تماس 6369 آماده پاسخگویی است.

ورود دهک شما چقدر است؟

با توجه به اینکه رقم یارانه بسته به دهک متفاوت است، چگونه بفهمیم در کدام دهک هستیم؟ برای استعلام وضعیت روستای خود می توانید با شماره 09200006369 تماس بگیرید. راه دیگر مراجعه به سامانه hemaiat.mcls.gov.ir است که وضعیت استعمارزدایی را تعیین و منتشر می کند.

چه تعداد از بازماندگان فرصت ثبت نام برای یارانه را دارند؟

وزارت رفاه اجتماعی با ارسال پیامکی به سرپرستان خانوارهای یارانه ای اعلام کرد: برای سامانه ای که به زودی برای شما ارسال می شود، اقدام کنید. در صورت تایید این درخواست، یارانه دوره جاری نیز به خانوار شما تعلق می گیرد.

آیا بازماندگان این دو ماه یارانه می گیرند؟

برای بعضی ها این سوال پیش می آید که اگر بمانند دو ماه یارانه می گیرند؟ معاون بازرگانی وزیر صمت در پاسخ به این سوال گفت: تا سه ماه آینده امکان ثبت و ویرایش اطلاعات در سامانه فراهم می شود و میزان یارانه برای افرادی که اطلاعات آنها از سامانه تایید می شود در نظر گرفته شده است. روز اول پرداخت.”

کدام گروه از بازماندگان یارانه می گیرند؟

وزیر اقتصاد و دارایی می گوید: رئیس جمهور دستور داد به تمام کسانی که تا ماه گذشته یارانه می گرفتند، اگر متقاضی هستند، یارانه ماه اول به آنها پرداخت شود. وزارت رفاه اجتماعی نیز باید ظرف یک ماه به درخواست ها رسیدگی کند و در صورت صحت درخواست، مبلغ یارانه آزاد و قابل استفاده خواهد بود.

بیشتر بخوانید  فال انبیا امروز | دعاهات به لطف خدا مستجاب شد! | از این معجزه خدا غافل نشو + تفسیر دقیق

اگر بخواهیم یارانه خود را از خانواده جدا کنیم باید چه کنیم؟

دو شرط مهم برای جداسازی یارانه از خانواده وجود دارد. او حداقل 35 سال سن دارد و مستقل از خانواده زندگی می کند. اگر هر دو شرط را دارید به بخشداری مراجعه کنید و نامه ای دریافت کنید تا یارانه خود را از خانواده جدا کنید./اکتساآنلاین

دیدگاهتان را بنویسید