خبر مهم برای دریافت کنندگان کمک هزینه



به گزارش سلام نو، پس از جنگ اوکراین و بحران جهانی، دولت سیزدهم تصمیم گرفت تغییری در نظام یارانه ارز ترجیحی اعمال کند.

در ارتباط با این دو موضوع بسیاری از کارشناسان دستگاه های دولتی مواردی مانند احتمال بروز مشکل در تامین کالاهای اساسی را پیش بینی می کنند. علاوه بر صحت این پیش بینی، اکنون دولت در مورد اجرای این مصوبه که پیش از این در لایحه قانون بودجه 1400 و 1401 بر آن تاکید شده بود، تصمیم نهایی گرفته است.

با توجه به برآیند جلسات تصمیم گیری در خصوص اجرای این طرح که اکنون یارانه هوشمند نامیده می شود، برنامه نهایی دولت برای تامین چند قلم کالای حیاتی از جمله نان، مرغ، تخم مرغ، روغن و شیر از شهریور ماه 1400 تا عموم مردم

اگرچه در دولت نظراتی وجود داشت که پس از لغو ارز 4200 تومانی نهاده های دامی، روغن و نان، برای جبران افزایش قیمت کالاهای مربوطه، یارانه مالی به مردم پرداخت شود، اما بدیهی است که این امر نظر کافی است کالاهای اساسی و افزایش فشارهای مادام العمر بر مردم رای نیاوردند و در نهایت تصمیم به تجارت الکترونیک گرفتند یعنی دولت باید 4200 تومان برای حذف ارز ورودی نان و دام و روغن تعهد کند. کالاهایی که نقطه قوت مردم هستند با قیمت شهریورا 1400 برای مردم و به جای پول نقد کالاهای مورد نیاز مردم را تامین می کنند.

در گام اول مقرر شد یارانه نان اصلاح شود و بر این اساس وزارت اقتصاد مسئولیت عرضه نان با قیمت قبلی را بر عهده می گیرد و این روند از دوشنبه هفته جاری از استان زنجان آغاز می شود. . . در این استان حدود 1500 نانوایی مجهز به دستگاه کارتخوان هستند که با استفاده از کارت های بانکی مرسوم بدون تغییر قیمت نان را در اختیار شهروندان قرار می دهند. به گفته معاون وزیر اقتصاد، بر اساس صحبت های رئیس جمهور قیمت نانی که در اختیار مردم قرار می گیرد 10 درصد کاهش می یابد. اما موضوع مهمی که در ادامه به آن پرداخته خواهد شد نحوه اجرای این فرآیند جدید است.

بیشتر بخوانید  کدام دیوار کوتاه تر از بورس سهام است؟!

بر اساس برنامه ای که با همکاری وزارت اقتصاد و بانک مرکزی و استان ها محقق می شود، هر شهروند می تواند در پایان روز بر اساس سیستم بانکی مطمئن ما، نان را با کارت های بانکی از طریق دستگاه های پوز از طریق کارت های بانکی خریداری کند. . ، مابه التفاوت قیمت نان فروش در طول روز به حساب اصلی نانوایی واریز می شود. مهم این است که این موضوع بر سیستم تامین آرد نانوایی ها در ماه های اول تاثیر بگذارد و برای رفع این مشکل، طبق اعلام وزارت اقتصاد، آرد تحویلی به نانوایی ها 45 روز بعد تسویه می شود، بنابراین هیچ مشکلی برای سرمایه در گردش وجود ندارد. این واحدها جالب است که تمامی کارت های بانکی اعضای خانواده امکان خرید نان را خواهند داشت.

به نظر می رسد با نهایی شدن طرح دولت برای توزیع هدفمندی یارانه نان، بازار نان تا حد زیادی در سراسر کشور کنترل شود. بر اساس برخی اطلاعات حدود 80 هزار پوس در نانوایی های سراسر کشور وجود دارد که این بازار تک محصولی در نانوایی ها دلیل اصلی انتخاب نان به عنوان کالای اصلی انتخاب شده برای طرح پایلوت سوئیچینگ از ارز 4200 تومانی بوده است. یارانه

به گزارش تسنیم، در صورت دریافت مدل پیشنهادی پرداخت یارانه نان از طریق کالابرگو، کالابرگو الکترونیکی تا دو ماه آینده برای 4 قلم دیگر شامل شیر، تخم مرغ، روغن و مرغ معرفی می شود. البته قبل از تحقق کامل طرح برای اقلامی غیر از نان، مبلغ یارانه پولی یکی دو ماهه به حساب یارانه گیرنده واریز می شود که البته هنوز آن مبلغ قطعی نشده است، اما حدود 300 تا 400 نفر از پیامدهای افزایش قیمت راضی هستند.

بیشتر بخوانید  بهترین و سریعترین روش ترک اعتیاد در کلینیک ترک اعتیاد نگین

وزیر اقتصاد و دارایی در خصوص برنامه دولت برای ساماندهی یارانه نان گفت: دولت با توجه به سیاست و اهمیتی که در حوزه تامین نان دارد برنامه ای متفاوت از سایر کالاها را به ستاد اقتصادی دولت ارائه کرد. مناطق جغرافیایی، گروه ها و گروه های حمایتی در دستور کار قرار گرفته و این طرح برای اولین بار در کشور شکل گرفت و بر اساس آن امکان ردیابی صفر تا صد زنجیره یعنی از واردات گندم در انبارها، کارخانه ها، توزیع وجود دارد. شرکت ها، نانوایی های سنتی و صنعت به خوبی عرضه خواهند شد. / تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید