خبر مهم برای دارندگان سهام عدالت



آنچه دیگران می خوانند:

عدالت تقسیم می کند یارانه ای است که به گفته دولت نهم (رئیس جمهور محمود احمدی نژاد) از طریق تعاونی های قضایی استان ها به ذی نفعان آن واگذار شد و در اواسط دهه 1380، دولت سهام خود را در 49 شرکت بین مردم توزیع کرد که منجر به این شد. بیش از 49 میلیون نفر از جمعیت کشور واجد شرایط دریافت آن هستند عدالت تقسیم می کند دولت، هدف عرضه شد عدالت تقسیم می کند از گسترش سهم بخش تعاون در اقتصاد ایران خبر داد. طبق برنامه عدالت تقسیم می کندبخشی از سهام برخی شرکت های دولتی به گروه هایی با درآمد کمتر فروخته می شود و در زیر آخرین اخبار مربوط به سهام را می خوانیم.

این روزها گرفتن شماره شبا بسیار آسان است. کافی است با تبدیل شماره کارت به شبا آن را دریافت کنید. برای این کار کافی است یک کد شبا 24 رقمی با هر اطلاعاتی از حساب بانکی – مانند شماره حساب یا کارت یا وب سایت بانک حساب مورد نظر دریافت کنید.

برای ثبت یا تغییر تعداد سهام شبا چه باید کرد؟

برای ایجاد هرگونه تغییر و تغییر در سیستم سرمایه باید به سایت samanese.ir مراجعه کنیدچپ اما سوال بسیاری از افراد این است که آیا امکان ثبت یا تغییر تعداد سهام شبا در این سامانه وجود دارد؟ پاسخ به این سوال به انتخاب روش مدیریت سرمایه بستگی دارد. در صورتی که روش مدیریت مستقیم را انتخاب کرده باشید، مجاز به ثبت نام و تغییر شماره شبا خواهید بود. اما اگر روش غیرمستقیم را برای مدیریت سهام مالکیت انتخاب کرده اید، سامانه سهام عدالت به نشانی samanese.ir در حال حاضر اجازه ثبت شماره شبا را به سهامداران نمی دهد.

بیشتر بخوانید  انتقاد تند حجت‌الاسلام نقویان از گشت ارشاد خبر ساز شد / فیلم

با وجود اینکه تمامی مراحل دریافت شماره شبا در سامانه انجام می شود، اما در انتها با پیغام «عملیات مورد نظر تا اطلاع ثانوی امکان پذیر نیست». بنابراین در حال حاضر امکان تغییر و یا ثبت شماره صبا در سامانه سرمایه وجود ندارد.

اگر سهام خریداری کرده اید اما هنوز سود سهام عدالت را دریافت نکرده اید، باید منتظر اطلاعیه های سهام باشید. بر اساس این اطلاعیه ها در مقاطع خاصی از سال سامانه اختصاصی باز شده و امکان اخذ شماره ثبت یا تغییر آن در سامانه وجود دارد. پس بهترین راه این است; ابتدا با تبدیل شماره کارت به شبا، از بانکی که قصد پرداخت سود سهام عدالت را دارید، یک شبای 24 رقمی دریافت کنید. پس از اخذ شماره شبا منتظر اعلام عمومی سامانه سهام مالکیت در سایت ها و خبرگزاری ها باشید که امکان تغییر و ثبت شماره شبا را برای مدت حدود یک ماه به سهامداران می دهد. در نهایت شما منتظر هستید تا سود سهام عدالت به حساب شما واریز شود و کار دیگری وجود ندارد.

مدیرعامل سازمان خصوصی سازی گفت: پرداخت سود سهام شرکت های سهامی غیر بورسی در انتظار تصمیم کارگروه ویژه است.

حسین قربان زاده درباره نحوه پرداخت سود سهام شرکت های غیر بورسی مشمول پرتفوی سهام عدالت، گفت: برای پرداخت سود سهام عدالت شرکت های غیر بورسی باید میزان افزایش سرمایه شرکت ها افزایش یابد. ابتدا از سود کسر شود و مابقی سود شرکت ها به 49 میلیون سهامدار اولیه پرداخت شود، عدالت رعایت شود.

رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: بر اساس مصوبه 13 بهمن 1400 شورای عالی بورس، کارگروهی برای سهام عدالت تشکیل شد و این کارگروه باید در مورد میزان افزایش سرمایه این شرکت های غیر بورسی تصمیم گیری کند. در سبد سهام به پیشنهاد سازمان خصوصی سازی. این کارگروه با وجود اینکه جلساتی در خصوص سایر موضوعات برگزار کرده است، اما هنوز برای تعیین سود سهام شرکت های غیر بورسی تشکیل نشده است.

بیشتر بخوانید  دو فرزند آبادانی در آتش سوزی جان خود را از دست دادند

قربانزاده خاطرنشان کرد: در صورت تشکیل جلسه کارگروه و مشخص شدن موضوع پرداخت سود سهام غیرسهامی که امیدواریم تا دو هفته آینده انجام شود، می توان از میزان افزایش سرمایه شرکت ها کسر کرد. مبلغ کل سود و مابقی سود از طریق شرکت سپرده گذاری واریز شود. دفتر مرکزی به حساب 49 میلیون سهامدار عدالت واریز شود.را


دیدگاهتان را بنویسید