مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

خبر مهم برای بازنشستگان آیا افزایش مجدد حقوق بازنشستگان در راه است؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


به گزارش سلام نو، در روزهای پایانی سال تصمیمات و جلسات زیادی افزایش می یابد حقوق بازنشستگان دولت این کار را کرد، اما همه آن جلسات ناموفق بود و تا کنون افزایش یافته است حقوق بازنشستگان کارگر در لیست نیست. حقوق بازنشستگان این همیشه یکی از چالش برانگیزترین نظرات هنگام در نظر گرفتن قوانین بودجه بوده است. حقوق بازنشستگان در سال 1401 5 میلیون تومان با افزایش 10 درصدی تعیین شد. با آخرین جزئیات افزایش همراه باشید حقوق بازنشستگان پرداخت خواهیم کرد.

در پی جنجالی که در هفته های اخیر بین مستمری بگیران تامین اجتماعی و دولت سیزدهم بر سر افزایش 10 درصدی مستمری سایر رده های مستمری بگیران به وجود آمد، قرار است دو جلسه مهم روز شنبه 28 خردادماه برگزار شود.

جلسه صبح امروز به رایزنی های محمدهادی زاهدی وفا سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اتحادیه های بازنشستگان اختصاص داشت. این دیدار بعد از ظهر امروز بدون نتیجه قطعی به پایان رسید.

علی دهقانکیا رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان تهران و یکی از حاضران در جلسه به تجارت نیوز گفت: زاهدی وفا به صراحت اعلام کرد که نمی تواند به طور قطعی به عنوان سرپرست صحبت کند. با این حال وی قول داد تمام تلاش خود را برای جلب رضایت بازنشستگان به کار خواهد گرفت.

وی افزود: به همین دلیل نمی توان درباره موضوعات مطرح شده در این جلسه به تفصیل صحبت کرد. تنها می توان گفت مستمری بگیران تامین اجتماعی بر درخواست قبلی خود مبنی بر افزایش 38 درصدی سایر سطوح مستمری اصرار دارند و با هرگونه بسته جبرانی مخالف هستند.

بیشتر بخوانید  فوری؛ این افراد وام ویژه ۳۰ میلیونی می‌گیرند

حقوق بازنشستگان

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در نامه ای به رئیس مجلس خواستار بررسی مصوبه دولت مبنی بر عدم افزایش حقوق بازنشستگان سایر رده های تامین اجتماعی در کمیته «انطباق مصوبات دولت با قوانین مجلس» شد.

محمدرضا پورابراهیمی در این نامه اظهار داشت: به نظر دکتر کلیباف، مصوبه اخیر دولت مغایر با قوانین و مقررات از جمله ماده 96 قانون تامین اجتماعی، قانون بودجه 1401 و قوانین مربوط به احکام توسعه ششم است. طرح.

وی در این نامه ادامه داد: بر این اساس درخواست می شود با توجه به اهمیت رسیدگی به این مصوبه، کمیته «اجرای مصوبات دولت با قوانین مجلس» در اسرع وقت در دستور کار قرار گیرد. ممکن است.”

وی افزود: با توجه به این اختلافات، مصوبه دولت اصلاح شود تا مغایرت های مذکور احصاء شود و سپس بر اساس گزارش کمیته تطبیق به هیأت وزیران، رئیس جمهور اقدامات لازم را برای اصلاح مصوبه اخیر انجام دهد. مصوبه دولت در مورد بازنشستگی، بیمه.

پورابراهیمی در این نامه اظهار داشت: صرف نظر از مغایرت های مذکور با قوانین مذکور سازمان تامین اجتماعی سازمان مردم نهاد، تصمیم گیری در خصوص منابع، هزینه ها و تعهدات این سازمان در حدود اختیارات ذی نفعان سازمان باشد. که کارگران، کارفرمایان و بازنشستگان هستند.

عبدالملکی زمان اخذ مابه التفاوت حقوق بازنشستگان را تا خرداد 1401 اعلام کرد.

آیا هیئت دولت امروز تصمیم افزایش حقوق بازنشستگان را تصویب می کند؟ موضوع افزایش حقوق مستمری بگیران پس از تصویب در هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی با تصویب در هیات وزیران از 10 اردیبهشت ماه آغاز شد، مسیری که هنوز به پایان نرسیده است.

بیشتر بخوانید  افت شاخص بورس در معاملات پایان هفته

بر اساس ماده 96 قانون بیمه های اجتماعی، سازمان موظف است به دلیل افزایش هزینه های زندگی با تصویب، مبلغ کلیه مستمری ها، ازکارافتادگی کلی و مستمری کل خانواده را در فواصل زمانی حداقل یک بار در سال افزایش دهد. هیأت وزیران تعاون، کار و رفاه اجتماعی 27 اردیبهشت ماه اعلام کرد که بر اساس قانون بیمه های اجتماعی، میزان مستمری ها هر ساله به تصویب هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی می رسد و به هیأت وزیران می رسد. این حقوق به تصویب شورای عالی کار رسیده است.

به گفته عبدالملکی، قرار است در جلسات بعدی دولت بحث افزایش حقوق بازنشستگان را مطرح کند، البته دولت مسائل فوری بسیاری دارد، اما تلاش می کنیم هر چه زودتر به تصویب برسد.

طبق آمارهای موجود، مستمری بگیر اصلی این سازمان حدود 4 میلیون نفر بوده که مشمول افزایش حقوق در سال 1401 هستند.

حقوق بازنشستگان

مدیرعامل سازمان بیمه های اجتماعی گفت: پس از تصویب هیات وزیران، افزایش حقوق بازنشستگان از سال جدید اعمال می شود.

افزایش مستمری بازنشستگان و مستمری بگیران در تاریخ 7 اردیبهشت ماه به تصویب هیات مدیره رسید و به هیات مدیره ارسال شد. طبق مصوبه هیئت مدیره سازمان افزایش مستمری بازنشستگان علیرغم تعدیل برابر مصوبات شورای عالی کار و برای سطوح مختلف مستمری بگیران 38 درصد به اضافه 500 هزار تومان افزایش یافت. تایید شده.

شورای عالی کار در 19 اسفند ماه حقوق 1401 کارگر را اعلام کرد که نسبت به سال قبل 57.4 درصد افزایش داشته و حداقل دستمزد بر اساس 30 روز در ماه 4 میلیون و 179 هزار و 750 تن بوده است. و مستمری بگیران بیمه اجتماعی با مصوبه شورای عالی قضایی و همچنین مصوبه هیات مدیره سازمان منتظر افزایش حقوق مانند کارگران و اجرای تعدیل بودند.

بیشتر بخوانید  اولین دوز واکسن برای افراد بالای 65 سال از فردا در اهواز آغاز می شود

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در روزهای اخیر گفت: به محض تصویب موضوع مستمری در هیات وزیران، آمادگی کامل برای پرداخت به موقع مطالبات مستمری بگیران را داریم و امیدواریم در دو ماه اخیر افزایش مستمری بگیریم. ” ممکن است “.

به گفته میرهاشم موسوی، مابه التفاوت افزایش حقوق بازنشستگان فروردین، خرداد و تیرماه به حساب بازنشستگان تعلق خواهد گرفت.

بر اساس اعلام سازمان بیمه‌های اجتماعی، پیشنهاد بیمه‌های اجتماعی برای افزایش مستمری بر اساس مواد 96 و 111 قانون بیمه‌های اجتماعی است.

طبق ماده 111 قانون بیمه های اجتماعی، قاعده کلی پرداخت مستمری این است که مستمری ها نباید کمتر از حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار باشد.

نمایندگان در کمیسیون تلفیق بودجه 1401 حدود 90 هزار میلیارد تومان برای پرداخت بدهی های دولت به سازمان تامین اجتماعی تصویب کردند تا دولت با واگذاری سهام و پرداخت، سازمان تامین اجتماعی را برای پرداخت معوقات و مستمری بازنشستگان باز کند. بدهی ها.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان کارگری گفت: دولت باید افزایش حقوق بازنشستگان را تصویب کند، زیرا هزینه مالی ندارد، چون مستمری بگیران در چنته دارند، هر سال حق بیمه پرداخت می کنند و دولت بودجه ندارد. اگر به تعهدات خود عمل کند کسری خواهد داشت.

به گفته صادقی، منابع افزایش مستمری در قانون پیش بینی شده است و نگرانی ما این است که مصوبه افزایش مستمری تصویب نشود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *