مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

خبر مهم افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در اردیبهشت ماه

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



در راستای پرداخت به موقع مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی، پرداخت مستمری فروردین ماه از امروز (سه شنبه 30 آبان) آغاز شد و به محض تصویب افزایش مستمری بازنشستگان سال جاری توسط دولت و اطلاع سازمان، مابه التفاوت این ماه دو برابر می شود آخرین روز اردیبهشت ماه پرداخت خواهد شد.

طبق اطلاعات قبلی؛ بر اساس پیشنهاد افزایش حقوق مستمری بگیران در سال 1401 مواد 96 و 111 قانون بیمه های اجتماعی برای تدوین و تصویب به هیئت وزیران ارسال می شود و به محض تصویب و انتشار این قانون در ماه جاری حقوق و مستمری بر اساس مصوبه پرداخت می شود.
با توجه به اینکه طبق روال و به ترتیب حروف الفبا شروع مستمری مشمولان از بیستم ماه می باشد. به همین دلیل به منظور پرداخت به موقع به اطلاع می رساند در این ماه نسبت به ماه های گذشته مابه التفاوت افزایش اردیبهشت ماه برای تمامی گروه های بازنشستگی پس از اخذ تاییدیه در پایان اردیبهشت ماه ظرف مدت دو روز پرداخت می شود. کابینت مابه التفاوت فروردین ماه همزمان با پرداخت مستمری های خرداد و تیر انجام می شود.

سازمان تامین اجتماعی به عنوان بزرگترین صندوق بازنشستگی ایران بیش از 50 درصد جمعیت کشور را تحت پوشش مقررات حمایتی قرار داده است.

بر اساس آخرین آمار بیش از 14 میلیون نفر در کشور به عنوان بیمه شده اصلی و بیش از چهار میلیون نفر به عنوان مستمری بگیر، از کارافتاده و بازماندگان از تعهدات بیمه ای و درمانی بلندمدت و کوتاه مدت بهره مند می شوند.

با احتساب اعضای تحت تکفل این گروه ها، در مجموع بیش از 44 میلیون نفر در کشور عضو خانواده تامین اجتماعی هستند.

بیشتر بخوانید  لعیا زنگنه از دختر خردسالش رونمایی کرد

همچنین بر اساس آخرین آمار سازمان بیمه های اجتماعی، مجموع مستمری بگیران اصلی این سازمان برابر است. 4 میلیون و 355 هزار نفر از این تعداد 2 میلیون و 285 هزار مستمری بگیر، 141 هزار نفر از کار افتاده و یک میلیون و 929 هزار نفر بازماندگان بیمه شدگان متوفی هستند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *