خبر مهم اعزام های جدید زائران اربعین



به گزارش ایسنا سلام نو، وزیر کشور با بیان اینکه تاکنون دو و نیم میلیون زائر در عراق به عتبات عالیات مشرف شده اند، گفت: محموله های جدید زائران اربعین به تدریج و متناسب با ظرفیت های سازه های عراق انجام می شود. در قالب سهمیه های مرزی

احمد وحیدی در گفت و گوی تلویزیونی درباره آخرین وضعیت مرزها گفت: از مرز تمرچین در استان آذربایجان غربی بازدید کردیم که فضای معنوی شدیدی حاکم است و برادران اهل سنت از زائران حسینی پذیرایی می کنند.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: این اتفاق مبارک برای اولین بار با تعهد استاندار و همکاری اقلیم کردستان رخ داد و شرایط خوبی را در این مرز به وجود آورد.

آخرین وضعیت خروج زائران اربعین از کشور

وزیر کشور درباره وضعیت خروج زائران از کشور نیز گفت: رفتن به مرزها وضعیت متفاوتی دارد; در مرز تمرچین مقدمات اعزام ده ها هزار زائر به عراق در حال انجام است اما باید با احتیاط عمل کنیم.

وحیدی با بیان اینکه هم اکنون زائران از مرزها در حال اعزام هستند، گفت: مرز شلمچه با ازدحام مواجه است و زائران خارجی باید به تدریج و با هماهنگی دولت عراق به عتبات اعزام شوند.

وزیر کشور همچنین درباره تعداد زائران بازگشته به کشور گفت: تاکنون بیش از 2 میلیون و 500 هزار نفر به عتبات اعزام شده اند که نزدیک به 700 هزار نفر از این تعداد به کشور بازگشته اند.

وحیدی در تشریح اقدامات انجام شده برای بازگشت زائران گفت: حدود یک چهارم زائران اعزامی به کشور بازگشته اند و این روند همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید  تصاویری تلخ از اجساد فوتی های کرونایی در ایران -

وی بیان کرد: اتوبوس ها و وسایل نقلیه در پایانه های مرزی پیش بینی شده و قطارها نیز برای انتقال زائران به نزدیک ترین شهرها از آنجا به شهرهای دیگر در نظر گرفته شده است.

وی گفت: اعزام های جدید به تدریج و بر اساس سهمیه آغاز می شود. اگر دوباره هجوم مردم به مرزها شود قطعا با مشکل مواجه می شویم زیرا ظرفیت عراق پاسخگو نیست اما مردم مطمئن باشند با اطلاع رسانی به آنها طبق سهمیه عمل خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید