مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

خبر فوری خبر خوش از سوی ستاد کل نیروهای مسلح به دانشجویان و دانشجویان دکتری

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



حذف الزام سربازی برای دانشجویان دکتری

جذب دانشجوی دکتری حذف می شود: دلگرم به گزارش تجارت نیوز، محمدعلی ذوالفیگل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری امروز (سه شنبه 25 آذرماه) پس از حضور در کمیسیون آموزش در گفت و گوی تلویزیونی با تشریح جزئیات گفت: امروز گزارشی از عملکرد این کمیسیون ارائه شد که در 100 روز گذشته در وزارت علوم خودم را به نمایندگان معرفی کردم.

وی افزود: استقرار معاونت فناوری و نوآوری در وزارت علوم که پیش از این وجود نداشت، علیرغم اینکه پارک های علم و فناوری و مراکز رشد علمی دانشگاه ها به خوبی ساماندهی و مدیریت نمی شدند، با تأسیس این معاونت در تلاش هستیم تا پارک ها و مراکز رشد علم و فناوری ایجاد کنیم و شهرهای تحقیقاتی و علمی بهتر و منسجم تر مدیریت شوند.

وزیر علوم تصریح کرد: مجوز صندوق علوم، تحقیقات و فناوری که در سال 1397 به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده بود باید اخذ می شد اما اجرایی نشد و با اقدامات بعدی این مجوز صادر شد. همچنین از سال 1401 در لایحه بودجه صادر شد. مشخص شد که اعتبار لازم برای آن.

ذوالفیگل درباره دیگر کارهای وزارت علوم در 100 روز گذشته خاطرنشان کرد: ایجاد یک نظام ایده و نیاز است. به طوری که تمامی اولویت های پژوهشی صنعت خصوصی و دولتی در سامانه ای منحصر به فرد نمایه سازی شده و در معرض دید محققان و اساتید دانشگاه قرار می گیرد و بخش قابل توجهی از ظرفیت های پژوهشی و پژوهشی کشور متناسب با نیاز کشور هدایت می شود.

بیشتر بخوانید  سکانس هایی از پرفروش ترین فیلم سال (اطبایی) / ارزش دیدن دارد؟ مقایسه کن

وی افزود: با رایزنی هایی که با ستاد کل نیروهای مسلح انجام شد، مقرر شد به جای خدمت سربازی، به دانش آموختگان پسر مقطع دکتری، پست دکتری داده شود تا طرح پژوهشی متناسب با نیاز کشور و ارتش تعریف شود. صنعت است و این طرح تحقیقاتی را زیر نظر یکی از اساتید دانشگاه انجام می دهند که البته آن طرح برای این افراد خدمت سربازی در نظر گرفته می شود و حتما حقوق مشخصی دریافت خواهند کرد.

وزیر علوم بیان کرد: بازنگری در طرح وزارت علوم و به روز رسانی ماموریت های این وزارتخانه از دیگر کارهایی بود که در این 100 روز انجام دادیم. بدین ترتیب معاونت فناوری اطلاعات به معاونت آمار، فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی تغییر یافت که این معاونت نیز با توجه به نیازهای به روز کشور، نمودار و ساختار وزارت علوم به روز شد. تلاش می کنیم این نمودار با نیازهای وزارت علوم سازگار باشد.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *