مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

خبر فوری برای دارندگان سهام عدالت / شرایط فروش سهام عدالت اعلام شد

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


رئیس سازمان اوراق بهادار اهمیت گواهی صرفه جویی در مصرف انرژی را برشمرد و تصریح کرد: وزارت نفت و وزارت نیرو باید از گواهی صرفه جویی در مصرف انرژی استفاده کنند. رایزنی ها نیز ادامه دارد، این گواهی می تواند در بحث پس انداز و تامین مالی کمک کند.

عشقی درباره افزایش حجم معاملات گفت: این اتفاق در سال گذشته رخ داده است. سازمان بورس با توجه به گزارش شرکت صرافی مجددا در این خصوص تصمیم گیری خواهد کرد اما در مجموع افزایش دامنه نوسان نشان داد که نقدینگی در بازار افزایش یافته و در این مدت سفارشات کمتری برای فروش داشته ایم. ممکن است تغییر در حوزه یا طبقه بندی اصلی بازار در نظر گرفته شود.

عشقی: تعامل خوبی با مجلس داریم

وی در ادامه درباره اتفاقات ذکر شده در رابطه با استعفا و جابجایی رئیس سازمان بورس توضیح داد: خروج از سازمان خوشایند است; در شورای عالی بورس موضوع استعفا مطرح شد و در گزارشی که در جلسه ارائه کردم اشاره کردم که شاید به نفع بازار باشد که از سازمان استعفا بدهم.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: اما همه اعضا طبق گزارش با استعفا مخالفت کردند. موضوعاتی که در مورد تغییر تشکیلات مطرح شد خبر خوبی نبود.

عشقی در پاسخ به این سوال که آیا فشاری از سوی مجلس برای استعفا وجود دارد یا خیر، پاسخ داد: تعامل خوبی با مجلس داریم و چنین سوالاتی وجود ندارد.


توافق سرمایه وجود ندارد

وی در ادامه در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر بازنگری در اساسنامه اظهار کرد: مصوبات اجرایی سهام مالکیت در سال 1398 تصویب و از سال قبل در شورای عالی بورس مورد بررسی قرار گرفت. اما در مورد مدل آزادسازی، برگزاری مجامع و فروش سهم در شورا به توافق نرسیده ایم.

بیشتر بخوانید  ادارات، بانک‌ها و شرکت‌های خصوصی تهران فردا تعطیل شدند

رئیس سازمان اوراق بهادار با بیان اینکه تصمیمات اتخاذ شده در خصوص سهم سرمایه تبعات زیادی دارد، تصریح کرد: منتظر نهایی شدن مدل هستیم، البته مدیریت در اختیار دولت نیست. مصوبه شورا از سال گذشته این بود که مدیریت در میان مدت به مرکز سرمایه منتقل شود و جلسات با حضور سهامداران برگزار شود.

عشقی با تاکید بر اینکه محور تصمیم گیری در امور غیرمستقیم در اختیار مرکز دادگستری است، گفت: برای دوره انتقالی تا برگزاری مجامع، کمیسیونی سه نفره متشکل از وزارت اقتصاد، عضو اصلی شورا و مرکز عدالت عدالت برای بحث در مورد حضور شرکت برای سرمایه گذاری تشکیل شد.

وی افزود: فروش سهام عدالت با توجه به شرایط بازار انجام می شود. بازار باید تمایل به فروش این حجم از سهام داشته باشد.

آماده عرضه خودروهای وارداتی در بورس کالا هستیم

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار درباره خرید خودروهای وارداتی در بورس کالا گفت: این پیشنهاد مطرح شده اما نهایی نشده است. بورس مکانیزم های لازم را دارد و مشکلی از نظر عرضه وجود ندارد.

آخرین وضعیت اعتبارسنجی سهام

عشقی با اشاره به سامانه ستاره و امکان تایید موجودی، گفت: این فرآیند زمان بر است و آماده سازی زیرساخت های آن زمان بر است. بانک های مهر و رسالت این روند را آغاز کردند و حدود 700 نفر از طریق اعتباربخشی اقدامات در بانک مهر وام خرد دریافت کردند. به طور کلی این فرآیند به سیاست اعتباری بانک ها بستگی دارد. بانک های ملی و تجاری نیز بر این موضوع نظارت دارند.

به گفته وی، انتشار گسترده بیمه سهام صندوق های با درآمد ثابت نیز یکی از ریسک های بازار است چرا که بیش از 500 هزار نفر در این طرح شرکت کردند و از طریق صندوق تثبیت سهام خود را با 20 درصد سود به مدت یک سال بیمه کردند.

بیشتر بخوانید  خبرآنلاین - تصاویر | رها سازی ۲ قطعه لاک پشت دریایی در کیش

لزوم تغییر آیین نامه در زمینه کاغذ پله

رئیس سازمان اوراق بهادار درباره افزایش نرخ اوراق گام در بازار سرمایه گفت: این اوراق در یکی دو ماه اخیر افزایش زیادی داشته و با نرخ های بالایی خرید و فروش می شود که با توجه به حساسیت بالای این موضوع، قطعا نیاز به تغییر در مقررات از حوزه ما نیاز به اوراق مرحله است.

عشقی ادامه داد: انتشار اوراق گام در شبکه بانکی صورت می گیرد و توقف یا توقف آن در صلاحیت سازمان نیست، اما در حال بررسی نرخ این اوراق هستیم تا نحوه انتشار و معاملات ثانویه را نظام مند کنیم. ، و این موضوع را به هیأت مدیره سازمان بورس و یا رسیدگی به شورای عالی بورس ارائه کند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *