خبر فوری افشاگری کریمی قدسی از 20 سفر مدیرعامل بانک خصوصی به لندن


یکی از اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: بر اساس بررسی ها و مستندات، متاسفانه مدیرعامل یکی از بانک های خصوصی حداقل 20 سفر مستقیم به لندن و 20 سفر دیگر به سایر کشورهای اروپایی داشته و حتی شرکتی را در این کشور به ثبت رسانده است. انگلستان.”

به گزارش خبرنگار آنا، «جواد کریمی قدسی» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی شورای اسلامی با حضور در برنامه تلویزیونی «فرامت» شبکه افوگ سیما، با اشاره به اینکه رهبر انقلاب در سال های اخیر، با توجه به این موضوع، در سال 1390 به عنوان نماینده مجلس شورای اسلامی حضور یافتند. وی به ویژه پس از امضای برجام، خطر نفوذ را بزرگترین تهدید مطرح شده در نقاط مختلف کشور دانست و گفت: به طور طبیعی عامل نفوذ همیشه یک فرد ایرانی است که در جایگاه ویژه ای قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه یکی از مراکز مهمی که جریان نفوذ برای سازماندهی نیروهای خود تلاش می کند، حوزه پولی و بانکی کشور است، افزود: دشمن به خوبی می داند که اگر بانک های ما متزلزل شود، تبعات زیادی در جامعه خواهد داشت. و یکی از بزرگترین دغدغه های حوزه پولی و بانکی همین خطر افراد دارای تابعیت و نفوذ دوگانه است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه بحث در مورد خطر دو تابعیتی در حوزه بانکی از زمان هاوری مدیرعامل سابق بانک ملی مورد توجه شهروندان و نمایندگان آنها در مجلس بوده است، گفت: ، به کانادا گریخت.

کریمی قدسی در پاسخ به این سوال که آیا در بین مسئولان حوزه بانکی کشور همچنان مدیرانی با تابعیت مضاعف یا مقیم غربی وجود دارند، این موضوع را تایید کرد و گفت: بر اساس بررسی ها و مستندات متأسفانه مدیرعامل یکی از خصوصی های خوشنام. بانک های کشور حداقل در سال های اخیر. او 20 سفر مستقیم به لندن و 20 سفر دیگر به دیگر کشورهای اروپایی داشت و حتی یک شرکت در انگلستان به ثبت رساند.

بیشتر بخوانید  سرنوشت تلخ و شیرین رهبران دهه 60 از کاسم افشار تا فواد بابان و ...!

وی افزود: به عنوان یکی از اعضای کمیسیون امنیت ملی شورای اسلامی به دستگاه های اطلاعاتی و قضایی هشدار و تذکر می دهم با توجه به این اسناد و مدارک مراقب باشند که این فرد یا امثال او با کمک سفارتخانه های اروپایی مراقب باشند. به خصوص انگلیسی ها در تهران ناگهان و بعد باید سال ها از اینترپل بخواهیم که او را به کشور بازگرداند.

به گفته این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در بررسی های انجام شده توسط مجلس سابق بیش از 100 تابعیت دوگانه در بخش های مختلف شناسایی شد که نشان می دهد باید به این موضوع توجه بیشتری شود.


دیدگاهتان را بنویسید