خبر خوش و فوری برای بازنشستگان


ماده (6) طرح انتقال را ثبت می کند

در ماده (6) طرح نقل و انتقال سوابق بیمه یا بازنشستگی بین صندوق‌های بازنشستگی آمده است: مشمولان ماده (2) که مایل به انتقال سوابق بیمه‌ای بر اساس ماده (2) نیستند. (3) و (4) این قانون یا داوطلبانه یا اجباراً یا به هر دلیلی از ضوابط و مقررات صندوق مربوطه خارج شده و در بندهای «الف» تا «ک» این ماده عضو صندوق دیگری محسوب می‌شوند. می تواند درخواست تأسیس (مستمری جمعی) کند.» طبق قانون سوابق بیمه ای این افراد تا زمان احراز شرایط مستمری (بازنشستگی، ازکارافتادگی و فوت) در صندوق قبلی نگهداری می شود. درست در محل. از «الف» تا «خ» این ماده نحوه احراز شرایط برقراری مستمری، شناسایی افراد واجد شرایط خانواده، نحوه احراز شرایط بازنشستگی بیمه شدگان و افزایش سالانه مستمری آنان و مبلغ مستمری ماهانه حقوق بازنشستگی پرداخت شده در هر یک از صندوق های بازنشستگی داده می شود. از دیگر مندرجات بندهای این طرح، تعیین مستمری استحقاقی با توجه به سنوات سابقه بیمه، شرط اخذ مستمری و سن و خدمت لازم برای بازنشستگی بر اساس قوانین و مقررات مربوط و افزایش میزان آن است. مستمری کهولت، ازکارافتادگی و مستمری کلی خانواده برای سایر مستمری بگیران آن صندوق.

صندوق ها موظف به پذیرش سوابق بازنشستگان هستند

حسن لطفی سخنگوی کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی نیز در خصوص این طرح گفت: یکی از بحث های مورد نیاز برای بررسی طرح ها در حوزه بازنشستگی، بحث انتقال سوابق بیمه ای از صندوقی به صندوق دیگر است. زیرا طبق قوانین قبلی صندوق ها از خارج از وجوه خود رکورد نمی پذیرفتند». وی گفت: بر اساس برنامه ریزی نمایندگان در جلسه مجمع علنی، صندوق ها موظفند سوابق افرادی را که واجد شرایط مستمری سایر صندوق ها هستند را به عنوان سوابق قبول کنند. وی ادامه داد: البته شورای اسلامی نیز این موضوع را تصویب کرد. سخنگوی کمیسیون اجتماعی خاطرنشان کرد: در ماده (5) این طرح آمده است: کسانی که در صندوق های عشایری، روستایی و کشاورزی عضویت داشته و سوابق آنها قبلاً توسط سایر صندوق ها پذیرفته نشده است، مکلف به پذیرش سوابق افراد در سایر صندوق ها هستند. منابع مالی.” این نماینده مجلس یازدهم گفت: در ماده (5) آمده است که با پرداخت مابه التفاوت و داشتن 30 یا 35 سال سابقه خدمت، سوابق افراد در صندوق های مختلف بیمه ای جزء سوابق بیمه ای محسوب می شود.

بیشتر بخوانید  قیمت دلار و یورو 27 مهر 1402

شرایط استفاده از حق انتقال سوابق بیمه

مهدی شکوری مدیرکل بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی در پاسخ به سوال آتینو در خصوص مزایای دریافت مستمری بازنشستگان زیر 10 سال سابقه بیمه اظهار داشت: این سوال مربوط به ماده (6) قانون اساسی است. قانون نقل و انتقال سوابق بیمه ای یا بازنشستگی بین «صندوق بازنشستگی و جمع آوری سوابق بیمه ای افراد با سابقه کمتر از 10 سال».

با اشاره به موضوعی که نمایندگان مجلس برای آن تصمیم گرفتند، مستمری بگیران با بیش از پنج سال و کمتر از 10 سال حق بیمه که ماه های کوتاه یا سنوات تا 10 سال را به نرخ روز پرداخت می کنند، از مزایای حقوق یا مستمری پیری استفاده خواهند کرد. . وی گفت: قانون با تبصره ماده (6) برخی از مواد آن تصویب شده اما برخی مواد دیگر همچنان باقی است.

شکوری ادامه داد: این مواد قانونی پس از تصویب در شورای نگهبان لازم الاجرا می شود و بر اساس تبصره ای که به ماده اضافه شده است، برخی افراد با کمتر از 10 سال سابقه بیمه برای استفاده از خدمات بازنشستگی از این قانون بهره مند می شوند.

وی با بیان اینکه برخی افراد واجد شرایط استفاده از این تبصره و ماده قانونی هستند، گفت: به طور کلی برای استفاده از این طرح و پرداخت حق بیمه باقیمانده برای تکمیل سوابق، مردان واجد شرایط باید 60 سال سن و زنان 55 سال سن داشته باشند. به سن قانونی رسیده باشد.»

مدیرکل امور بیمه شدگان SO ادامه داد: این افراد با پرداخت منهای ماه یا سال تا 10 سال می توانند از خدمات مستمری استفاده کنند.

وی افزود: البته این قانون هم اکنون در سازمان تامین اجتماعی وجود دارد اما در نهایت این طرح باید به تایید شورای اسلامی و شورای نگهبان برسد تا با استفاده از جزئیات این ماده قانونی این طرح در سازمان اجرایی شود. “

شکوری افزود: با توجه به اینکه این ماده قانونی هنوز به تصویب نرسیده است پس از تصویب و اطلاع از جزئیات باید شاهد اجرای آن باشیم.

بیشتر بخوانید  عرضه طرح عیدانه بیمه رازی

قانون جدید مجلس به نفع بازنشستگان

علی بابایی کارنامی، عضو کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی نیز در گفت و گو با آتیه نا درباره این مصوبه گفت: شورای اسلامی در مورد بازنشستگان با استفاده از قانون نقل و انتقال سوابق بیمه ای یا بازنشستگی بین صندوق های بازنشستگی نظر خاص خود را دارد. و یکسان سازی سابقه بیمه افراد با سابقه کمتر از 10 سال بر اساس اهداف تعیین شده در این طرح.

وی تصریح کرد: در این طرح افراد بلاتکلیف با انواع تصدی بیمه می توانند در مدت زمان کوتاه و چند ماهه از مزایای این طرح بهره مند شوند.

بابایی کارنامی ادامه داد: این افراد در دوره های مختلف در صندوق بیمه بیمه شدند و سپس با فعالیت در سایر سازمان ها و یا صندوق های بیمه ای خلأهایی برای بیمه آنها ایجاد می شود و پس از آن برای بازنشستگی با مشکل مواجه می شوند.

این نماینده گفت: بر اساس نظر نمایندگان مردم در شورای اسلامی، این موضوع در قالب قانون به تصویب رسید. زیرا این مصوبه برای این افراد قانون مؤثری محسوب می شود.

به گفته وی، البته تصویب این طرح احتمالاً باعث مقاومت برخی صندوق های بیمه ای و ایجاد مشکل برای افراد واجد شرایط می شود.

بابایی کارنامی در ادامه افزود: برای انتقال سوابق بیمه از مبدا به مقصد تامین مالی شده است، البته با اعطای اعتبار به مقصد این طرح، بیمه گر مابه التفاوت حق بیمه چندین ساله را نیز پرداخت خواهد کرد.

وی افزود: همچنین جای نگرانی بابت خلأهای موجود و احتمالی در پرداخت حق بیمه افراد واجد شرایط وجود ندارد. زیرا پرداخت کننده بیمه با پرداخت مابه التفاوت حق بیمه باقیمانده خود به این مثلث کمک خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: از این رو برای استفاده بهینه از این قانون برای مستمری بگیران، با اعطای تسهیلات برای مستمری بگیرانی که علیرغم سن و سال قادر به استفاده از خدمات بازنشستگی سایر صندوق های بیمه ای نبوده اند، این قانون برای آنان امکان پذیر خواهد بود. در شرایط فعلی خدمات بیمه ای و مستمری دریافت کنند. خواهد بود.”

ارتقای شاخص رفاه از طریق اعمال قانون انتقال سابقه بیمه

بیشتر بخوانید  آغاز لیگ برتر هندبال مردان در ماه آگوست / شرط تسویه حساب تیم ها - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

بابایی کارنامی در ادامه اظهار داشت: اجرای این قانون منجر به تشکیل، گسترش و ارتقای شاخص رفاه بیمه شدگان در سراسر کشور می شود.

عضو کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی کشور با بیان اینکه تبصره ماده (6) قانون انتقال سوابق بیمه یا بازنشستگی بین صندوق های بازنشستگی به تصویب شورای اسلامی رسید، افزود: با تصویب این قانون. طرح در شورای نگهبان، نتیجه مطلوب برای بازنشستگان لحاظ می شود.»

وی ادامه داد: با استفاده از این قانون تمامی افراد دارای سابقه بیمه در هر صندوق با مبلغ 10 سال حق بیمه پرداختی می توانند از خدمات بازنشستگی هر صندوق بیمه ای استفاده کنند. وی با بیان اینکه با تصویب این قانون به دنبال منفعت همه مردم هستیم، گفت: با توجه به اینکه فردی که در سال های گذشته بیمه پرداخت کرده در بیمه بوده و قادر به پرداخت بیمه نبوده است. حق بیمه چند ماهه یا چند ساله به دلایل مختلف اکنون با استفاده از طرح مذکور از خدمات بازنشستگی صندوق ها بهره مند می شوند. یکی از اعضای کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی شهر تصریح کرد: در طول شش یا هفت سال فعالیت بیمه شده بیمه شده که خلأ ایجاد شد و از وی برای استفاده از خدمات مستمری زمان گرفته شد، اکنون باید به شرایط بازنشستگی بازگردد. یک شخص با معیارهای این دوره زمانی.»

وی تاکید کرد: اجرای این قانون زمینه استفاده از خدمات صندوق های بیمه ای را برای افراد دارای نقص سنوات بیمه ای و سن بازنشستگی فراهم می کند. لازم به توضیح است سازمان بیمه اجتماعی به عنوان بزرگترین سازمان بیمه گر کشور در بین 18 صندوق بیمه ای، هم اکنون 18 خدمت گسترده برای حدود 4 میلیون مستمری بگیر و 15 میلیون و 130 هزار بیمه شده اولیه با 53 درصد کل صندوق جمعیت تحت پوشش

اگرچه اکنون 45 میلیون نفر در کشور در قالب نیمی از جامعه ایران از خدمات کوتاه مدت و بلندمدت بیمه ای، درمانی و مستمری سازمان تامین اجتماعی بهره مند می شوند، اما همچنان این سازمان با جذب بیمه شدگان جدید و اجرای سایر قوانین و تعهدات، به دنبال افزایش منابع برای حفظ ثبات تعادل، منابع و هزینه هاست.

منبع: اکو ایران

دیدگاهتان را بنویسید