مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

خبر خوش در مورد حقوق بازنشستگان واریز جدید به حساب سپرده گذاران

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


به گزارش سلام نو، مدیرکل شهرداری ها از آغاز واریز ودیعه با توجه به مابه التفاوت افزایش حقوق بازنشستگان از 26 و 27 خرداد ماه خبر داد و گفت: معوقات فروردین و اردیبهشت ماه در ادامه تسویه می شود. عادت زنانه. دو ماه.

میرهاشم موسوی در بازدید از شبکه خبری سیما به تشریح تصمیم افزایش مستمری های سازمان تامین اجتماعی پرداخت و گفت: قانون افزایش مستمری بگیران داریم و باید براساس مواد 96 و 111 قانون افزایش حقوق را به دولت پیشنهاد دهیم. قانون تامین اجتماعی». در اصل 96 بر افزایش مستمری ها بر اساس هزینه زندگی تاکید شده است و در اصل 111 تاکید شده است که حداقل مستمری نباید کمتر از حداقل دستمزد باشد تا حداقل استاندارد زندگی با دسترسی عادلانه به مستمری بگیران حفظ شود.

وی افزود: پیشنهاد ما حفظ همان حداقلی بود که با تصویب دولت به دست آمد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه ابلاغیه هیات وزیران دارای چند سطح است، گفت: در سطح اول 57.4 درصد در سال جدید برای حداقل و حداکثر و حداقل افزایش خواهیم داشت. و حداکثر. افراد بازنشسته”. البته درآمدهای پایین می تواند بیشتر از این هم افزایش یابد و بیش از 57.4 درصد باشد، زیرا در مصوبه دولت آمده است که حداقل دستمزد نباید کمتر از پنج میلیون و 580 هزار تن باشد.

موسوی ادامه داد: حداقل دستمزد را 57 درصد در میزان درآمد افزایش می دهیم که علاوه بر مسکن و … انجام می دهیم و هر چه به رقم مذکور نرسیده مابه التفاوت به پنج میلیون و 580 می رسد. هزار تن، و بنابراین مهم نیست چقدر است.» هر چه درآمد کمتر باشد، افزایش بیشتری خواهد داشت. از طرفی ممکن است برای برخی افراد این افزایش کمتر از آن باشد، اما به طور متوسط ​​تخمین می زنیم که 51 درصد میانگین رشد حداقل را داشته باشیم. به این مبلغ حقوق خانواده و اولاد اضافه می شود و برآورد ما این است که حداقل حقوق یک مستمری بگیر با دو فرزند به حدود شش میلیون و 200 هزار تن برسد.

بیشتر بخوانید  کاهش مراجعه برای خرید مسکن

وی با بیان اینکه سطح بعدی آیین نامه به حداقل حقوق تا سقف 10 میلیون تومان اشاره دارد، گفت: حقوق این افراد علاوه بر مبلغ ثابت 650 هزار تومانی به عنوان کمک معیشت 10 درصد افزایش می یابد. که تخمین می زنیم حدود 20 نفر است.درصد در حال افزایش است. آن مبلغ ثابت 650 هزار تومان، حقوق را تا 10 میلیون تومان پر می کند، مثلاً اگر فردی 9 میلیون تومان با افزایش 10 درصدی دریافت کرده، حقوقش به 9 میلیون و 900 هزار تومان می رسد و 100 هزار تومان دیگر به آن اضافه می شود. 10 میلیون تومان. پر كردن. برای آخرین تراز و حقوق بالای 10 میلیون تومان 10 درصد افزایش در نظر گرفته شد.

موسوی

وی گفت: حدود 70 درصد مستمری های ما حداقلی و زیر حداقل است که برای گروه 4/57 درصدی افزایش خوبی است.میلیون تومان در اسفند 1400 این رقم به حدود پنج میلیون و 900 هزار تومان رسید.

موسوی افزود: البته علاوه بر اینها حق عائله و اولاد نیز باید به تصویب هیات مدیره برسد و پس از اعلام این مبالغ، آن موارد فرعی نیز بر احکام اعمال می شود.

وی گفت: طبق اصل 96 این آیین نامه باید بتواند هزینه زندگی را که معیاری برای سنجش نرخ تورم است تامین کند و این افزایش متناسب با نرخ تورم بوده است. اقداماتی انجام دهیم، اما الزامات صندوق و محاسبات بیمه ای زیر سوال است و با توجه به شرایطی که داریم، ممکن است وضعیت ما تا حدودی تحت الشعاع قرار گیرد. اما در کل ما طرفدار این هستیم که شرایط حقوق بازنشستگان مساعدتر باشد.

بیشتر بخوانید  خبر مهم برای کسانی که یارانه جدید نمی گیرند

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: وضعیت صندوق تامین اجتماعی در زمان ارائه از دولت قبل مشخص بود. 90 هزار میلیارد تومان به دلیل کمبود منابع به بانک بدهکار بودیم. از ابتدا تاکید داشتم که برای تامین حقوق از بانک وام نگیریم. این اقدام ادامه دارد و ما تقاضای وام زیادی از بانک نکردیم.

موسوی افزود: در سال 1400 فقط در اولین ماه حضورم در سازمان مجبور شدیم یک عدد از بانک وام بگیریم اما پس از آن اصرار داشتیم که از بانک وام نگیریم؛ در حالی که در سال 1389 از بانک خارج شدیم. مگر در شرایط بحرانی که فعلاً اینطور نیست. دولت 73 هزار میلیارد تن از بدهی خود را به ما پرداخت تا بتوانیم بخشی از بدهی بانک را تسویه کنیم.

وی در خصوص بازپرداخت معوقات نیز گفت: اجرای نرم افزار جدید رزرواسیون فرآیند پیچیده ای است و پیش بینی می کنیم که چهار تا پنج روز طول بکشد. برنامه ما از آنجایی که پرداخت ما از بیستم ماه به ترتیب حروف الفبا شروع می شود، پرداخت روال معمول حقوق خرداد ماه است و تخمین زده می شود که اولین مابه التفاوت مربوط به خرداد را از 25 و 26 خرداد و برای فروردین ماه واریز کنیم. و اردیبهشت تا دو ماه آینده تسویه خواهد شد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در خصوص توسعه پوشش های بیمه ای همگانی گفت: امروز حدود 73 درصد از جمعیت کشور از بیمه اجتماعی بهره مند هستند که از این میزان حدود 52 درصد تحت پوشش بیمه های اجتماعی هستند. یکی از رویکردهای ما توسعه بیمه همگانی بر اساس اصل 29 قانون اساسی است، گفت: در نیمه دوم سال گذشته حدود 700 هزار نفر را بیمه کردیم که بخشی از آن در قالب بیمه جامع خانواده های ایرانی انجام شد و ادامه خواهیم داد. با این طرح / ایسنا

بیشتر بخوانید  3 بازیکن سپاهان 3 بازیکن پس از بازی با استقلال از هم جدا شدند

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *