خبر خوش به کارگران | حقوق کارگران افزایش یافت



آنچه دیگران می خوانند:

بر اساس گزارش ها شمانیوز: اعضای شورای عالی کار پس از 15 ساعت مذاکره طولانی و فشرده با افزایش 57.4 درصدی حداقل دستمزد سال آینده موافقت کردند.

چهارمین جلسه شورای عالی قضایی که از ساعت 18 روز چهارشنبه با حضور نمایندگان کارگری، کارفرمایی و دولت آغاز شد، پس از چانه زنی و مذاکرات طولانی در ساعت 15 در نهایت به توافق شرکای اجتماعی و اعضا منجر شد. آنها آینده کارگران را 57.4 درصد افزایش دادند.

در نتیجه حداقل دستمزد در سال 1401 از 2 میلیون و 655 هزار تومان به 4 میلیون و 179 هزار تومان رسید.

حقوق کارگران

شورای عالی کار نیز در مورد میزان کمک هزینه مسکن و خواربار تصمیم گرفت و میزان کمک هزینه کار را 850 هزار تن و کمک هزینه مسکن را 650 هزار تومان تعیین کرد، اما مصوبه مهم شورا در مورد میزان سایر حقوق ها بود. یعنی که تا 38% بود. برد.

علی حسین رجتی فرد، معاون وزیر کار، پیش از این اعلام کرده بود که حقوق کارگران ۲۱ اسفند تعیین می شود و اعضای شورای عالی کار در نهایت روز پنجشنبه مذاکرات طولانی و فشرده ای را درباره حقوق پایه و سایر حقوق ها انجام خواهند داد. صبح. مزایای جانبی دستمزد خلاصه شده و حداقل دستمزد کارگران نهایی شده است.

کارشناسان با اشاره به دستمزدهای عقب افتاده در سال‌های اخیر همواره خاطرنشان کرده‌اند که برای حفظ قدرت خرید و بهبود وضعیت معیشتی کارگران در سال‌های سخت، تحریم، رکود، فشارهای اقتصادی، نوسانات نرخ ارز و کرونا ضروری است. برای تامین هزینه های زندگی خانواده های کارگری.

بیشتر بخوانید  ویتامین D را اشتباه مصرف نکنید! | اگر ویتامین D را اشتباه مصرف کنید، چه می شود؟


دیدگاهتان را بنویسید