خبر خوش برای کارمندان | ضریب حقوق کارمندان افزایش یافت؟



آنچه دیگران می خوانند:

به طور کلی برای افرادی که توسط سازمان های دولتی استخدام می شوند کارمندان دولت گفته می شود که روشن است که کارمندان دولت نسبت به سایر کارمندان کشور از امنیت شغلی و مزایای بیشتری برخوردارند.کارمندان دولت طبق «قانون مدیریت خدمات کشوری» مصوب 1386 دارای حقوق و مزایای متعددی هستند. کارمندان دولت پرداخت خواهیم کرد.

رئیس جمهور مصوبه اصلاحیه تعیین ضریب حقوق کارکنان و مستمری بگیران دستگاه های اجرایی را در سال 1401 امضا کرد.

هیأت وزیران در جلسه 10 تیر 1401 خود با پیشنهاد معاون حقوقی رئیس جمهور مبنی بر اصلاح مصوبه تعیین ضریب حقوق کارکنان و مستمری بگیران دستگاه های اجرایی در سال 1401 به منظور رفع ایراد موافقت و به تصویب رسید. نظر کمیته بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین.

کارمندان دولت

در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون اجتماعی از طرح ساماندهی به کارگیری کارکنان دولت در دستور کار قرار گرفت که در مجموع 230 نماینده این طرح با 194 رای موافق به تصویب رسید. 19 رای مخالف و 6 رای ممتنع.

همچنین این طرح برای بررسی بیشتر به کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بازگردانده می شود.

نمایندگان موافقت کردند که طرح ساماندهی به کارگیری کارکنان دولت خارج از ردیف مورد بررسی قرار گیرد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (اول تیرماه) مجلس با درخواست اولویت اجرای تبصره یک ماده 100 آیین نامه داخلی مجلس در بررسی طرح ساماندهی نیروهای قراردادی با قوه مجریه موافقت کردند. .

پس از ارائه دلایل موافق و مخالف اولویت این طرح، درخواست اولویت با حضور 214 نماینده از 204 رای ماخوذه نمایندگان با 186 رای موافق، 16 رای مخالف و 2 رای ممتنع با درخواست به رای گذاشته شد. اولویت این طرح مورد توافق قرار گرفت.

بیشتر بخوانید  جریمه ۸۵ هزار تومانی آرایش غلیظ، ۳۰۰ هزار تومانی افتادن شال و ... صحت دارد؟

کلیباف رئیس مجلس پس از تصویب این درخواست گفت: با توجه به موافقت با درخواست، اولویت و موافقت همکاران محترم، با توجه به اهمیت موضوع، جزئیات در دستور کار صحن علنی مجلس قرار خواهد گرفت. یکشنبه. “

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس از افزایش 57 درصدی حقوق کارکنان دستگاه های دولتی پس از تغییر مصوبه هیئت دولت خبر داد و گفت: این مصوبه از ماه آینده اجرایی می شود. .

علی اسماعیلی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت مصوبه ای داشت که بر اساس آن حقوق کارمندان مشمول قانون کار در دستگاه های دولتی را به اندازه حقوق کارمندان تنها 10 نفر افزایش داد. درصدی که باعث نارضایتی این افراد شد.»

وی ادامه داد: با توجه به اینکه طبق مصوبه شورای عالی قضایی حقوق این کارکنان و سایر سازمان های مردم نهاد باید 57 درصد افزایش می یافت، اما بر خلاف این مصوبه، دولت حقوق را افزایش داد. از این کارمندان.” تنها با 10٪ “.

نماینده گرمی در مجلس گفت: این افزایش را در کمیسیون اجتماعی بررسی کردیم و نامه ای به رئیس مجلس و کمیته تنظیم مقررات ارسال کردیم و پس از بررسی های انجام شده بر اساس اصل 138 قانون اساسی، این مصوبه خلاف قانون است. کمیته. در نظر گرفتن

اسماعیلی گفت: دولت در این مصوبه تجدید نظر کرده و در نهایت مقرر شد بر اساس مصوبه شورای عالی کار، حقوق مشمولان قانون کار که در دستگاه های دولتی مشغول به کار هستند، 57 درصد افزایش یابد. به عبارت دیگر در تبصره 2 اصلاحیه این مصوبه آمده است که افزایش حقوق، مزایا و فوق العاده مشمولان قانون کار که در دستگاه های اجرایی مشغول به کار هستند، مشمول ضوابط مقرر در قانون کار خواهد بود.

بیشتر بخوانید  کشته های خروج قطار مشهد افزایش یافت

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: پس از تلاش کمیسیون اجتماعی در نهایت این مصوبه اصلاح و منتشر می شود و از ماه آینده اعمال می شود.

نماینده صومعه سرا در مجلس در تذکری از کمیسیون اجتماعی درخواست تسریع در بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت کرد.

سید کاظم دلخوش اباطری نماینده صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی امروز در جلسه علنی قوه مقننه خطاب به رئیس جمهور با تذکر شفاهی به رئیس جمهور گفت: در حالی که در چند ماه آینده بارندگی داریم بنابراین رئیس جمهور باید دستور دهد. قانونی که باید اجرا شود

وی در بخش دوم تذکر خود گفت: طرح ساماندهی نیروهای قراردادی، شرکت ها و طرح در دستور کار کمیسیون اجتماعی است که پیشنهاداتی نیز در این خصوص ارائه کردیم. چشم این افراد به عملکرد کمیسیون اجتماعی است، بنابراین از آقای مصری خواهش می کنم در پرونده خود نام فردی را که هم در کمیسیون اجتماعی و هم در وزیر کار کار می کرد بنویسد تا به سرعت این طرح در کمیسیون اجرا شود. دستور کار کمیسیون اجتماعی

نماینده صومعه سرا در مجلس در ادامه سخنان خود با قدردانی از هیات نظارت بر افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: این کمیته شنبه هفته گذشته برای بررسی این موضوع جلسه ای تشکیل داد و فردا جلسه خواهد داشت. هم مجلس و هم مردم را خوشحال می کنیم.

دلوس گفت: نیروهای طرح در وزارت بهداشت در زمان تاج گذاری جان باختند، اما اکنون آنها را متفرق کرده اند، بنابراین انتظار می رود وزارت بهداشت نسبت به آن موضوع به درستی عمل کرده و از اخراج آنها جلوگیری کند.

وی با بیان اینکه آیین نامه انجام رتبه بندی فرهنگیان در حال تدوین است، گفت: از مجلس می خواهیم فردی را به عنوان مسئول نظارت بر این اداره کل معرفی کند تا بر روند اجرای این مهم نظارت شود.

بیشتر بخوانید  ترامپ: لعنت به نتانیاهو!

پس از جلسه علنی، محمدصالح جوکار نماینده ایزد در مجلس در تذکر شفاهی خود گفت: قانون رتبه بندی معلمان در مجلس تصویب شد و مجلس در قانون بودجه 1401 38 هزار میلیارد تومان برای اجرای آن در نظر گرفت اما آیین نامه اجرایی آن. نیست قوانین آیین نامه اجرایی قرار بود تا 14 ژوئن در اختیار مربیان قرار گیرد.

وی در قسمت دوم سخنان خود گفت: مصوبه شورای عالی کار و افزایش 38 درصدی مستمری مستمری بگیران بیمه اجتماعی از دیگر موارد مهم است. بیمه بالا پرداختند، حقوق خوبی دریافت نکردند و درمان نشدند. نمایشگاه.

همچنین صدیف بدری، نماینده مردم اردبیل در مجلس در تذکری خطاب به رئیس جمهور و وزرای اقتصاد گفت: همانطور که انتظار می رفت زیرساخت های مردمی سازی یارانه ها فراهم نشده و قیمت ها به صورت غیرقابل کنترلی افزایش یافته و همچنان رو به افزایش است و شاهد یک ساعتی افزایش یابد.” دولت به فکر کنترل تورم نیست و مردم زیر فشار اقتصادی به بهانه مردمی شدن یارانه ها کوچک می شوند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس در تذکر دیگری درباره جایگاه مستمری بگیران گفت: مسئولان دیروز توسعه اقتصادی کشور از مشکلات عدیده زندگی رنج می برند و شرمنده خانواده خود هستند. من از رئیس جمهور می خواهم که حقوق بازنشستگان را در اسرع وقت مطابق با قانون یکسان کند.»


دیدگاهتان را بنویسید