خبر خوش برای معلمان/ زمان افزایش حقوق 1401 معلم تعیین شد



به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، رتبه بندی معلمان برای اجرایی شدن مرحله دیگری را پشت سر گذاشت. دولت امروز رتبه بندی معلمان را به وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد. حال این سوال پیش می آید که افزایش حقوقی که سال ها معلمان در انتظار آن بودند پس از این اعلام چه زمانی پرداخت می شود؟

وزیر آموزش و پرورش اواخر فروردین آیین نامه رتبه بندی معلمان را به دولت داد. اما بررسی و تصویب مفاد این آیین نامه با تاخیر مواجه شد. به گفته علیرضا منادی سفیدان، رئیس کمیسیون آموزش و پرورش مجلس، آخرین مهلت قانونی برای ابلاغ آیین نامه رتبه بندی معلمان 3 خرداد بود.

اکنون پس از حدود سه هفته این مصوبه تقدیم وزارت آموزش و پرورش شده است. برای اجرای این قانون و افزایش حقوق معلمان، مجلس حدود 38 هزار میلیارد تومان بودجه تصویب کرد.

زمان پرداخت افزایش حقوق فرهنگیان تعیین شده است

جزئیات ابلاغیه این آیین نامه از سوی رئیس کمیسیون آموزش مجلس به تجارت نیوز ارائه شد. منادی سفیدان می گوید: آموزش و پرورش حسابرسان کشور، استان، شهرستان و… را مشخص کرده است. از همه معلمان خواستند مدارک خود را واریز کنند. اکنون بر اساس این آیین نامه منتشر شده، رتبه معلمان تعیین و منتشر می شود».

او تقریباً زمان دقیق را پرداخت کرد افزایش حقوق معلمان وی می گوید: هر روز که معلمان رتبه خود را در آموزش و پرورش می گیرند، آن رتبه در حکم درج می شود. با همین تصمیم زمان واریز مشخص و اعلام می شود.»

منادی سفیدان ادامه می دهد: پس از تعیین رتبه از شهریور 1400 تا پایان سال و سه ماهه اول سال جاری افزایش حقوق معلمان محاسبه و پرداخت می شود.

بیشتر بخوانید  واسادار; سومین آبشار مرتفع استان گیلان

موفقیت نهایی یک معلم چیست؟

تا کنون نظرات زیادی در مورد افزایش حقوق معلمان شنیدیم حالا بعد از ابلاغ آیین نامه مشخص است معلمان چقدر می گیرند؟

رئیس کمیسیون آموزش مجلس در این خصوص می گوید: بر اساس محاسبات انجام شده 800 هزار نفر در ردیف معلمان قرار می گیرند. پس از تعیین عنوان، در صورت کسب عنوان اول معلم، 45 درصد از کل سمت، حقوق کار و پاره وقت اضافه می شود. اگر معلم بالاترین رتبه را کسب کند 90 درصد این کل را به دست می آورد.»

وی ادامه می دهد: همانطور که محاسبات ما نشان می دهد معلمی که کمترین رتبه را دارد حدود یک میلیون و 700 هزار تومان است. افزایش حقوق وجود دارد. اگر معلم بالاترین رتبه را کسب کند، حدود پنج میلیون تومان افزایش حقوق را شامل می شود.

حالا باید بعدش رو ببینی ابلاغ آیین نامه رتبه بندی معلمان آیا معلمان همچنان باید منتظر اجرای نهایی آن در گذار بین نهادها و سازمان ها باشند؟ یا این بار یک فایل ارزیابی معلم بسته خواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید