خبر خوش برای متقاضیان وام ازدواج



آنچه دیگران می خوانند:


روش های پرداخت وام ازدواج تغییر کرد. وام ازدواج چند سالشه. وام ازدواج چقدر است. خبر خوب برای نامزدها وام ازدواج. بسته ردیابی اعتبار خود را آسانتر و سریعتر کنید وام ازدواج منتشر شده است.

بانک مرکزی در بخشنامه ای به شبکه بانکی با تاکید بر اهمیت و اولویت وام ازدواج و ضرورت تعیین تکلیف داوطلبان در راستای دریافت این تسهیلات برای سال جاری و سال قبل، بسته نظارتی – وام تسهیل و تسریع در پرداخت تسهیلات وام ازدواج».

باشگاه خبرنگاران نوشت: در این بخشنامه آمده است: پیرو مکاتبات در خصوص ابلاغ بند (1) بند (الف) تبصره (16) قانون بودجه سال جاری و به منظور تسهیل و تسریع در قرارگیری داوطلبان در ردیف بانک ها و برای پرداخت تسهیلات وام ازدواج در سامانه مربوطه و براساس نظارت مکرر مراجع کشوری در ارتباط با پرداخت تسهیلات وام ازدواج به جوانان کشور و تاکید بر اهمیت و اولویت موارد فوق. مزایا و ضرورت تعیین تکلیف داوطلبان در راستای دریافت تسهیلات ازدواج در سال جاری و سال گذشته و بررسی عملکرد بانک ها «بسته نظارتی – وام تسهیل و تسریع در پرداخت تسهیلات وام ازدواج» ابلاغ شد. به شرح زیر است. از 20 مارس 1402 و اعمال آن الزامی است:

1- بانک عامل از تاریخ ابلاغ این نامه تا تاریخ 20/06/1402 کمک هزینه ازدواج را طبق سهمیه ابلاغی بانک مرکزی پرداخت نماید. عملکرد اعلام شده هر 14 روز یکبار پایش و بررسی می شود. در صورت انحراف از پرداخت، هنگام در نظر گرفتن انحراف در شاخص ارزش گذاری آن بانک، موضوع میزان انحراف به سایر مراجع ذیصلاح ابلاغ می شود.

بیشتر بخوانید  ۷ مورد از رسوم عجیب ایتالیا که قطعا برایتان جذاب است

2- حداکثر تا 15 روز پس از ثبت نام متقاضیان، بانک نسبت به تعیین شعبه آنها اقدام خواهد کرد.

3- پس از تعیین شعبه و تکمیل مدارک، حداکثر ظرف مدت 10 روز مبلغ تسهیلات به حساب متقاضی واریز شود.

4- بانک عملیاتی شعب خود را با سامانه ازدواج در تمامی شهرها و شهرستان های کشور گسترش و متصل کند.

5- به منظور مدیریت ثبت نام متقاضیان و تسهیل ثبت نام، روزانه بیش از 7 بانک در هر استان بدون توجه به سهمیه ماهانه توسط بانک مرکزی در سامانه وام ازدواج فعال خواهند بود.

6- در خصوص ضمانت نامه های مورد تاکید بند (ب) تبصره (16) قانون بودجه سنواتی، بانک عامل موظف است بر وصول ضمانت نامه های مذکور نظارت دقیق داشته و با توجه به تاکید بانک از میزان تخفیف اطمینان حاصل نماید. .

7- بانک عامل موظف است تا پایان هفته جاری نسبت به تهیه دستورالعمل مشخص در خصوص ضمانت وام اعتباری در چارچوب مفاد بند قانونی مربوطه به شرح ذیل اقدام و به صورت عمومی در سایت خود منتشر کند. همچنین این مدیریت را از وضعیت مطلع کنید:

الف) نحوه احراز اعتبار متقاضی (با استفاده از امتیاز اعتباری سامانه ملی اعتبارسنجی یا سامانه های اعتبارسنجی داخلی بانک و اعلام حداقل نمره/رتبه قابل قبول) برای دریافت معافیت ازدواج بدون ضامن.

ب) فرآیند راستی‌آزمایی دقیق حساب‌های یارانه یا سهام عدالت متقاضیان یا بستگان درجه یک یا سایر دارایی‌های مالی (به استثنای تأیید دارایی که ممنوع است).

8- در هر صورت بانک عامل مجاز به پذیرش بیش از یک ضامن برای پرداخت وام ازدواج نیست.

بیشتر بخوانید  اگر میخوای جواب بله بشنوی از پارتنرت، اینطوری موقع پیشنهاد ازدواج خلاقیت به خرج بده! + ویدئو

9- بانک عامل بازرسی های دوره ای و موردی از شعب خود داشته و با مدیران شعب متخلف برخورد قاطع کند.

10- بازرسان بانك مركزي طي بازرسي هاي شخصي ويژه از شعب آن بانك، رسيدگي به روند مذكور و در صورت مشاهده تخلف به ويژه اخذ ضمانت نامه هاي خارج از مقررات قانون بودجه سنواتي و قانون بودجه سالانه را به دقت زير نظر گرفتند. توصیه های بانک در خصوص عزل مدیران شعب

11- با توجه به برنامه ریزی های انجام شده حوزه نظارتی بانک مرکزی در رابطه با بانک هایی که عملکرد خوبی در پرداخت اشیاء خرد دارند، میزان اشیاء خرد پرداخت شده عملکرد مثبتی در رشد محسوب می شود. از ترازنامه

12- در صورتی که شعب بانک بالاتر از سهمیه مربوطه کار کنند، شعب مذکور توسط مدیر عامل بانک مورد تشویق قرار گیرند. لازم است بانک مذکور ظرف مدت یک هفته دستور العمل تشویقی مناسب تهیه و نسخه ای از آن را به همراه اعلام به شعب آن بانک برای این اداره ارسال کند.

13- علیرغم اینکه در قانون بودجه سنواتی، بانک های ایرانی کرز الحسنه مهر و رسالت از پرداخت تسهیلات وام ازدواج معاف شده اند، طبق توافقات صورت گرفته، باید به پرداخت کامل تسهیلات به متقاضیان ادامه دهند. رتبه ها

– بانک عملیاتی موظف است حداکثر ظرف مدت یک هفته کاری روشی را برای دریافت شکایات مردمی فعال کند تا شکایات مربوط به وام ازدواج و سایر اقلام خرد را ثبت کند. ضمناً لازم است به شکایات ثبت شده در خصوص وام ازدواج در اولویت رسیدگی و به همراه گزارش کار هفتگی به اداره رسیدگی به شکایات و مطالبات این بانک ارسال شود.

بیشتر بخوانید  بیش از ۴۰۰ هزار میلیارد تومان از اموال دولت بلاتکلیف است

15- متقاضیان خدمات ازدواج علاوه بر طرح سوال و مشکلات می توانند از طریق سامانه CRM و با شماره 2706 با بانک مرکزی تماس بگیرند.

در پایان این بخشنامه تاکید شده است که مراتب به واحدهای اجرایی ذیصلاح بانک ها و موسسات اعتباری اعلام و یک نسخه از ابلاغیه مربوطه به بانک مرکزی ارسال شود. این


دیدگاهتان را بنویسید