خبر خوش برای دولت در مورد بازنشستگی



به گزارش سلام نوح، چندی پیش خبری مبنی بر افزایش حقوق بازنشستگان منتشر شد. اما مدیر کل بیمه اجتماعی خبر افزایش مستمری ها را تکذیب کرد. افزایش حقوق بازنشستگی هنوز مشخص نیست. ما هیچ تصوری از افزایش حقوق بازنشستگی دولت نداشتیم. به گفته مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، خبر افزایش حقوق بازنشستگان شایعه بود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: میزان پرداختی شرکت های این وزارتخانه به صندوق های بازنشستگی کشوری 70 درصد افزایش یافته است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره افزایش 70 درصدی مبلغی که شرکت های زیرمجموعه این وزارتخانه به صندوق های بازنشستگی کشور واریز می کنند، گفت: این میزان در سال جاری به 52 هزار میلیارد تن افزایش یافته است.

حجت الله عبدالملکی روز پنجشنبه در مراسم راه اندازی کارخانه دولومیت در شهرستان نهاوند اظهار داشت: در پی کار انجام شده در سال جاری مبالغی که شرکت ها به صندوق های بازنشستگی واریز می کنند نسبت به سال قبل 70 درصد افزایش داشته است به طوری که از سال گذشته افزایش یافته است. 30000 میلیارد تن تا 52000 میلیارد تومان.

وی گفت: وزارت کار، اجتماعی و تامین اجتماعی به 65 میلیون نفر در چهار حوزه کار و اشتغال، آینده و بازنشستگی، رفاه مردم و مبارزه با فقر و اموال مردم خدمات ارائه می کند.

عبدالملکی با اشاره به فعالیت 400 شرکت و پنج صندوق بازنشستگی در وزارت کار تصریح کرد: صندوق تامین اجتماعی با 45 میلیون عضو، صندوق بازنشستگی، کشاورزان و عشایر، بازنشستگی فولاد و آینده ساز صندوق هایی با حدود 51 میلیون نفر هستند. تحت حمایت آنها

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی راهبرد مدیریت سالم و کارآمد را برای ایجاد بهره وری بالا در صندوق ها و شرکت های این وزارتخانه ضروری دانست و اظهار داشت: طی 9 ماه گذشته 550 انتصاب مبارزه با فساد در سمت های رهبری این وزارتخانه انجام شده است. به ویژه در بخش های فولاد، پتروشیمی و حمل و نقل.

عبدالملکی تامین نیازهای اساسی کشور را از دیگر راهبردهای وزارتخانه خود عنوان کرد و افزود: 35 درصد از کل نیاز دارویی کشور در شعب این وزارتخانه تولید می شود و موظفیم دستگاه های ذی صلاح را در رفع مشکلات یاری کنیم. در زمینه پزشکی و درمانی

بیشتر بخوانید  فروش ویژه مدیران خودرو آغاز شد + قیمت

وی همچنین خاطرنشان کرد: 40 درصد سیمان مورد نیاز دولت در شرکت های مرتبط با وزارت کار تولید و بدون انباشت در بورس عرضه می شود که نقش ویژه ای در افزایش تولید و عرضه این محصول دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: راهبرد سوم ما ورود دانش محور به کمک تکمیل زنجیره ارزش است و حوزه معدن یکی از مهمترین شاخص های این راهبرد است.

عبدالملکی با اشاره به فعالیت 5 تا 6 هزار معدن در سراسر کشور گفت: به همین تعداد مناطق و مناطق غیرفعال داریم که باید این ثروت راکد فعال و به بهره برداری برسد.

وی با تاکید بر فعال شدن بخش معدنی کشور گفت: این بخش نیازمند سرمایه گذاری های کلان است و شرکت شستا در این زمینه نقش پررنگی دارد و نمونه طرح های پربار این شرکت امروز در نهاوند راه اندازی شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش دوم این طرح به اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها اشاره کرد و افزود: این پروژه بزرگ کشور بعد از دوران دفاع مقدس است که به خوبی انجام شده است. اجرا شد. “

عبدالملکی با اشاره به اینکه قبل از اجرای این طرح، بیشتر یارانه 400 هزار میلیارد تومانی دولت برای اقلام اساسی به تجار، قاچاقچیان و مصرف کنندگان خارجی تعلق می گرفت، گفت: این طرح نیاز به نظارت و کنترل بیشتری در بازار دارد تا قیمت سایر اقلام نیز بیشتر شود. افزایش نده.»

کارخانه دولومیت کلسیت نهاوند امروز با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاون استاندار همدان و جمعی از مسئولان کشوری و استانی به بهره برداری رسید.

عملیات ساخت این کارخانه تولیدی با سرمایه گذاری 120 میلیارد تومانی از فروردین ماه سال گذشته آغاز شد و امروز با ظرفیت تولید سالانه 33 هزار تن دولومیت کلسینه به بهره برداری رسید و کارخانه دولومیت کلسینه نهاوند برای 40 نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد کرد.

بیشتر بخوانید  اولین واکنش کاخ سفید به تصویب لایحه تغییرات قضایی در فلسطین اشغالی

مدیر کل مجمع شهرداری ها در خصوص مذاکرات غیررسمی برای کاهش افزایش حقوق بازنشستگان تصریح کرد: مذاکراتی در قالب مراکز غیررسمی و افراد برای افزایش حقوق بازنشستگان نداشتیم.

آخرین تحولات حقوق بازنشستگی

میرهاشم موسوی در خصوص آخرین تحولات در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان و شایعاتی مبنی بر مذاکرات غیررسمی برای کاهش افزایش حقوق بازنشستگان گفت: تاکنون مذاکره ای در قالب مراکز غیررسمی و افراد برای افزایش حقوق بازنشستگان نداشته ایم. بازنشستگان، کسانی که در مورد آن اظهار نظر می کنند باید خودشان به شایعات پاسخ دهند.

وی افزود: ما به عنوان کارکنان سازمان تامین اجتماعی و طبق مواد 96 و 111 قانون بیمه های اجتماعی باید جمع بندی خود را اعلام و بر اساس جمع بندی در هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی تصمیم گیری می کردیم. سازمان بیمه». این اقدام انجام شد و ما تصمیم خود را به دولت ارسال کردیم. در جلسات کارشناسی کمیسیون های دولتی هم شرکت کردیم و از مصوبات سازمان دفاع کردیم.

موسوی با تاکید بر اینکه «دولت برای اجرای مصوبه افزایش مستمری ها نیازمند بحث کارشناسی فرابخشی است»، ادامه داد: هیأت وزیران همان هیئت دولت مصوب سازمان تأمین اجتماعی است. هیچ اتفاق دیگری تاکنون رخ نداده است و هیچ مذاکره ای نیز انجام نشده است.

مدیرکل بیمه اجتماعی با اشاره به مواد 96 و 111 قانون بیمه اجتماعی که می گوید «مستمری از کارافتادگی کلی و مستمری و مستمری بازماندگان به هیچ وجه نباید کمتر از حداقل دستمزد یک کارگر عادی باشد». : «کارشناسان می دانند که منظور از ماده ۹۶ و ماده ۱۱۱ قانون بیمه های اجتماعی چیست و بر اساس این دو ماده مصوبات خود را اعلام کرده ایم. البته سال هایی بود که طبق این مواد قانون تعداد پرداختی ها کمتر از این رقم بود، اما نتیجه اعلام کار تخصصی ما این بود که باید به همین تعداد طبق مقررات قانونی پرداخت شود. اجرای جمع بندی کارشناسی ما البته موضوع مصوبه هیئت وزیران است و هر چه این کمیته تایید کند در نهایت موظف به اجرای مصوبه نهایی هستیم.

بیشتر بخوانید  پرتاب یک ماهواره دیگر در ذوالجناح

وی در پاسخ به سوالی درباره تکلیف احیای شورای عالی تامین اجتماعی گفت: پس از ابلاغ سیاست های کلی تامین اجتماعی از سوی مقام معظم رهبری در فروردین ماه، نظرات کارشناسی مختلفی به منظور ایجاد سازوکار هماهنگی و تصمیم گیری مطرح شد که در این راستا، شورای عالی تامین اجتماعی در دستور کار قرار گرفت. در سطح بالاتری نسبت به مجموعه های کوچکتر.” البته نمی دانم مجلسی ها پیشنهاد رسمی داده اند یا دولت برنامه ای برای ارسال آن به مجلس دارد. برخی معتقدند که ساختار نظام جامع حمایت اجتماعی به تنهایی می تواند به این مهم دست یابد، در حالی که برخی دیگر نیاز به یک دستگاه هماهنگی بالادستی کاملاً توسعه یافته را مطرح می کنند و برخی دیگر خواهان احیای شورای عالی تامین اجتماعی هستند. البته پیشنهاد می شود که نهادی خارج از سه شاخه هماهنگی سیاست های تامین اجتماعی نیز مورد نیاز است که بحث کارشناسی دیگری است، اما همچنان در مسیر هماهنگی سیاست های تامین اجتماعی نیازمند اجماع تجربی هستیم. موسوی در خصوص اظهارات اخیر رئیس جمهور در خصوص خصوصی سازی ها و قول هایی مبنی بر پاسخگویی به مطالبات دولت به سازمان تامین اجتماعی از طریق واگذاری در دور جدید خصوصی سازی و واگذاری بنگاه های دولتی گفت: این یک شرکت دولتی زیان ده واقعی است. البته چشم انداز واگذاری برای ایفای تعهدات دولت می تواند بیش از 90 هزار میلیارد تومان باشد اما با توجه به شرایط فعلی کشور در حال حاضر به تحقق همان 90 هزار میلیارد تومان (17 هزار میلیارد تومان سهام) راضی هستیم. شرکت های باقی مانده).

حقوق بازنشستگان یکی از چالش برانگیزترین اظهارنظرها در بررسی حساب های بودجه بود. قرار بود حقوق بازنشستگان سال 1401 از 5 میلیون تومان به 10 درصد افزایش یابد که مستمری بگیران جدید خواستار توجه بیشتر به موضوع افزایش حقوق در لایحه بودجه هستند و در ماه های اخیر اعتراضات متعددی را برای همسان سازی ترتیب داده اند. حقوق بازنشستگی

دیدگاهتان را بنویسید