خبر خوش برای دارندگان سهام عدالت



آنچه دیگران می خوانند:

عدالت تقسیم می کند یارانه ای است که به گفته دولت نهم (رئیس جمهور محمود احمدی نژاد) از طریق تعاونی های قضایی استان ها به ذی نفعان آن واگذار شد و در اواسط دهه 1380، دولت سهام خود را در 49 شرکت بین مردم توزیع کرد که منجر به این شد. بیش از 49 میلیون نفر از جمعیت کشور واجد شرایط دریافت آن هستند عدالت تقسیم می کند دولت هدف خود را از عرضه سهام عدالت به منظور گسترش سهم بخش تعاون در اقتصاد ایران اعلام کرد. طبق برنامه عدالت تقسیم می کند، بخشی از سهام برخی شرکت های دولتی به گروه هایی با درآمد کمتر فروخته می شود. عدالت تقسیم می کند ما می خوانیم

پیمان حدادی دستیار ویژه رئیس سازمان بورس در امور حقوق صاحبان سهام امروز در نشست خبری در محل این سازمان گفت: با وجود اینکه 31 استان در کشور داریم، 30 شرکت سرمایه گذاری مرتبط با سهام عدالت تشکیل شد و 26 شرکت شرکت های سرمایه گذاری استانی هستند که در سال 1388 در بازار دوم بورس پذیرفته شدند و نمادهای آنها درج شد، البته در حال حاضر تمامی نمادهای شرکت های سرمایه گذاری عدالت به دلیل عدم تعیین تکلیف مجمع به حالت تعلیق درآمده است. این شرکت ها و هیئت مدیره آن.

وی افزود: شرکت سرمایه گذاری استان تهران به دو قسمت تهران و استان البرز تقسیم شد و شرکت سرمایه گذاری استان تهران افزایش سرمایه داد. در مورد استان البرز تشکیل این شرکت باید در سازمان ثبت اسناد به ثبت برسد که هنوز انجام نشده است. در مورد شرکت سرمایه گذاری استان سمنان با اینکه چندین بار نوشته ایم اما هنوز کاری انجام نشده و نیاز به حل و فصل آن از طریق مراجع قضایی و از طریق مراجع قضایی دارد. با وجود اینکه شرکت سرمایه گذاری قزوین، چهارمحال و بختیاری به ثبت رسیده اما هنوز مدارک آن تکمیل نشده و در نتیجه نماد آن در بورس بازگشایی نشده است.

بیشتر بخوانید  فوری؛ خبری مهم برای خریداران طلا

دستیار ویژه حقوقی رئیس سازمان بورس گفت: کمیسیون تخلفات سازمان بورس در هفت شرکت سرمایه گذاری استانی نسبت به رد صلاحیت هیئت مدیره این شرکت ها به دلیل تخلف و همچنین بسته شدن دسترسی به اطلاعات سامانه کدال برای افراد غیر فعال اقدام کرد. – اجرای مقررات حقوق صاحبان سهام.، و بنابراین هر شرکتی که نتواند اطلاعات خود را به کدال گزارش دهد، نماد آن به حالت تعلیق در می آید. در این زمینه هیات مدیره در هفت استان رد صلاحیت شد.

به گفته حدادی، گزارش های مالی شرکت های استانی باید بر اساس استانداردهای حسابداری تهیه شود. نمادهای مرکز استانی در زمان بازگشایی بیشتر در بازار کمتر از NAV یا ارزش ذاتی سهام معامله می شدند و این به دلیل نبود بازارگردان حرفه ای در این سهام بود. این در حالی است که شورای عالی بورس قبلا صندوق توسعه بازار را برای ایفای نقش فعال بازار سهام عدالت تصویب کرده است.

وی افزود: صندوق توسعه بازار به دلیل نداشتن پول نتوانست بازار را مدیریت کند. از سوی دیگر گفته شد قیمت سهام استانی باید حدود ارزش روزانه سهم یا NAV باشد که با منطق بازار جور در نمی آید، بنابراین یکی از عوامل بسته شدن نماد به دلیل عدم حضور اپراتور در بازار و سقوط سهام به زیر مقادیر روزانه. زیرا ممکن بود برخی از اشخاص حقوقی با خرید یکی دو درصد از سهام شرکت های استانی مدیریت آن شرکت ها را بر عهده بگیرند که خلاف فلسفه مالکیت بود.

دستیار ویژه رئیس سازمان بورس ادامه داد: در دو سال گذشته گزارش های مالی شرکت های استانی در مجمع به تصویب نرسید و روسای مجامع مشخص نشدند، بنابراین شورای عالی بورس تصمیم گرفت نمادهای استانی را متوقف کند و برای گشایش ابتدا باید مجامع شرکت های استانی برگزار شود و آیین نامه اجرایی سهام مالکیتی تغییر کند که البته تا حدودی انجام شده است. و یکی دو موردی که در کمیسیون های تخصصی رصد می شود باقی مانده که تکمیل شود.

بیشتر بخوانید  نهال میلیاردر شدن را در زندگی ام کاشتم

حدادی گفت: مجامع عمومی 18 شرکت استانی در دور اول برگزار شد که البته به حد نصاب نرسید. در برخی استان ها با دستور مقام قضایی امکان برگزاری مجامع سهامداران وجود ندارد، ابتدا گفته شد که مجامع به صورت الکترونیکی برگزار می شود تا سهامدارانی که ثبت نام نکرده اند نمی توانند در مجامع الکترونیکی شرکت کنند و این خلاف قانون است. قانون تجارت دوم اینکه مجمع هیات مدیره را انتخاب کرد و سازمان بورس صلاحیت نامزدهای هیات مدیره را اعلام نکرد. همچنین اگر مجمع شرکت های استانی به صورت الکترونیکی برگزار شود، با این توضیح که تعداد سهامداران زیاد است، این یکی از مشکلات سهم در پایتخت است.


دیدگاهتان را بنویسید