خبر خوش برای بورس/ تغییر نرخ غذا در بودجه 1401



به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، جلسه هیئت دولت بعدازظهر یکشنبه به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی تشکیل و مصوب شد که فرمول محاسبه دوز گاز پتروشیمی ها مانند سال 1400 محاسبه و اعمال شود.

همچنین نرخ گاز در پتروشیمی ها، پالایشگاه ها و صنایع پایین دستی، مجتمع های کاهش فولاد و کاربردهای تاسیساتی از جمله برق، آب، اکسیژن و غیره. معادل 40 درصد نرخ عرضه گاز پتروشیمی و سیمان و سایر صنایع معادل 10 درصد ورودی پتروشیمی است. معادل کاهش منابع ناشی از این تصمیم نیز باید به عنوان کاهش هزینه در تبصره (14) اعمال شود.

تصویب آیین نامه اجرایی استرداد مالیات و عوارض مسافرین کالاهای همراه و بلیت پروازهای خارجی گردشگران خارجی خریداری شده از شرکت های هواپیمایی ایرانی در اجرای مفاد ماده (11) قانون مالیات بر ارزش افزوده و به منظور تسهیل و تسریع. فرآیند استرداد وجه گردشگران و پیش بینی تمهیدات لازم برای استرداد آنلاین مالیات توسط سازمان امور مالیاتی، آیین نامه اجرایی این ماده از قانون مذکور به تصویب رسید.

طبق مقررات فوق، به منظور استرداد مالیات و عوارض پرداختی بابت کالای همراه مسافر و بلیط هواپیما خارجی گردشگران خارجی، خرید کالا توسط مسافران یا خرید بلیط هواپیما خارجی توسط گردشگران خارجی از شرکت های هواپیمایی ایرانی باید توسط تاریخ خرید (درج شده در فاکتورها) از تاریخ خروج از کشور بیش از دو ماه نگذشته باشد. همچنین اطلاعات خریدار در فاکتور یا بلیط باید مطابق با اطلاعات مسافر یا گردشگر خارجی باشد.

مدارک مورد نیاز برای استرداد مالیات و عوارض عبارتند از:

فاکتور و فرم شمس مطابق استاندارد صادر می شود

کارکرد پایانه های فروشگاهی یا بلیط هواپیماهای خارجی از خطوط هوایی ایرانی حسب مورد

فرم درخواست بازپرداخت را پر کنید

اصل پاسپورت معتبر، ویزا (ویزا)، بلیط و سایر مدارک خروج از کشور در صورت نیاز

در صورتی که مجموع ارزش کالای همراه مسافر بیش از 250 میلیون ریال باشد، نگهبانان ذیصلاح موظفند کالای مذکور را با فاکتور مربوطه مشاهده و مقایسه کنند.

مالیات های پرداختی مشمول مقررات بازپرداخت در شرایط زیر نخواهد بود: مالیات های پرداختی برای دریافت انواع خدمات به جز مالیات و هزینه هایی که گردشگران خارجی برای خرید بلیط هواپیما خارجی از شرکت های هواپیمایی ایرانی پرداخت می کنند. فاکتورهای سفر تشویق پیدا می شود.

اضافه برداشت مالیات یا به دلیل محاسبه نادرست عدم تکمیل اطلاعات فاکتور ارائه شده مطابق فرم فاکتور عدم تطابق اطلاعات مسافر/گردشگر در فاکتور یا نقشه با داده های مسافران/گردشگران خارجی

کالاهای ممنوعه طبق فهرست منتشر شده توسط مراجع ذیصلاح قانونی

مغایرت مشخصات کالا در فاکتور که مجموعاً بیش از 250 میلیون ریال با کالای در حال صادرات می باشد.

موافقت دولت با ارائه خدمات اعتباری و بانکی برای جبران خسارت زلزله در استان های خراسان شمالی و رضوی

بیشتر بخوانید  کارآفرین، نیمه نخست سال ۶۴۵میلیارد ریال تسهیلات ازدواج داد

هیأت وزیران در راستای بازسازی بخش‌های آسیب‌دیده مسکن و تأسیسات زیربنایی شهری و روستایی ناشی از زلزله شهریورماه در شهرستان‌های کوچان در استان خراسان رضوی و شهرستان فاروج در استان خراسان شمالی، حداکثر تا 475 میلیارد ریال هزینه و سرمایه 864 میلیارد ریال تسهیلات ارزان بانکی (با 4 درصد سود روستایی و 5 درصد شهرستانی) و بازپرداخت 5 ساله برای تعمیرات تسهیلات تضمینی زنجیره ای.

هیئت وزیران همچنین سازمان های مدیریت و برنامه ریزی استان های مذکور و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را موظف کرد علاوه بر نظارت فنی و اجرایی، گزارش عملکرد این وام ها را به صورت فصلی به سازمان برنامه و بودجه ارائه کنند. روند بازسازی

اصلاح آیین نامه اجرایی تعیین قیمت خرید برق بر اساس مکانیزم بازار در بورس

به منظور ارائه نظر مجلس شورای اسلامی در خصوص آیین نامه اجرایی بند (ب) ماده (44) قانون برنامه ششم توسعه درباره تعیین قیمت خرید برق با مکانیسم بازار در بورس، هیئت وزیران پیشنهاد کرد. اصلاحیه مصوبه

بر اساس این اصلاحیه، به منظور افزایش راندمان و بهره‌وری نیروگاه‌ها، وزارت نیرو موظف است برای طرح‌های احداث نیروگاه‌های جدید با راندمان ۵۵ نسبت به خرید برق به توافق اصولی یا انعقاد قرارداد اقدام کند. درصد تا 60 درصد

تعیین قیمت برق بر اساس سازوکار بورس نیز بر عهده وزارتخانه است.

ابلاغ نظر دولت در خصوص برنامه های تعدادی از نمایندگان مجلس

هیات وزیران با اعلام نظر درباره تعدادی از طرح‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نمایندگانی از دولت را برای نظارت بر موضوعات مرتبط تعیین کرد.

دولت آیین نامه اجرایی فهرست خدمات معافیت مالیاتی، آموزشی، پژوهشی و ورزشی را وضع می کند

دولت به منظور ایجاد انگیزه های قانونی لازم برای افزایش فعالیت های آموزشی، پژوهشی و ورزشی در بخش های مختلف به منظور رشد اقتصادی و اجتماعی و ایجاد مشوق های قانونی لازم، بند (14) بند (ب) ماده (9) قانون مالیات بر ارزش افزوده را اعمال می کند. توسعه و کاهش هزینه ها فعالان این بخش ها و ترویج ورزش همگانی به منظور تامین حداکثری سلامت جسمی و روانی، آیین نامه اجرایی مربوطه را تصویب کرده اند.

بر اساس مقررات فوق، ارائه خدمات پژوهشی (پژوهشی- فناوری) و آموزشی توسط مدارس، مراکز فنی و حرفه ای، دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، مراکز و مؤسسات آموزشی- پژوهشی، مراکز تحقیقات فناوری و سایر مراکز و مؤسسات و اشخاص و اشخاص دارای مجوز از مراجع ذیصلاح قانونی و همچنین انجمن های علمی دارای مجوز از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آموزش و پرورش و کوما و همچنین ارائه خدمات ورزشی توسط فدراسیون ها و هیئت های ورزشی. موسسات، مراکز، اتحادیه ها و باشگاه های ورزشی و اشخاص دارای مجوز از وزارت ورزش و جوانان مشمول معافیت این آیین نامه می باشند.

بیشتر بخوانید  سردترین شهر ایران با دمای ۲۸.۶ درجه زیر صفر

رعایت ضوابط اجرایی مربوط به مشارکت شهرداری ها و دهیاری ها در وصول عوارض گمرکی

هیأت وزیران در اجرای حکم ماده (42) قانون مالیات بر ارزش افزوده مبنی بر سهم شهرداری ها، دهیاری ها و دهیاری های فاقد دهیاری و عشایر از عوارض گمرکی کالاهای وارداتی، کمک و ایجاد کرد. درآمدهای پایدار برای آنها، آیین نامه اجرایی مربوطه به تصویب رسید.

هدایت منابع مالی دولت به شهرداری ها و دهیاری ها و بهبود زیرساخت های حمل و نقل، شبکه آبرسانی، بهداشت عمومی و غیره. در مناطق کمتر توسعه‌یافته با استفاده از منابع این آیین‌نامه، تعیین ظرفیت‌ها و امکانات موجود در آن مناطق، از اهداف آیین‌نامه مذکور.

بر این اساس گمرک جمهوری اسلامی ایران موظف است ارزش گمرکی کالاهای وارداتی را معادل 12 در هرمیل که حقوق ورودی آن برای پانزده ماه آینده هر ماه وصول می‌شود به وزارت کشور واریز کند. شهرداری ها). و روستاها).

وزارت کشور (سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور) نیز موظف است وجوه جمع آوری شده را بر اساس نسبت 13 درصد کلانشهرها (شهرهای بالای یک میلیون نفر)، 52 درصد سایر شهرداری ها و 35 درصد به حساب خود واریز کند. روستاها و مناطق عشایری. همچنین وزارت موظف است وصول ماهیانه را تا پانزدهم ماه آینده به حساب شهرداری ها، دهیاری ها، استان ها (روستاهای فاقد دهیاری) و سهم مناطق عشایری به حساب ادارات عشایری استان ها واریز کند.

سهم شهرداری ها و دهیاری ها در هرستان توسط سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور بر اساس شاخص جمعیت، تعداد شهرداری ها و دهیاری ها، ارزش افزوده معکوس هر استان، ارزش معکوس شاخص توسعه انسانی در هر سال توسط سازمان محاسبه می شود. شهرداری ها و دهیاری ها. .

این وام در قالب پرداخت کمک و ایجاد درآمد پایدار با استفاده از اعتبارات این آیین نامه صرف شهرداری ها و دهیاری ها و دهیاری های فاقد دهیاری و عشایری می شود.

تصویب آیین‌نامه کمک‌های حفاظتی و انتظامی لازم برای ارتقای امنیت و ایمنی شهرها، مراکز اداری، اقتصادی، صنعتی و عمومی با توجه به نقش مؤثر حراست و امنیت اماکن عمومی و خصوصی در پیشگیری و کاهش سرقت و ارتقای امنیت شهرها. این مکان ها به پیشنهاد وزارت کشور با آیین نامه اجرایی موضوع بند (ج) ماده (108) قانون برنامه ششم توسعه در خصوص کمک های حفاظتی و انتظامی لازم برای بهبود موافقت می کند. موقعیت. امنیت و ایمنی مورد نیاز شهرها، مراکز اداری، تجاری، صنعتی و عمومی.

بر اساس آیین نامه مذکور، وزارت راه و شهرسازی موظف است به منظور پیشگیری از سرقت، امنیت شهرها و مراکز اداری، تجاری، مسکونی، صنعتی و عمومی و همچنین مراکز عمومی را ارتقا دهد. مقررات ملی ساختمان را صادر و مراتب را جهت اجرا به مراجع ذیربط مندرج در این آیین نامه اعلام نماید.

بیشتر بخوانید  قیمت دلار امروز دوشنبه ۱۱ مرداد۱۴۰۰

همچنین وزارت راه و شهرسازی و سایر دستگاه های مسئول صدور پروانه یا پروانه محوطه سازی و پروانه کار برای شهرک های مسکونی، صنعتی، تخصصی و صنعتی موظفند در طول دوره ساخت، کمک های حفاظتی و انتظامی مربوط به زمان ساخت و ساز را لحاظ کنند. . . فرآیند صدور و اطلاع متقاضیان مجوز.

شهرداری ها و سایر مراجع صدور مجوز نیز موظف به صدور مجوز برای ساخت و بهره برداری از مجتمع های اداری، تجاری، مسکونی و صنعتی و مراکز عمومی هستند. ملحقات حفاظتی ـ انتظامی را در نظر گرفته و ارائه گواهی صحت و اجرای کارها از نظر رعایت این پیوست ها منوط به نظری / تایید مهندسان ناظر می باشد.

فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران می‌تواند حسب مورد نظارت لازم را بر رعایت مفاد داشته باشد و در صورت تخلف مراتب را به مراجعی که گواهی قطعی صادر می‌کنند گزارش دهد. در اسرع وقت. تا اقدامات لازم را انجام دهد.

هماهنگی بین دستگاه ها در نقاط مرزی و استفاده از ظرفیت منطقه آزاد

جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی امروز با موضوع «هماهنگی دستگاه ها در مناطق مرزی و استفاده از ظرفیت مناطق آزاد» به ریاست دکتر مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه برگزار شد. توسط اعضای کارکنان

در این جلسه مسائل و مشکلات و پتانسیل های موجود در مناطق آزاد ویژه و مشترک برای گسترش صادرات و تجارت ایران و راهکارهای توسعه و شکوفایی این مناطق مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این جلسه سعید محمد دبیر شورای عالی مناطق آزاد بر اهمیت این مناطق در گسترش تعامل با کشورهای همسایه، خنثی سازی تحریم ها، افزایش سرمایه گذاری خارجی و نقش آن در اقتصاد کشور از جمله توسعه اشتغال، دانش و فناوری تاکید کرد. یک خارجی در این زمینه بسیار جسور است.

روسای دبیرخانه شورای عالی عالی رتبه، ایجاد نهادهای مالی بین‌المللی، ایجاد مناطق آزاد و مرزی و مرزی با کشورهای هدف، کسب ارزش بیشتر از بازار بانکی منطقه، استفاده حداکثری از بازار لجستیک منطقه، شکل‌گیری عرضه منطقه‌ای. روابط زنجیره ای با کشورهای هدف پیشنهادی موثر برای نقش مناطق آزاد در دیپلماسی اقتصادی تلقی شد.

معاون وزیر دیپلماسی اقتصادی در پایان این نشست با اشاره به قوانین و موافقتنامه های خوب مصوب چند دهه اخیر در کشور، خواستار بازگشت امتیازات مناطق آزاد و رفع مشکلات در اعمال این امتیازات و حداکثری شد. استفاده از این مناطق برای گسترش و گسترش فعالیت ها و کشورهای مختلف برای همکاری در این زمینه ابراز تمایل کرده اند که در دستور کار وزارت امور خارجه و مناطق آزاد قرار دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید