خبر خوش برای بازنشستگان دولتی


به گزارش سلام نو، بر اساس مصوبه یکسان سازی دستمزد بازنشستگان، دستمزد مستمری بگیران به 90 درصد میانگین دستمزد کارکنان همتراز افزایش می یابد که تغییر نسبتاً قابل توجهی در دستمزد بازنشستگان محسوب می شود. در نظر گرفته شود. در یکسان سازی حقوق بازنشستگان، در صورتی که مستمری بگیر بیش از 30 سال شاغل بوده و بیش از 30 سال حق بیمه پرداخت کرده باشد، به ازای هر سال پرداخت بیش از 30 سال حق بیمه، 2.5 درصد به افزایش حقوق مستمری بگیر اضافه می شود. . به همین ترتیب با اجرای طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان، افزایش حقوق بازنشستگان برای هر سال کمتر از دوره 30 ساله 2.5 درصد کاهش می یابد. در زیر، جزئیات نهایی از یکسان سازی حقوق بازنشستگان شما در حال خواندن هستید

در جلسه ای که اواخر خردادماه با حضور معاون اول رئیس جمهور، برخی از اعضای دولت و نمایندگان مستمری بگیران برگزار شد، مقرر شد سازمان بیمه اجتماعی در حدود اختیارات خود نسبت به پرداخت غرامت به نسبت درآمد اقدام کند. .

محمدهادی زاهدی وفا (سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی) گفت: رئیس جمهور، معاون اول و سایر اعضای دولت همواره مدافع حقوق و منافع اقشار مختلف جامعه هدف بوده اند. این وزارتخانه و برخی اظهارنظرها و نقل‌قول‌های منسوب به آن‌ها و گاه در فضایی که وی به صورت مجازی منتشر می‌کند، صحت ندارد.

وی با تاکید بر اینکه تصمیمات دولت نمی تواند جانبدارانه باشد و باید همه جوانب اقتصادی، اجتماعی و ریزه کاری های حقوقی و شغلی مورد توجه قرار گیرد، گفت: در جلسه ای که اواخر خرداد ماه با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، برخی از اعضای هیئت مدیره دولت و نمایندگان مستمری بگیران مقرر شد سازمان تامین اجتماعی در حدود اختیارات خود نسبت به پرداخت غرامت به عنوان تعدیل حقوق متناسب اقدام کند.

بیشتر بخوانید  به همین دلایل چای خود را با عسل شیرین کنید

سرپرست وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در این دوره اقدامات مالی، فنی و نرم افزاری برای جبران این مبالغ انجام شد، تاکید کرد: اعضای جلسه و علاقمندان این موضوع را پذیرفتند و به توافق رسیدند.

صدیف بدری در جلسه علنی مجلس گفت: طبق پیش‌بینی‌ها به دلیل نبود زیرساخت‌ها برای عمومی‌سازی یارانه‌ها، قیمت‌ها افزایش بی‌سابقه‌ای داشته و همچنان افزایش خواهد یافت، بنابراین هر ساعت شاهد افزایش قیمت‌ها هستیم. دولت باید به فکر کنترل تورم باشد و مردم به بهانه مردمی شدن یارانه ها زیر فشار اقتصادی له می شوند.

وی در تذکری دیگر در رابطه با وضعیت مستمری بگیران گفت: مسئولان توسعه اقتصادی دیروز کشور امروز برای معیشت خود با مشکلات عدیده ای مواجه هستند و آبروی خانواده های آنان را نیز کشیده اند.

یکسان سازی حقوق بازنشستگان

نماینده مردم شهریار در شورای اسلامی گفت: مجلس در دو سال گذشته وام های قرض الحسنه برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در نظر گرفته است.

حسین هاوردی در خصوص عملکرد دو سال گذشته مجلس یازدهم گفت: مقام معظم رهبری یک مدال انقلابی به نمایندگان این دوره از مجلس دادند که برای ما بسیار مهم و ارزشمند است.

وی گفت: مجلس یازدهم نشان داد که عدالت خواه است و در تمام مصوبات خود به بهبود وضعیت اقشار متوسط ​​و ضعیف جامعه فکر می کرد.

نماینده مردم شهریار در شورای اسلامی خاطرنشان کرد: یکی از اولین طرح هایی که در مجلس یازدهم مطرح شد، اعطای بسته های حمایتی به خانوارهای ضعیف جامعه بود و این نشان دهنده این است که می خواهیم مشکلات زندگی مردم را حل کنیم.

بیشتر بخوانید  مدافع فرانسوی رئال مادرید در یک قدمی منچستر فاصله دارد

هاک واردی ادامه داد: مجلس یازدهم لایحه قانون رتبه بندی معلمان را تصویب کرد. سال گذشته این مجلس 89 هزار میلیارد تومان برای همسان سازی حقوق بازنشستگان اختصاص داد و امسال نزدیک به 100 هزار میلیارد تومان برای این موضوع اختصاص دادیم.

وی با بیان اینکه عدالت خواهی یکی از شاخص های مهم مجلس یازدهم است، گفت: مجلس در دو سال آینده باید به فکر رفع مشکلاتی باشد که ممکن است کشور را دچار چالش کند. به عنوان مثال مشکلات زیست محیطی، ریزگردها و مسائل مربوط به آب شرب و کشاورزی بسیار مهم است و مجلس باید راهکارهایی برای حل این مشکل بیندیشد.

نماینده مردم شهریار در شورای اسلامی تاکید کرد: شورای اسلامی باید بر حل مسائل مربوط به محیط زیست و آب تمرکز کند و هم در حوزه قانون گذاری و هم در حوزه نظارت اقدامات لازم را برای حل مسائل مربوط به آب انجام دهد. بحران آب و محیط زیست .بودن

شهباز حسن پور بیگلری در بیانیه ای شفاهی خواستار رسیدگی به وضعیت معیشتی مردم به ویژه اقشار آسیب پذیر، کارگران، معلمان و مستمری بگیران در جلسه علنی شورای اسلامی شد.

نماینده مردم سوریه و بردسیر در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه به دلیل برودت هوا، خشکسالی و اقدامات بانک ها کشاورزان استان کرمان در رنج هستند و نیاز به توجه دارند، گفت: یکسان سازی دستمزدها همه حقوق بگیران و مستمری بگیران نیز باید انجام شود.

وی با بیان اینکه موضوع واردات خودرو باید مشخص شود افزود: کرمان تشنه است بنابراین بحث انتقال آب از منطقه به منطقه و خطوط 2 و 3 خلیج فارس به استان کرمان نیز باید مورد توجه قرار گیرد. همچنین باید توجه داشت که وضعیت اشتغال و تامین مسکن در استان مساعد نیست و متاسفانه 25 درصد جمعیت زیر خط فقر هستند که این زیبایی این منطقه نیست.

بیشتر بخوانید  مدل‌های جدید و جذاب ناخن زنبوری | طراحی‌های دخترانه بهاری با تم زنبور

دیدگاهتان را بنویسید