خبر خوش از حقوق بازنشستگان


چهارشنبه گذشته محمد باکر کلیباف، رئیس مجلس در نامه ای مصوبه کمیسیون دولت در خصوص حقوق بازنشستگان را مغایر با قانون دانست.

به گفته محمد باکر کلیباف، رئیس مجلس، تکلیف یکسان سازی حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی با نظارت ویژه مجلس پس از سال ها به پایان رسیده است. بر این اساس لازم است دولت در اسرع وقت نسبت به رفع مشکل قانونی حداقل مستمری، از کارافتادگی و مستمری عائله مندی از سال 1401 اقدام و تصمیم لازم را برای رفع دغدغه بازنشستگان محترم اتخاذ کند.

در مصوبه مذکور که در ماه های گذشته منشأ اختلاف گروه مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی و هیات دولت بود، مستمری بگیران بدون حداقل دستمزد 10 درصد افزایش یافت. این در حالی بود که قرار بود درآمد این کارگران 38 درصد افزایش یابد.

البته برای حداقل مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی، دولت موافقت خود را با افزایش 57 درصدی مستمری ها اعلام کرد و در نتیجه مستمری این افراد بالغ بر 5.8 میلیون تومان شد.

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در این خصوص گفت: اکنون دولت موظف است مصوبه هیات امنای صندوق بیمه اجتماعی بازنشستگان و شورای عالی کار را در دستور کار قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم این اقدام مجلس برای ابطال موافقت هیات وزیران این امکان را فراهم کند که دولت با 38 درصد موافقت کند و هر چه زودتر به بازنشستگان کشور با عدد جدید پرداخت شود. .

همچنین حسن صادقی رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری در این خصوص گفت: طبق قانون اگر دولت ظرف مدت 10 روز ابلاغیه رئیس شورای اسلامی را اجرا نکند، رئیس مجلس می‌تواند مستقیماً مصوبه هیئت‌مدیره سازمان تأمین اجتماعی را به سامانه منتقل کند و دستگاه اجرایی ذی‌ربط نیز به‌عنوان دستگاه اجرایی ذی‌ربط موظف به اجرای مصوبه است.

بیشتر بخوانید  صفحه جستجوی شما یافت نشد.

دیدگاهتان را بنویسید