خبر خوش آخرهفته ای برای دارندگان سهام عدالت



آنچه دیگران می خوانند:

باگستانی همچنین با اعلام آخرین آمار از سپرده گذاری حق تقدم های استفاده نشده گفت: از ابتدای سال تا پایان بهمن ماه 1401 بیش از 2148 میلیارد و 128 میلیون تومان حق تقدم استفاده نشده متعلق به 21190 سهامدار بوده است. . با استفاده از سامانه اطلاعات کامل مشتریان «سجام» به حساب سهامداران واریز شده است.

مدیر عامل ثبت مرکزی اوراق بهادار به آمار جاری سود پرداختی ناشران در بازار سرمایه در سال 1400 اشاره کرد و افزود: در سال گذشته که ناشران به صورت غیر الزام آور سود پرداخت کردند بیش از 15882 میلیارد و 23 میلیون تومان. از سود جاری به حساب 40 میلیون و 616 هزار و 86 نفر از سهامداران (حقوقی، حقوقی، سبدگردان و صندوق) واریز شده است که خوشبختانه در سال جاری رشد بیش از 2 برابری و 4.5 برابری تعداد سپرده ها را به ثبت رساندیم. در میزان سپرده ها

لازم به ذکر است از ابتدای سال جاری بر اساس مصوبه مجلس و ابلاغ سازمان بورس، کلیه ناشران بازار سرمایه مکلف شدند سود سهام خود را از طریق شرکت صمت و صمت به حساب سهامداران واریز کنند. با استفاده از اطلاعات سامانه سجام.

بر اساس این تصمیم، در تبصره (2) تبصره (5) ماده واحده این لایحه اصلاحی، آمده است: کلیه ناشران ثبت‌نام شده در سازمان اوراق بهادار موظفند سود سهام مصوب مجمع را با همکاری شرکت توزیع کنند. اوراق بهادار با شرکت سپرده گذاری مرکزی و شرکت تسویه به منظور تسهیل در کار سهامداران پرداخت وجوه به سهامداران از طریق سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام).

بیشتر بخوانید  هیچ صحبتی درباره سرمربی تیم ملی در جلسه هیئت رئیسه نشد

وی در خصوص نرخ سود فاز دوم نیز گفت: بهره برداران همان نرخ سود فاز اول را دریافت خواهند کرد. اگر شرکت های غیر بورسی شروع به پرداخت سود سهام برای سال 1400 کنند، احتمال افزایش سود وجود دارد.

پرتفوی سهام عدالت شامل 49 شرکت بورسی و غیر بورسی است که از این تعداد 36 شرکت پذیرفته شده و 13 شرکت غیر بورسی در زمان آزادسازی سهام عدالت بودند.

زمان و میزان واریز فاز دوم سود سهام عدالت در سال 1401 به یکی از مهمترین موضوعات گفتگوی فضای مجازی تبدیل شده است. بر اساس اعلام رئیس سازمان بورس، پس از واریز فاز اول سود سهام مالکیت در اواخر پاییز سال 1401، مرحله دوم سپرده پس از برگزاری مجمع و پس از برگزاری مجمع پرداخت خواهد شد. توزیع شرکت های سهامی سود.


دیدگاهتان را بنویسید