خبر خوب در مورد شهریه معلمان/ چگونه دانش آموزان می توانند از امکانات ورزشی به صورت رایگان استفاده کنند



به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، وزیر آموزش و پرورش از صدور حکم و اخذ کد ستادی معلمان برای حق التدریس خبر داد و گفت: کار در حال رصد است و باید در آینده نزدیک و تا پایان کار تصمیم گیری شود. از سال.

یوسف نوری در حاشیه مراسم افتتاحیه آزادسازی مجموعه های ورزشی با رویکرد خانواده محور و برنامه های آموزشی و ورزشی که در مجموعه ورزشی شهید چمران تهران برگزار شد، اظهار داشت: ورزش برای اوقات فراغت کودکان یا والدین یا خانواده های آنان. در روزهای پنجشنبه و جمعه

وی افزود: این مهم بر اساس اصل سوم قانون اساسی مبنی بر تربیت بدنی رایگان و همچنین اسناد برتر و خط مشی کلی سند تحول اساسی آموزش و پرورش طراحی و اجرا شد.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه برای رسیدن به اهداف تربیتی تلاش می کنیم، گفت: رکن اول تربیت و آموزش خانواده است و ارتباط خانواده با فرزند و همچنین خانواده با تحصیل موفق تر خواهیم بود. در دستیابی به اهداف آموزشی.

نحوه استفاده از مکان های رایگان برای آموزش ورزشی دختران و پسران

وی با تاکید بر لزوم حرکت نظام آموزشی از تک پایه به چند پایه خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین حوزه های آموزشی، رشته تربیت بدنی و زیستی است. ما حدود 4000 مرکز ورزشی داریم که 1000 مورد از آنها در ابتدا میزبان دانش آموزان و خانواده های آنها در تعطیلات آخر هفته است. به این ترتیب دانش آموزان با مادر در روزهای پنجشنبه و دانش آموزان با پدر در روزهای جمعه می توانند به صورت رایگان از امکانات ورزشی این وزارتخانه استفاده کنند.

بیشتر بخوانید  کشف ۱۰۱ کیلو مواد مخدر در خراسان رضوی

نوری ادامه داد: در مراحل بعدی علاوه بر آماده سازی مکان های دیگر، به مکان های فرهنگی و هنری نیز خواهیم رفت; 1000 فرهنگسرا، 1000 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و 304 اردوی فرهنگی و تربیتی داریم که مبنای طراحی برنامه فرهنگی هنری مطابق با سند تحول بنیادین و نیازهای دانش آموزان و خانواده هاست. ما ملزم به انجام ۱۰ تا ۲۰ درصد فعالیت های فوق برنامه در خارج از مدرسه هستیم که می تواند شروع خوبی باشد. همچنین اقدامی در راستای شعار دولت مبنی بر مردمی سازی آموزش و پرورش است.

استفاده از ظرفیت های مدارس برای انجام فعالیت های فرهنگی و هنری

وزیر آموزش و پرورش درباره استفاده از ظرفیت مدارس نیز گفت: در حال حاضر به دلیل شرایط کرونری مدارس ما که به اصطلاح تک نوبتی یا تک نوبتی هستند و معمولا تا ساعت 14 کار نمی کنند می توانند از ظرفیت های موجود در روز استفاده کنند. پنجشنبه و جمعه عصر». از معاونت تربیت بدنی خواستم که هیئت مدیره مدارس و شهرک ها تشکیل شود تا مردم بتوانند در مدارس حضور یابند و در امور آموزشی، فرهنگی، هنری و علمی با مدرسه مشارکت کنند.

وی همچنین با اشاره به تامین مالی تحقق این برنامه خاطرنشان کرد: این فضاها را برای کودکان ساخته ایم. اگر فقط بخواهیم آنها را به مکان های پرسود تبدیل کنیم، آزار و اذیت کودکان خواهد بود. اما تلاش می کنیم با کمک مردم و وام تحصیلی هزینه های این مکان ها را تامین کنیم تا تعطیل نشود.

صدور حق التدریس معلمان تا پایان سال

بیشتر بخوانید  لحظه دلخراش مرگ ناگهانی راننده 33 ساله پشت فرمان خودرو / فیلم

نوری که روز گذشته در مصاحبه ای اعلام کرد «بر اساس قانون مصوب مجلس، اسامی معلمان حق التدریس برای اخذ کد کارمندی و صدور حکم استخدامی به سازمان استخدامی اداری کشور تحویل داده می شود». گفت: در زمینه آمار مشکلات متعددی داریم که شب گذشته برخی از آنها برطرف شد. با رئیس اداره استخدامی تماس گرفتم و قرار شد زنگ بزنند و امروز دوباره زنگ می زنم. کار ادامه دارد و احکام آنها قاعدتا باید در آینده نزدیک و تا پایان سال صادر شود.

وزیر آموزش و پرورش درباره تسویه معوقه حق التدریس کارکنان نیز گفت: ماه گذشته بخشی را پرداخت کردیم. مهر و آبان را پرداخت کرده ایم و محاسبه ماه های باقی مانده را پیگیری می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید