مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

خبر خوب در مورد تاج در کشور؛ ما در حال حاضر موج جدیدی نداریم

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



وی ادامه داد: بر اساس پیش بینی کارشناسان به نظر می رسد تا سه ماه آینده موج جدید تاج و افزایش قابل توجه ابتلا به این بیماری و پیش بینی موج جدید تاج در فصول سال نداشته باشیم. ،” او گفت. دبیر کمیته علمی ملی تاج، سرمای سال برای کشور سخت و سخت است.

دکتر حمیدرضا جماعتی در حاشیه شصت و نهمین نشست کمیته ملی علوم کرونا افزود: در حال حاضر در آسیا و اروپا میزان ابتلا به کرونا و مرگ و میر ناشی از آن ثابت و رو به کاهش است، در حالی که در برخی از کشورهای آفریقایی و آمریکایی 5.

وی گفت: میزان مرگ و میر در سمت omicron و انواع فرعی آن بیشتر از انواع قبلی نبوده اما قدرت انتقال omicron افزایش یافته است. با توجه به افزایش اخیر تاج در برخی کشورها، ما باید این وضعیت را برای یکی دو هفته آینده رصد کنیم.

جماعتی با بیان اینکه زیرگروه BA 2 در ایران غالب است، گفت: سایر زیرگروه های Omicron مانند BA 4، BA 5 و BA.X که در آمریکا و کشورهای آفریقایی غالب هستند در کشور ما شیوع پیدا نکرده است.

وی خاطرنشان کرد: بررسی‌های مختلف نشان داده است که اثربخشی انواع واکسن‌ها علیه اومیکرون نسبت به سایر انواع قبلی اندکی کاهش یافته است، اگرچه بیشترین تأثیر واکسیناسیون کاهش مرگ و میر و بستری شدن بیماران بود و هدف ما نیز همین بود.

دبیر کمیته علمی کشوری تاج و تخت ادامه داد: مطالعات مختلف نشان داده است که در سه ماهه اول پس از دو بار تزریق واکسن، 70 درصد و پس از شش ماه، حدود 50 تا 60 درصد بر ضد اُمیکرون و زیرشاخه های آن موثر است، بنابراین ما تاکید بر واکسیناسیون کامل

بیشتر بخوانید  سهیل اعرابی درگذشت | علت فوت و مرگ سهیل اعرابی

جماعتی خاطرنشان کرد: واکسیناسیون علاوه بر کاهش بروز، بستری شدن و مرگ و میر ناشی از بیماری عروق کرونر قلب می تواند در کاهش عوارض پس از کرونری که تا یک سال پس از ابتلا رخ می دهد، موثر باشد. کمیته علمی تکمیل واکسیناسیون را برای کودکان و بزرگسالان توصیه می‌کند و طبق تصمیمات کمیته ملی واکسن کووید ۱۹ و توصیه کمیته علمی ملی تاج، می‌توان دور چهارم را برای افراد در معرض خطر و نقص ایمنی تزریق کرد.

وی گفت: برای بیماران غیر عروق کرونر سی تی اسکن و آزمایش PCR در زمان بستری انجام می شود. PCR ضروری به نظر نمی رسد. همچنین در صورت عدم وجود علائم عفونت، سی تی اسکن برای همه بیماران غیر عروق کرونر توصیه می شود و در جراحی های بزرگ، در صورت نیاز از قفسه سینه و عدم نیاز به سی تی اسکن استفاده می شود.

دبیر کمیته ملی علوم کرونا افزود: در صورت وجود علائم کرونا در جراحی های بزرگ، بر اساس معاینات پزشکی و سوابق بیمار، ممکن است نیاز به آزمایش PCR و سی تی اسکن باشد، اما به طور کلی به نظر می رسد که در صورت عدم وجود جراحی های بزرگ، یک ضعف سیستم ایمنی و سن، بیماران غیر عروق کرونر نیازی به آزمایش غربالگری عروق کرونر ندارند و مقرر شده است که راهنمای بالینی در این زمینه توسط کمیته علمی تاج تهیه و به معاونت بهداشت ارائه شود.

جماعتی با اشاره به گزارش هایی از آبله میمون در چند کشور گفت: تاکنون حدود 220 مورد ابتلا به آبله میمون در چند کشور شناسایی شده است اما هیچ مورد تایید شده ای از این بیماری در ایران گزارش نشده است، هرچند گزارش های بیشتری در انتظار است. کشورها و پروتکل و روش های تشخیصی سازمان جهانی بهداشت.

بیشتر بخوانید  مالک هتل اسپیناس پالاس تهران کیست

او گفت: “به نظر نمی رسد آبله میمون مشکل جدی باشد.” معاونت های بهداشتی و درمانی وزارت بهداشت آمادگی کامل برای بروز احتمالی آبله میمون در کشور را دارند. ، جان خود را از دست نداده اند و اکثر این بیماران بهبود یافته اند و نیازی به مداخله پزشکی خاصی ندارند.

دبیر کمیته علمی کشور گفت: طبق اطلاعات و گزارش‌ها، افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف، کودکان و زنان باردار بیشتر در معرض ابتلا به آبله هستند و علائم خفیفی از این بیماری گزارش شده است که جای نگرانی نیست. کرونا از طرفی میزان انتقال آبله میمون زیاد نیست.

جماعتی گفت: با توجه به اینکه اطلاعات کافی در مورد بیماری آبله میمون در دنیا وجود ندارد، منتظر اطلاعات بیشتر سازمان بهداشت جهانی و سازمان های علمی سایر کشورها هستیم.

وی در خصوص شیوع آبله در کشور گفت: بسیاری از مواردی که موارد مشکوک آبله میمون محسوب می شوند می تواند مانند آبله باشد، بنابراین جای نگرانی نیست راه های انتقال آبله میمون به صورت پوستی است. – تماس پوست با لباس، ملافه و لوازم جانبی. تا زمانی که ضایعات پوستی افراد مبتلا کاملاً خشک نشده باشد، می تواند مانند آبله مسری باشد و دو تا سه هفته طول می کشد تا بیمار، مشکوک یا آلوده از دیگران جدا شود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *