مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

خبر خوب درباره تولید قرص‌های ایرانی کرونا

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، جماعتی گفت: ٢ شرکت دارویی تولید داروهای ایرانی کرونا را شروع کرده اند و در انتظار تایید سازمان غذا و دارو هستند.

حمیدرضا جماعتی، دبیر کمیته علمی کشوری کرونا در نشست ویدیو کنفرانس با خبرنگاران گفت: مطالعاتی که در آمریکا انجام شده نشان داده بعد از ٢۵ هفته در برابر دلتا کارایی واکسن به زیر ۴٠ درصد و در برابر امیکرون به زیر ١٠ درصد رسیده است و با تزریق دوز سوم کارایی آن به بیش از ٧۵ درصد در برابر امیکرون می‌رسد ، بنابراین وزارت بهداشت تاکید به دوز سوم واکسن کرونا دارد.

جماعتی ادامه داد: کارآزمایی بالینی واکسن‌های داخلی نشان داده است، کارایی واکسن ها و تولید آنتی بادی واکسن های داخلی نسبت به واکسن‌های خارجی بیشتر است و همچنین تولیدکنندگان واکسن داخلی در حال بررسی اثربخشی واکسن در برابر امیکرون هستند.

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا، درباره استفاده از دو داروی پکسلوید و مولنوپیراویر برای درمان کرونا در ایران بیان کرد: با توجه به کارایی پکسلوید و مولنوپیراویر این پیش بینی را می‌کنیم که با مصرف این داروها بتوانیم به کنترل بیماری کمک کنیم، اگرچه کنترل بیماری با پیشگیری به کمک تزریق واکسن و رعایت پروتکل‌ها نخستین و بهترین راهکار است و در سازمان غذا و دارو بررسی این داروها در حال انجام است، ٢ شرکت دارویی سنتر مولکول و چند شرکت تولید این داروها را شروع کرده اند و در انتظار تایید سازمان غذا و دارو هستند.

جماعتی با اشاره به علائم کرونا، گفت: تب، سرفه و گلو درد مهمترین علامت ابتلا به امیکرون است، البته ضعف، بی حالی، کوفتگی، درد عضلانی، سردرد و دردهای گوارشی هم می‌تواند با توجه به شرایط جسمانی افراد بروز پیدا کنند، همچنین باید توجه داشت که وقتی در یک کشور سویه‌ای غالب می‌شود همه علائم را ناشی از آن سویه می‌دانیم و هنوز درمان اساسی استفاده از کورتئواستروئید و توسیلیزومب است و در افرادی که نیاز به بستری ندارند درمان‌ها علامتی است.

بیشتر بخوانید  تصاویر دیده نشده از 70 سال سلطنت ملکه الیزابت + عکس

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا درباره اینکه آیا امیکرون پایان پاندمی کروناست، ادامه داد: هنوز اطلاعات کافی درباره شدت بیماری زایی ویروس و میزان مرگ و میر نداریم و در چند هفته آینده اگر ببینم که میزان بستری و مرگ و میر کمتر است می‌تواند این نوید را بدهد که با توجه به واکسیناسیون‌ و داروهای خوراکی ضد ویروس و رعایت نکات بهداشتی به کنترل پاندمی در کشورها برسیم.

جماعتی تصریح کرد: باید توجه داشت وقتی سویه ای را به یک کشور نسبت می‌دهند به معنای بروز در آن کشور نیست بلکه ویروس‌ها در گردش‌ها بین کشورها دچار جهش می‌شوند و گاهی جهش‌ها منجر به قدرتمندتر شدن ویروس و گاهی منجر به ضعیف شدن آن می‌شود، واکسن زدن از گردش و جهش ویروس جلوگیری می‌کند و انتقال ویروس را کند می‌کند، در نتیجه جهش‌ها کاهش پیدا می‌کند.

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا درباره اینکه آیا به میزان کافی واکسن برای دوز سوم تامین شده است؟ گفت: پیش بینی‌ها برای تامین دوز سوم صورت گرفته است و واکسن‌های تولید داخل برای تزریق دوز سوم کفایت می‌کند و تمام افراد بالای ١٨ سال باید مراجعه کنند و قبل از آنکه امیکرون سویه غالب در کشور باشد، دوز سوم را تزریق و به ایمنی لازم در برابر ویروس دست پیدا کنند.

جماعتی درباره حضوری بودن مدارس و مراکز آموزشی، افزود: توصیه ما این است که اگر قرار است مدارس به صورت حضوری باشد حتما باید دستورالعمل‌های بهداشتی شامل زدن ماسک، فاصله گذاری، شست و شوی مداوم دست‌ها، تهویه مناسب کلاس‌ها رعایت شود چرا که کودکان می‌توانند ویروس را به خانواده منتقل کنند، همچنین وزارت آموزش و پرورش به همراه اولیای مدرسه شرایط لازم را برای حضور دانش آموزان تامین کنند تا موجب آسیب به دانش آموزان و خانواده نشوند و دانش آموزان کانونی برای پیک بعدی کرونا نشوند.

بیشتر بخوانید  واکنش پزشکی قانونی به زنده بودن «حسین عبدالباگی» مالک متروپل

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *