خبر خوب برای کشاورزان زنجانی / خرید تضمینی جو بدون محدودیت – اخبار زنجان – اخبار استانهای تسنیم


طبق گزارش ها آژانس تسنیم از جانب زنجان مشکل فروش بیشتر محصولات کشاورزی ، نگهداری محصولات در زمین و همچنین خرید محصولات کشاورزی از واسطه ها با قیمت بسیار پایین ، مشکلاتی است که کشاورزان زنجانی در سال های اخیر گریبان گیر آنها شده است.

فقط در پایان سال گذشته ، کشاورزان پیاز خود را به دلیل کمبود مشتری و عدم خرید تضمینی دولت در انبارها ذخیره کردند. از این گذشته ، بسیاری از این محصولات به دلیل انبارهای طولانی فقط با ناراحتی و خسارت آسیب دیده اند. برای کشاورزان باقی مانده است.

البته یکی از مشکلات اساسی در استان زنجان که بسیاری از مسئولان استانی درگیر آن هستند ، کمبود کارخانه های فرآوری کشاورزی در استان است. به عنوان مثال ، اگر کارخانه های فرآوری از جمله فرآوری زیتون در استان وجود داشته باشد ، لازم نیست کشاورزان طارمی زیتون خود را به دلالان و واسطه ها با قیمت بسیار پایین بفروشند. بعلاوه ، اگر کارخانه های کمپوت سازی در زنجان وجود داشت ، بسیاری از باغداران میوه های خود را برای استفاده در آن کارخانه می فروختند و دیگر نگران خراب شدن میوه خود نبودند.

شاید همین ترس از برداشت غیرممکن است که کشاورز مجبور می شود محصول خود را با قیمت بسیار پایین به دلال و واسطه بفروشد و دلال از این فرصت نهایت استفاده را می کند.

اکنون با تمام این تفاسیر ، ناصر فاگفوری ، رئیس صنعت ، معدن و تجارت استان زنجان در گفتگو با تسنیم ، خبر خوبی را به کشاورزان زنجان داد و گفت: از این پس کشاورزان زنجانی نگران فروش نباشند محصول آنها “جو” ؛ کارخانه آبجو بزودی توسط محمد بیکر نوباخت در زنجان به بهره برداری می رسد و این کارخانه باید محصولات جو را به عنوان ضمانت از همه کشاورزان زنجان خریداری کند.

بیشتر بخوانید  کل کل بهاره رهنما با بازیگر خانم در جشن حافظ

وی افزود: سرمایه گذار این واحد تولیدی قول خرید محصولات جو را از کشاورزان پیش پرداخت و پول آن را به صورت نقدی پرداخت کرد. مطمئناً وجود چنین مجموعه ای در استان نعمت بزرگی برای کشاورزان زنجان خواهد بود. کشاورزان می توانند به این مجتمع صنعتی مراجعه کرده و قرارداد فروش تضمینی جو را امضا کنند.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان زنجان گفت: کاشت جو دیم باعث صرفه جویی در آبهای زیرزمینی استان نیز می شود. وی گفت: کشاورزان می توانند به جای کشت محصولات آبیاری ، با کاشت جو دیم و انعقاد قرارداد با یک کارخانه سود زیادی کسب کنند. همچنین باعث ذخیره سازی در آبهای زیرزمینی می شوند. همچنین یکی از مزایای وجود این کارخانه در منطقه زنجان این است که سایر بازرگانان در بازار جو دچار اختلال می شوند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید