خبر خوب برای معلمان | تازه ترین جزئیات از نحوه تدوین رتبه بندی معلمان



آنچه دیگران می خوانند:

طرح ارزیابی معلم به گفته سخنگوی وزارت آموزش و پرورش، متن آیین نامه در مرحله نهایی است ارزیابی معلم نهایی می شود. مقدمات رتبه بندی معلمان نیز فراهم شده است. یکی از اولویت های دولت باید توجه به فرهنگیان و در آن راستا باشد ارزیابی معلم به گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه در حال اجراست ارزیابی معلم این باید به بهبود کیفیت آموزش منجر شود.

جبار کچچینی نژاد در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 31 تیرماه) در تذکری گفت: رتبه بندی فرهنگیان از سوی دولت، مجلس و کل نظام اتفاق خوبی بود و همه پای آن ایستادیم اما قوانین مدون. آنها به بررسی و استفاده از روشی پرداختند که خشم دانشمندان را برانگیخت.

نماینده رشتان در مجلس یازدهم با بیان اینکه به پای برخی از فرهیختگان سنگ پرتاب شد، اظهار داشت: شرط داشتن شناسنامه برای فردی است که 15 سال معلمی کرده و سنگ می زند. برای بهره مندی بازنشستگان از رتبه بندی و یا تبدیل کادر اداری به آموزش برای اینکه بتوانند از رتبه استفاده کنند اما دیگر نتوانند مدیر شوند، مواردی است که در مفاد قانون مشکلاتی ایجاد کرده است.

یکی از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یازدهم گفت: اصل قانون روشن است و به نفع فرهنگیان است اما تدوین آیین نامه این شفافیت را زیر سوال برده است. قانون زیر سوال نمی رود

صادق ستاری فرد در پاسخ به این سوال که حداقل حقوق معلمان با قانون رتبه بندی چقدر خواهد بود، افزود: بسته به رتبه معلم، حداقل حقوق متفاوت است. اما در پایین ترین رتبه یعنی در بدترین حالت 45 درصد حقوق و مزایای معلمان یعنی حقوق کار، حقوق کارمند و فوق العاده افزایش می یابد.

وی ادامه داد: حقوق معلمان پایه اول 45 درصد، معلمان پایه دوم 55 درصد، معلمان پایه سوم 65 درصد، معلمان پایه چهارم 75 درصد و معلمان پایه پنجم 90 درصد افزایش می یابد. حق کار، حق کار و حق فوق العاده سه حقی است که برای معلمان در نظر گرفته شده است.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: حداقل حقوق هر معلم بسته به شرایطی که در آن کار می کند و رتبه آنها متفاوت است. نمی توان عدد دقیقی را به عنوان حداقل دستمزد مشخص کرد. بسته به اینکه در بحث معلمان چگونه است و در چه رتبه ای قرار می گیرند. حداقل دستمزد معلمان متفاوت خواهد بود.

بیشتر بخوانید  از مسجد جامع شهرز چه می دانید؟

صادق ستاری فرد، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش عصر دیروز در مراسم افتتاحیه مسابقات ورزشی فرهنگیان در اصفهان گفت: در خصوص طرح رتبه بندی معلمان صدای شما را شنیدم. از سال 84 بحث رتبه بندی مطرح شد اما به هر دلیلی اجرا نشد تا اینکه در برنامه های تبلیغاتی ریاست جمهوری مطرح شد و حق فرهنگی تلقی شد.

وی با بیان اینکه طرح رتبه بندی یکی از عوامل تحولی است که در سند اساسی مطرح شد اما اجرایی نشد، اعلام کرد: این طرح با همکاری دولت و مجلس جدید اجرا شد. در همین راستا فردا ساعت 10 آخرین جلسه مجموعه سبک شناسی وی برگزار می شود که از هفته جاری و هفته آینده اجرا می شود.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: هماهنگی های لازم با سازمان برنامه و بودجه انجام شده و تمامی درخواست های فرهنگیان در حوزه رتبه بندی به صورت یکجا پرداخت می شود.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با اعلام اینکه همه معلمان بدون توجه به سنوات خدمت مشمول رتبه بندی هستند، گفت: فرآیند رتبه بندی رقابتی است و همه معلمان می توانند در قالب صلاحیت های عمومی، حرفه ای، تخصصی و تجربی از رتبه بندی بهره مند شوند. همانطور که در قانون آمده است

صادق ستاری فرد با حضور در شبکه عقوف به سوالاتی درباره رتبه بندی معلمان پاسخ داد و گفت: رتبه بندی از سال 1382 در قانون برنامه چهارم توسعه یک تکلیف بوده اما اجرایی نشده است. در سال 90 سند تحول اساسی تعیین تکلیف شد و اجرا نشد، در برنامه ششم توسعه نیز الزامی بود اما در نهایت پس از 10 سال کشمکش، لایحه آن در اسفند 1397 به مجلس ارائه شد.

وی افزود: آن لایحه ایرادات زیادی داشت و 20 هزار میلیارد تومان برای سه سال پیش بینی شده بود.

ستاری فرد افزود: با روی کار آمدن دولت جدید موضوع رتبه بندی به عنوان مطالبه جدی فرهنگیان هم به دنبال رضایت شغلی معلمان و هم ارتقای کیفیت نظام آموزشی مطرح شد و در نهایت به شکل فعلی تصویب شد. در مجلس و این را دولت اعلام کرد.

وی با بیان اینکه 38 هزار میلیارد تومان برای اجرای رتبه بندی در بودجه سنواتی پیش بینی شده است، در پاسخ به این سوال که چرا معلمان جدید با سابقه کمتر از دو سال در رتبه بندی قرار نگرفتند، گفت: هم در قانون و هم در احکام در این آیین نامه پیش بینی شده است که کلیه معلمان فارغ از سنوات خدمت در رتبه بندی قرار گیرند.

بیشتر بخوانید  مهران مدیری دوباره ممنوع الکار شد

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش افزود: هفته گذشته در برخی از رسانه ها عنوان شد که معلمان با سابقه کمتر از دو سال در رتبه بندی قرار نگرفته اند، اما خوشبختانه مفاد آیین نامه را بررسی کردیم و گفت و گو کردیم. سازمان اداری و کاری نیز مورد توجه قرار گرفت پذیرفته شد با توجه به وضوح متن قانون کلیه معلمان فارغ از سنوات خدمت در رتبه بندی قرار می گیرند.

سنوات خدمت هیچ تاثیری در رتبه بندی معلمان ندارد

ارزیابی معلم

ستاری فرد تصریح کرد: البته برای درج رتبه بندی در متن قانون محدودیت هایی وجود دارد که منصوبین به سایر دستگاه های قوه مجریه را می توان از جمله آن ها نام برد، اما خوشبختانه از نظر سنوات محدودیتی وجود ندارد. سرویس.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیین نامه اجرایی به گونه ای تنظیم شده است که معلمان هر چقدر تلاش کنند نتوانند به سطح بالایی برسند، گفت: نه اینطور نیست. اما نه همه اساتید دانشگاه به درجه استاد تمام می رسند و نه همه نیروهای نظامی به درجه سرلشکری ​​می رسند. در رتبه بندی فرآیند رقابتی است. کلیه معلمان در قالب صلاحیت های عمومی، حرفه ای، تخصصی و صلاحیت های با سابقه می توانند از مزایای رتبه بندی مطابق قانون استفاده کنند.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: فقط معلمان با 15 و 21 سال سابقه کار می توانند برای ارتقای رتبه های 4 و 5 اقدام کنند که حداکثر امتیاز 1000 است و رتبه 5 نیاز به 900 امتیاز و رتبه 4750 امتیاز دارد و وجود دارد. مولفه ها و شاخص های مختلف مندرج در دفترچه قوانین.

ستاری فرد در نهایت تصریح کرد: از نظر کارشناسی، آیین نامه اجرایی مشکلاتی دارد که قابل بررسی و بررسی است که در کمیسیون تطبیق مجلس رسیدگی خواهد شد.

یوسف نوری روز جمعه در نشست دوستانه با جمعی از فرهنگیان شهرستان دیواندره اظهار داشت: با تصویب آیین نامه اجرایی رتبه بندی معلمان توسط هیات دولت، دستورالعمل اجرایی آن در حال تدوین و با شروع سیستم رتبه بندی در کوتاه ترین زمان ممکن اجرا می شود.sta.

وی تاکید کرد: رتبه بندی باید به کیفیت نظام آموزشی منجر شود. وی گفت: اگر با اجرای رتبه بندی معلمان کیفیت نظام آموزشی بالا برود، نتیجه می گیریم.

وزیر آموزش و پرورش اجرای رتبه بندی را از اولویت های رهبر معظم انقلاب و همه مسئولان نظام عنوان کرد. وی گفت: تاریخ اجرای رتبه بندی از 10 شهریور 1400 خواهد بود.

وی با بیان اینکه 7 هزار و 500 میلیارد ریال برای آموزش و پرورش استان کردستان تخصیص می یابد، افزود: این وام علاوه بر 2 هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار برای نوسازی و تکمیل مدارس کردستان از سوی دولت خواهد بود.

بیشتر بخوانید  مخالفت با طرح کنکور ۱۴۰۲ | کارزار کنکور ۱۴۰۲

نوری همچنین به اختصاص 250 هزار میلیارد ریال برای آموزش و پرورش استان ها در سفرهای بیست و هفتم رئیس جمهور و اعضای دولت به استان ها افزود: این بودجه علاوه بر بودجه سالانه 130 هزار میلیارد ریال است. برای آموزش و پرورش استان ها.

وی درباره مشکلات حمایت از معلمان گفت: دولت بودجه آموزش و پرورش را از 9.6 درصد به 13 درصد بودجه کل کشور رسانده است و این اتفاق در تاریخ آموزش و پرورش نیفتاده است.

وزیر آموزش و پرورش از برگزاری آزمون ویژه طرح مهر آفرین خبر داد و گفت: این نیروها کد استخدامی ندارند بنابراین با این آزمون مشخص می شوند.

یکی از اعضای کابینه دولت مردمی گفت که دولت به دنبال شفافیت است. وی گفت: فعالیت های آموزشی تابستانه به ویژه برای دانش آموزانی که در زمان شیوع ویروس کرونا نتوانستند تحصیل را به پایان برسانند ادامه دارد.

وی ادامه داد: اگر آموزش شروع شود اقدامات خوبی انجام می شود و به اهداف بیانیه گام دوم می رسیم و اگر این کار انجام نشود دچار بیکاری، طلاق و آسیب های اجتماعی زیادی خواهیم شد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در این دیدار خدمات دولت سیزدهم و اقدامات فوق العاده وزیر آموزش و پرورش و نظارت بر عملیاتی شدن معدل معلمان، توجه به مسائل آموزشی، آموزشی و ورزشی از جمله توسعه را برشمرد. فضاهای ورزشی درون مدرسه ای در قالب طرح شهید سلیمانی از جمله این اقدامات است.

هاشم نظیمی جلال بابیان اینکه میانگین سرانه فضاهای ورزشی در استان حدود 20 متر مربع و کمتر از میانگین کشوری است، گفت: با احداث 42 فضای ورزشی بر اساس طرح شهید سلیمانی شامل هفت سالن ورزشی و 35 چمن مصنوعی. در این زمینه تحول عظیمی رخ خواهد داد.

وی از دیگر اقدامات مهم آموزشی، اجرای بیمه تکمیلی و اجرای مسابقات ورزشی ویژه فرهنگیان با حضور هزار معلم در سطح استان را اعلام کرد.


دیدگاهتان را بنویسید