خبر خوب برای دیابتی ها


دمنوش های گیاهی از نظر مواد فعال بیولوژیکی و آنتی اکسیدان بسیار غنی هستند و به افراد دیابتی توصیه می شود از نوشیدنی های غیر الکلی همراه با شکر و شکلات که دارای قند آزاد هستند خودداری کنند.

دکتر تیرنگ نجستانی، متخصص تغذیه گفت: انواع مختلفی از دمنوش های گیاهی وجود دارد و تنوع آنها همچنان در حال تغییر است، مانند چای سفید، چای آلوئه ورا. عرقیات گیاهی اگر در محیط سالم تهیه شود برای بیماران دیابتی مشکلی ایجاد نمی کند. فرآیند تولید، در تولید این گیاهان تقلبی نیستند. وی افزود: دمنوش های گیاهی یا دمنوش های گیاهی مخصوص بیماران دیابتی که فقط مفید هستند توسط سازمان های معتبر بین المللی توصیه نشده است.

آبجو آلوئه ورا قند را کاهش می دهد

دم کردن بیماران دیابتی

عرقیات بیشتر به دلیل خواص درمانی استفاده می شود که از مهمترین فواید آرامش بخش، رفع خستگی و اضطراب و سوزش سر دل می باشد. وی افزود: دمنوش‌های گیاهی از نظر مواد فعال بیولوژیکی و آنتی اکسیدان‌ها بسیار غنی هستند و به دیابتی‌ها توصیه می‌شود این نوشیدنی‌های شیرین و شکلات‌های حاوی قند آزاد مانند شکلات، شیرینی‌ها و حتی بیسکویت‌های حاوی قند را مصرف نکنند، زیرا قند کمی دارند. . مولکول ها: «آنها به سرعت در روده ها جذب می شوند و باعث افزایش سطح قند خون می شوند.

دم کردن بیماران دیابتی

وی از آلوئه ورا به عنوان یک مثال خوب برای کاهش قند خون در بیماران دیابتی یاد کرد وی گفت: آلوئه ورا می تواند اثر پیشگیرانه ای بر روی افراد در معرض خطر دیابت داشته باشد و حتی باعث کاهش قابل توجه قند خون شود. یکی از شایع ترین عوارض در دیابتی ها خشکی و حساسیت پوست است، این گیاه دارای مقادیر زیادی کلاژن و ویتامین است که از خشکی پوست جلوگیری می کند و پوست افراد دیابتی را نرم می کند. این گیاه را می توان به عنوان عرق آلوئه ورا یا به عنوان پماد یا لوسیون خشک شده استفاده کرد. این متخصص در پایان مصرف ۲ تا ۳ فنجان دمنوش گیاهی در روز آن را برای بیماران دیابتی مناسب دانست.

بیشتر بخوانید  قرص مگ ادونسد چه کاربردهایی دارد؟

به نقل از دانا

مجموعه: یک مجله دلگرم کننده


دیدگاهتان را بنویسید