خبر خوب برای ایرانیان در مورد کرونا



به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، پایان تیرماه بهرام عین اللهی وزیر بهداشت از ابتدا موج هفتم کرونا در ایران منتشر شده است. تعداد قربانیان این ویروس به 40 و 50 نفر در روز رسید. اکنون در روزهای اخیر تعداد مبتلایان به ویروس کرونا افتاد پایین. البته بیش از 40 نفر بر اثر کووید-19 جان خود را از دست داده اند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، روز گذشته تعداد مبتلایان جدید به این ویروس ۱۴۶۲ نفر، در ۲۴ ساعت منتهی به سه‌شنبه ۱۸۷۱ نفر و در ۲۴ ساعت منتهی به دوشنبه یک هزار و ۹۶۶ نفر به این ویروس مبتلا شدند.

البته تعداد شهرهای کرونا تغییر نکرده است. در حال حاضر 64 شهر در وضعیت قرمز و 163 شهر در وضعیت نارنجی قرار دارند. اما تب موج هفتم کرونا آیا در ایران آرام شده است؟

موج هفتم کرونا خاموش شد

مسعود یونسیان متخصص اپیدمیولوژی در گفت و گو با تجارت نیوز گفت: موج کنونی کرونا فروکش کرده است. «تعداد مرگ و میر ناشی از کووید-19 پس از یک تا سه هفته پس از آلوده شدن بیماران تغییر می‌کند.

وی می گوید: ما نگران حرکت های دسته جمعی دهه اول محرم بودیم که می توانست در هفته گذشته خود را نشان دهد اما خوشبختانه نشد. تعداد بیماران کاهش یافته است. احتمالاً تعداد کشته‌ها در هفته آینده کاهش می‌یابد.”

یونسیان ادامه می دهد: موج کنونی کرونا فروکش کرده است، اما هیچ تضمینی برای آینده وجود ندارد، شاید یک نوع جدید ظاهر شود.

نگران بازگشایی مدارس نباشید

حدود سه هفته دیگر فعالیت های مدرسه و دانشگاه آغاز می شود. تاکنون حدود هفت میلیون نفر در کشور دوز دوم واکسن کرونا را دریافت نکرده‌اند و حدود ۲۷ میلیون نفر نیز نوبت سوم واکسن را دریافت نکرده‌اند. با این حساب، برای بازگشایی مدارس آیا باید نگران بود؟

بیشتر بخوانید  ریاست جمهوری شش ماهه بایدن در یک مقطع حساس ؛ محدود کردن تاج مهمترین چالش است

یونزیان در این خصوص می گوید: در پاییز باید دید که آیا باز هم نوع جدیدی پیدا می شود یا خیر. انتشار یک نسخه جدید می تواند یک تغییر بازی باشد. امیدوارم این اتفاق نیفتد.”

وی ادامه می دهد: مطالعات مختلف نشان داده است که انتقال کووید 19 در مدارس و دانشگاه ها مشکلی ندارد. ضررهایی که ما از آن هستیم تعطیلی مدارس و ما دانشگاه را دیدیم، زیاد بود. مدارس و دانشگاه ها باید باز شوند.»

این اپیدمیولوژیست می گوید: از طرفی خطر مرگ این دو گروه (دانش آموزان) بسیار کم بود. واکسن کرونا آنها نیز دریافت کردند به همین دلیل من نگران هستم بازگشایی مدارس ما در هفته های آینده نیستیم.”

دیدگاهتان را بنویسید