خبر جدید وزیر کار درباره یارانه



آنچه دیگران می خوانند:

سید صولت مرتضوی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه کمیته دولت در جمع خبرنگاران درباره احتمال لغو یارانه نقدی خانوارها اظهار داشت: این طرح به صورت آزمایشی در استان هرمزگان اجرا می شود و حدود هزار مغازه در این استان فعال شده است. مجهز بودن. با سیستم موجودی الکترونیکی

وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح تعداد مغازه ها و فروشگاه های مواد غذایی در هر استان تعریف شده است، تصریح کرد: در حال ارزیابی پذیرش افراد برای این طرح در سراسر کشور هستیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابراز امیدواری کرد: این طرح با استقبال خوب مردم اجرایی شود زیرا زمینه کار فراهم شده است.

مرتضوی در ادامه با یادآوری اینکه پس از اجرای موفقیت آمیز طرح کالابرگ الکترونیک در استان هرمزگان، کاربرد آن به پنج استان دیگر نیز تعمیم خواهد یافت، ابراز امیدواری کرد تا پایان امسال این طرح در کل کشور اجرایی شود.

وزیر در خصوص افرادی که حق یارانه ندارند و متقاضی دریافت یارانه هستند، تصریح کرد: این افراد می توانند با مراجعه حضوری یا ثبت نام در سامانه درخواست خود را مطرح کنند تا بررسی شود.

مرتضوی در مورد اینکه آیا تا سال آینده کارت یارانه جایگزین یارانه نقدی می شود یا خیر، گفت: این موضوع بستگی به استقبال مردم دارد و کاملا اختیاری است. اگر استقبال خوب باشد این طرح جایگزین یارانه نقدی می شود.

یارانه بگیران با کد دستوری #28*788

بیشتر بخوانید  چگونه آن را درست انجام می دهید؟

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از نحوه بررسی اعتبار خانوارها خبر داد: خانوارها می توانند با دستورالعمل شماره ۲۸*۷۸۸ مبلغ وام را بررسی کرده و به میزانی که لازم بدانند خرید کنند.

مرتضوی خاطرنشان کرد: در طرح لیست الکترونیکی محصولات، خرید اقلام خوراکی را که حدود 10 قلم بود و با ارز 4200 درج شده بود را در سبد کالا قرار دادیم که مبنای آن شهریور 1400 بود.

وی همچنین توضیح داد که این کاتالوگ شامل اقلام مهمی مانند برنج و مرغ، لبنیات، ماکارونی و روغن است. انتخاب محصول در این مرحله کاملا اختیاری است و فرد می تواند در صورت نیاز برنج را خریداری کند و در این مرحله مقدماتی یک قلم محصول را با کل مبلغ وام خریداری کند.

پیشنهاد تغییر شغل نه سخت است و نه مضر

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به این سوال که آیا این وزارتخانه برنامه ای برای تغییر آیین نامه مشاغل صعب العبور و زیان آور و تغییر تعاریف مشاغل مندرج در آن دارد، گفت: پیشنهادی مبنی بر تغییر صعب العبور به ما داده نشده است. مشاغل مضر مشاغل و طرحی در این زمینه نداریم.

افزایش بودجه صندوق بازنشستگی

مرتضوی در ادامه با بیان اینکه در بودجه سال آینده اعتبارات خوبی برای تقویت صندوق های بازنشستگی پیدا شد، گفت: با دستور رئیس جمهور بودجه صندوق بازنشستگی به 16 هزار میلیارد تومان افزایش یافت و حقوق بازنشستگان نیز افزایش یافت. ” دولت توجه ویژه‌ای به سازمان‌دهی برنامه بودجه سال داشت.» آینده رشد خوبی خواهد داشت، بنابراین سال آینده برای این قشر راحت‌تر خواهد بود.

بیشتر بخوانید  المپیک توکیو رستمیان 4 پله سقوط کرد


دیدگاهتان را بنویسید