خبر جدید وام روستای مسکن دویست میلیونی شهریور ۱۴۰۱ – ایران چطور






خبر جدید وام 200 میلیونی شهریور 1401 مسکن روستایی – ایران چطور؟







اطلاعیه وام مسکن روستایی به بانک ها بخشنامه وام مسکن روستایی وام 200 میلیونی مسکن روستایی اعلام شد اخبار جدید از افزایش وام مسکن روستایی زمان ابلاغ وام 200 میلیونی مسکن روستایی 1400 | زمان ابلاغ وام مسکن روستایی وام مسکن روستایی چه زمانی پرداخت می شود؟

در ابتدای سال گذشته، سقف رهن روستا با سود 5 درصد 50 میلیون تومان بود که به 100 میلیون تومان افزایش یافت. سپس در آبان 1401 در جلسه شورای عالی مسکن با حضور رئیس جمهور به 200 میلیون افزایش یافت، اما با توجه به اینکه در قانون رشد تولید مسکن یارانه فقط از محل صندوق ملی مسکن پرداخت می شود. سازمان برنامه و بودجه جبران مابه التفاوت نرخ سودی که حدود 40 هزار میلیارد تومان بوده، تضمینی نیست. از این رو بانک ها در 9 ماه گذشته یک قرارداد اضافه 100 میلیون تومانی با سود 18 درصد منعقد کردند که به همین دلیل تقاضا برای ساخت آپارتمان های روستایی کاهش یافته است.

پس از کش و قوس های فراوان قرار بود پرداخت این وام از 17 مرداد ماه آغاز شود که نشد. سیدرضا حمیدی، مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن، ۲۸ مرداد به ایسنا گفت: دستورالعمل اعطای وام 200 میلیون تومانی برای ساخت مسکن روستایی تهیه شده، پرونده ها ارسال و در سامانه ثبت شده است. بنیاد مسکن اما منتظر ضمانت سازمان های برنامه برای معرفی متقاضیان به بانک هستند.» و ما بودجه هستیم.

بیشتر بخوانید  یارانه مهرماه ۱۴۰۱ کی واریز میشود + زمان واریز یارانه مهرماه – ایران چطور





خطا: محتوا محفوظ است!!