خبر جدید برای متقاضیان بلاتکلیف مسکن ملی



به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، کسانی که سال گذشته طرح اقدام ملی مسکن را امضا کردند و هنوز نتایج تکمیل آن منتشر نشده است با ادارات ذیصلاح راه و شهرسازی استان ها، شرکت های توسعه شهرهای جدید تماس بگیرند. یا بنیاد مسکن

پس از اجرای نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم، برنامه اقدام ملی مسکن دولت قبل با آن تلفیق شد. این در حالی است که بسیاری از متقاضیان ملی اعلام می کنند که هنوز پیامکی برای تعیین وضعیت رسیدگی دریافت نکرده اند.

به گفته محمود محمودزاده – معاون وزیر راه و شهرسازی – از سال گذشته تاکنون یک میلیون و 400 هزار نفر در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کرده اند و 3 میلیون و 100 هزار متقاضی در سامانه نهضت ملی ثبت نام کرده اند.

وی در خصوص تکالیف متقاضیانی که وضعیت آنها ارسال نشده است، افزود: متقاضیانی که قبلاً در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کرده اند و هنوز نتایج آنها مشخص و منتشر نشده است، می توانند با اداره کل راه و شهرسازی استان ها تماس بگیرند و یا شرکت عمران شهر جدید. ” و در شهرهای زیر 100000 نفر برای اطلاع از نتیجه ثبت نام خود باید به بنیاد مسکن مراجعه کنند.

بنابراین گزارش، قانون جهش در تولید و عرضه ساختمان های مسکونی (نهضت ملی مسکن) در 17 مرداد 1400 یکی از برنامه های بزرگ دولت سیزدهم به تصویب رسید. با تلفیق نهضت ملی مسکن و اقدام ملی مسکن، دولت در نظر دارد در مدت چهار سال چهار میلیون واحد مسکونی بسازد. بانک ها موظف شدند سالانه 360 تریلیون تن ساختمان در طرح جهش تولید و عرضه مسکن اختصاص دهند. بر اساس آخرین آمار وزارت راه و شهرسازی تا 15 بهمن 93، 209 هزار و 212 واحد نهضت ملی مسکن تعمیر و زمین برای یک میلیون واحد تامین شد.

بیشتر بخوانید  سُر خوردن وحشتناک ماشین‌ها روی پل یخ زده / فیلم

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی وعده داده است که تا پایان امسال 800 هزار واحد نهضت ملی مسکن به فاز اجرایی می رسد. وام این واحدها در تهران 450 میلیون تومان، سایر کلانشهرها 400 میلیون تومان، مراکز استان ها 350 میلیون تومان، سایر مناطق شهری 300 میلیون تومان و روستاها 250 میلیون تومان با حداکثر سود 18 درصد است. بر اساس آخرین برآوردها قیمت هر متر مربع از واحدهای نهضت ملی مسکن 4.7 میلیون تن خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید