مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

خبر جدید افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان/ افزایش حقوق چه زمانی پرداخت می شود؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، حقوق بازنشستگان همواره یکی از چالش برانگیزترین موضوعات در بررسی حساب های بودجه بوده است. . اخیرا بازنشستگان خواستار توجه بیشتر به موضوع افزایش حقوق در بودجه هستند و در چند ماه اخیر اعتراضات زیادی را برای یکسان سازی حقوق بازنشستگان به راه انداخته اند که آخرین اخبار حقوق بازنشستگان را می خوانید.

علی اکبر عیوضی (عضو هیات مدیره مرکز تامین اجتماعی مستمری بگیران تهران) اعلام کرد که در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه به اتفاق اعضای هیات مدیره مرکز عالی تامین اجتماعی مستمری بگیران جلسه ای داشتیم. با حضور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و سرپرست وزارت کار به همراه معاونین وزارتخانه و سازمان، اظهار داشت: در جلسه مقرر شد حقوق بازنشستگان افزایش یابد و چالش های اخیر مستمری بگیران سایر کشورها بررسی شود. طبق قانون و همه باید تابع قانون باشند.

وی در پاسخ به این سوال که “همین قانون در جلسات چه معنایی داشت؟” وی پاسخ داد: منظور از قانون در زمینه افزایش حقوق بازنشستگان همان چیزی است که در مجلس تصویب و از طریق رئیس مجلس به دولت ابلاغ شده است. آنچه مجلس تصویب کرد، مصوبه هیات رئیسه بیمه های اجتماعی بر اساس مصوبه شورای عالی کار بود که ضمانت افزایش 38 درصدی به اضافه 515 هزار تومان مستمری مستمری بگیران سایر رده ها یعنی میانگین. کسب کنندگان

ایوزی در پایان گفت: امروز زاهدی وفا سرپرست وزارت کار باید این خبر را به صورت رسمی تری از طریق رسانه ها اعلام می کرد. وی افزود: همچنین امیدواریم امروز در اسرع وقت اخبار رسمی در خصوص اعتبار مصوبه مجلس و اجرای آن توسط دولت را اعلام کنند. به ویژه در جلسه به ما قول داده شد که راهکارهای قانونی جدید برای مستمری بگیران در مردادماه امسال در پروفایل آنها قرار گیرد.

بیشتر بخوانید  دلار افزایش یافت - ایسنا

اعمال اصل ۸۵ افزایش حقوق متناسب با تورم و تثبیت همسان سازی مهمترین مطالبات مستمری بگیران کشور است که نمایندگان کانون های بازنشستگی در مراسم بزرگداشت روز خانواده و تکریم مستمری بگیران مطرح کردند. .

حسین قریشی به عنوان اولین نماینده بازنشستگان حاضر در این همایش و از اعضای کانون بازنشستگان سازمان مدیریت با حضور سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به مشکلات مستمری بگیران گفت: رفع تبعیض بین یک مستمری بگیر و مستمری بگیر دیگر در شرایط مساوی و رفع تبعیض بازنشستگی با کارگر معادل یکی از مهم ترین دغدغه های مستمری بگیران در کشور است.

وی با بیان اینکه طبق قانون مؤسسات موظف هستند به بازنشستگان کمک های نقدی و غیر نقدی بدهند، گفت: متأسفانه هنوز برخی نهادها این قانون را رعایت نمی کنند.

رفع تبعیض بین مدیران بازنشسته

وی گفت: اولین خواسته ما رفع تبعیض بین مدیران بازنشسته است.

وی دومین درخواست بازنشستگان را رعایت قانون دانست و گفت: متاسفانه از سال 1385 آیین نامه ماده 85 قانون مدنی توسط دولت نوشته نشده است. این قانون تاثیر بسزایی بر زندگی مستمری بگیران دارد. ما خانواده هایی را می شناسیم که بیش از 50 درصد درآمد خود را صرف هزینه های درمانی خود می کنند.

قریشی به سلامت روان بازنشستگان نیز اشاره کرد و گفت: مشکلات مالی نیز بر سلامت روان بازنشستگان تاثیرگذار است. می تواند به تقویت روحیه بازنشستگان دست خالی کمک کند. آنچه مهم است احترام به بازنشستگان است.

وی با تاکید بر اینکه باید نظارت بیشتری بر صندوق بازنشستگی و شرکت های آن صورت گیرد، گفت: در این حوزه باید اختیاراتی به بازنشستگان داده شود و از توان و کمک بازنشستگان در فرآیندهای نظارتی استفاده شود.

بیشتر بخوانید  فال عطسه یکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ | عطسه کردن در ساعات مشخص چه پیامی دارد؟

نماینده بازنشستگان با حضور در همایش بزرگداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان موضوع مهم دیگر را اجرای صحیح و تجمیع همسان سازی عنوان کرد و گفت: هنوز به پوشش 90 درصدی که تعیین شده است نرسیده ایم و از مدیر کل درخواست داریم. صندوق بازنشستگی ترتیبی بدهد که لایحه همسان سازی را دائمی کند و به مجلس برگردد و این قانون جذب را دائمی کند.

به گفته قریشی، میانگین حقوق بازنشستگان کشوری در حال حاضر حدود ۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است و با توجه به شرایط اقتصادی کشور حتی یک میلیون تومان هم برای مستمری بگیران کم نیست.

وی تصریح کرد: افزایش 15 درصدی در علوم پزشکی صادر شد اما پرداختی صورت نگرفت و این شرایط خوبی برای مستمری بگیران نیست که باید اصلاح شود و اعتبارات لازم برای پرداخت این افزایش ها و معوقات پرداخت شود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *