خبر جدید از افزایش حقوق بازنشستگان در سال 1401 / حقوق به 5 میلیون تومان رسید؟



به گزارش سلام نوح به نقل از رکنا، حقوق بازنشستگی همواره یکی از چالش برانگیزترین اظهارات در بررسی قوانین بودجه بوده است. بازنشستگان اخیراً خواستار توجه بیشتر به موضوع افزایش حقوق در لایحه قانون بودجه شده اند و در ماه های اخیر اعتراضات متعددی برای همسان سازی حقوق بازنشستگان ترتیب داده اند.آخرین اخبار حقوق بازنشستگان را بخوانید.

حقوق بازنشستگان مطابق با آنچه گفتیم است و به دولت می روند و نتیجه نهایی را می گیرند. همچنان در حال رسیدگی به این موضوع و اجرای آن در حقوق بازنشستگان این ماه هستیم.

حسن صادقی (رئیس اتحادیه پیشکسوتان کار) در گردهمایی کارگران نمونه گفت: نگاه ما به زنان شاغل نگاه فمینیستی نیست. ما معتقدیم که در عرصه کار زن و مرد وجود ندارد، بلکه به حقوق و سهم برابر هم در کار و هم در زمینه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و غیره معتقدیم. علاوه بر این، ما معتقدیم که باید مزایای انحصاری برای زنان شاغل در نظر گرفته شود. هرچه گفتم سرفصل های سازمان ما بود.

صادقی افزود: زنان هم فداکارتر و هم مطالبه گرتر از مردان هستند و اگر چیزی بخواهند بسیاری از مصری ها آن مسیر را دنبال می کنند.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان کار افزود: زنان کارگر در حال کسب و مطالبه حقوق خود هستند و این یکی از شاخص ترین ویژگی های زنان ماست. حضور آنها در اجتماعات و تماس ها بسیار موثر است، اما انتظار داریم تعداد بیشتری از آنها در تماس های ما شرکت کنند.

وی با اشاره به موضوعات مربوط به افزایش مستمری ها گفت: شورای عالی کار حداقل دستمزد کارگران را 57 درصد و سایر سطوح را 38 درصد تعیین کرد. طبق مواد 111 و 96 قانون بیمه های اجتماعی، مصوبات شورای عالی کار در مورد حقوق کارگران باید شامل مستمری بگیران نیز باشد.

بیشتر بخوانید  آمریکایی‌ها و غربی‌ها در پرونده ترور سردار سلیمانی سنگ‌اندازی می‌کند

صادقی گفت: در جلساتی که برای تعیین حقوق بازنشستگان برگزار شد، احساس کردیم که گرایش واگن های بازنشستگان به لکوموتیو دولت وجود دارد. بنابراین در اولین واکنش بر اجرای قانون یعنی مصوبه شورای عالی کار تاکید کردیم.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان کار تصریح کرد: زمانی که آقای میرکاظمی بودجه سال 1401 را به مجلس تحویل داد متوجه شدیم که در حوزه تامین اجتماعی هم خطوط متغیر و هم خطوط ثابت حذف شد. به همین دلیل در مقابل مجلس اعتراض کردیم و این تحرکات منجر به بازگشت هر دو ردیف به بودجه شد. این اعتراضات منجر به اختصاص 90 هزار میلیارد تومان برای تامین اجتماعی شده است.

صادقی گفت: تمایل به تعطیلی ده درصدی حقوق بازنشستگان و سایر صندوق ها وجود داشت که خلاف قانون و رویه سال های گذشته است. مستمری ها به استثنای سال 96 همواره بر اساس مصوبه شورای عالی کار تعیین می شود و این امر باید ادامه یابد.

وی ادامه داد: در دومین نشستی که برای بازنشستگان برگزار شد، بحث بازنشستگی با شدت بیشتری مطرح شد. در آن جلسه گفتیم که اگر رئیس مجلس شهرداری نماینده دولت است نه سازمان نظام وظیفه، طبق قانون و مصوبه شورای عالی قضایی حقوق بازنشستگان را افزایش دهد و 25 درصد باقیمانده را کاهش دهد. . در حقوق بازنشستگی همه بازنشستگان سایر سطوح، اضافه کنید.

رئیس اتحادیه ایثارگران کار افزود: به صراحت گفته ایم که اگر تا قبل از یازدهم اردیبهشت تکلیف افزایش مستمری ها در قانون مشخص نشود و مابقی تعدیل پرداخت نشود، در یازدهم اردیبهشت جلسه خواهیم داشت. ” نتیجه حاصل شد.

بیشتر بخوانید  هشدار برای تهرانی ها | کولاک و بارش برف در راه تهران

صادقی گفت: حقوق بازنشستگان طبق آنچه گفتیم مصوب شده و به دولت می رود و نتیجه نهایی حاصل می شود. همچنان در حال رسیدگی به این موضوع و اجرای آن در حقوق بازنشستگان این ماه هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید