خبر بد به مسافران نوروزی



آنچه دیگران می خوانند:

بر اساس گزارش ها شمانیوز: حدود دو میلیون نفر واکسینه شده برای سفر به نوروز با دوربین های پلیس راهور و سامانه ایران من رصد می شوند.

دیروز اعلام شد که دارندگان پلاک خودرو قبل از سفر به نوروز باید در سامانه ایران من ثبت نام کنند. اما حالا معاون فنی وزارت بهداشت می گوید رانندگان دیگر مجبور نیستند پلاک خود را در این سامانه ثبت کنند.

رانندگان باید با وارد کردن کد ملی و شماره تلفن همراه وارد سامانه می شدند. با این حال، برخی از آنها با اشاره به ناهماهنگی اطلاعات شخصی در سیستم ایرانی من، از اختلال در این سیستم انتقاد کردند.

رانندگان نباید در سامانه ایران ثبت نام کنند

محسن فرهادی، معاون فنی مرکز بهداشت و محیط کار وزارت بهداشت به تجارت نیوز گفت: مشکل سیستم ایرانی من حل شده است. رانندگان دیگر نیازی به ثبت نام در این سامانه ندارند. پلیس راهور بدون اطلاع راننده پلاک ها را از نظر بهداشتی و واکسیناسیون بررسی کند.

به گفته معاون فنی مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت، پلیس راهور برای سفرهای نوروزی از طریق سامانه من ایرانیان درخواست مجوز یا پلاک ثبتی غیرمجاز دارد.

کنترل پلاک واکسن با دوربین پلیس راهور

وی در خصوص نحوه کنترل پلاک خودروها برای سفرهای نوروزی می گوید: سامانه ایرانی من روی دوربین های پلیس راهور قرار گرفته است. این محدودیت باید جداول محدودیت کرونا و همچنین طرح ترافیک را کنترل کند. وقتی خودرو وارد طرح ترافیک می شود در صورت مجاز بودن پلاک جریمه نمی شود. «اگر خودرو غیرقانونی باشد، مجازات می شود.

بیشتر بخوانید  300 گرم اضافه وزن یزدانی را از مسابقات جهانی حذف کرد

دارندگان پلاک خودرو که سه نوبت واکسن یا کمتر از سه ماه پس از نوبت دوم دریافت کرده اند، می توانند به نوروز سفر کنند. در غیر این صورت برای تردد در جاده ها یک میلیون تومان جریمه می شوند.

همه مجاز به سفر هستند به جز واکسینه شده

فرهادی می گوید همه مجاز به سفر به نوروز هستند مگر اینکه پلیس پلاکی را شناسایی کند که واکسینه نشده یا بیماری عروق کرونر قلب دارد.

حسین قاسمی پیش از این اعلام کرده بود که پلاک خودروهایی که واکسیناسیون آنها تایید نشده است، در تردد بین راه ها از ۲۰ اسفند ماه مجازات می شود. به گفته وی شش تا هشت میلیون نفر در کشور هنوز واکس کراون دریافت نکرده اند که از این تعداد حدود دو میلیون نفر پلاک هستند.

سامانه ایرانی من برای اعمال محدودیت های کرونری به برخی از وزارتخانه ها از جمله وزارت راه، شهرسازی و بهداشت مرتبط است./تیرات نیوز


دیدگاهتان را بنویسید