خبر بد برای مردم تهران در سال 1401



به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از طرح ترافیک ویژه شهرآورد پایتخت، چهارشنبه سوری، نیمه شعبان و همچنین طرح ویژه پنج شنبه و جمعه آخر سال خبر داد.

سردار محمدحسین حمیدی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در نشست خبری امروز (16 اسفندماه) به تحلیل وضعیت ترافیک شهر تهران پرداخت و گفت: آمارهای ما نشان می دهد که به طور میانگین در 11 ماهه امسال حجم ترافیک در سطح شهر تهران بوده است. 11 ماه سال 98 خبری از تاج نبود 5 درصد کاهش داشت البته این آمار متوسط ​​است اما حجم تردد 11 ماهه 1400 پایتخت نسبت به 11 ماه 99 37 درصد افزایش داشته است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان اینکه بازگشایی مراکز آموزشی همواره 25 تا 30 درصد بار ترافیکی را افزایش داده است، افزود: اما شاهد هستیم که مراکز آموزشی هنوز به طور کامل باز نیستند اما حجم ترافیک نسبت به سال 98 است. فقط 5 درصد این نشان می دهد که ما افزایش ترافیک داریم و با بازگشایی رسمی مدارس و دانشگاه ها و فعالیت مستمر آنها این حجم نیز افزایش می یابد.

پیش بینی افزایش ترافیک تهران در سال 1401

حمیدی افزود: به همین دلیل پیش بینی می کنیم در سال 1401 تردد در تهران شدیدتر شود. بنابراین، ما باید به سمت بهبود و توسعه حمل و نقل عمومی حرکت کنیم.

وی در خصوص افزایش تردد نقطه به نقطه و تردد ماهانه شهر تهران نسبت به سال 98 گفت: نیمه دوم سال جاری و 1400 نسبت به مدت مشابه سال 98 کاهش داشته است، البته باید به این نکته نیز توجه داشت که جمعیت تهران و تعداد وسایل نقلیه این شهر در سال 1400 از 98 به بین 18 تا 22 درصد افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید  آخرین وضعیت پرونده آرمان عبدالعالی / آرمان هم نمی‌داند جسد غزاله کجا است -

حمیدی در پایان با اشاره به طرح های ویژه پلیس در روزهای باقی مانده از سال اظهار داشت: طرح ویژه ترافیک شهرآورد پایتخت، طرح ویژه چهارشنبه سوری، طرح ویژه نیمه شعبان و همچنین طرح ویژه پنج شنبه آخر. و جمعه سال بهشت ​​زهرا) یکی از طرح هایی است که به زودی اعلام می کنیم و در دو هفته باقی مانده تا پایان سال اجرا خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید