خبر بد برای ایرانی ها در سال جدید



“Omicron یک نوع ضعیف از کرونا است که بسیار بسیار کمتر از دلتا کشنده است، با این حال، پروتکل های بهداشتی باید به خوبی رعایت شوند، زیرا کرونا ویروس هوشمندی است که می تواند از این گونه باشد. به نوع دیگری تبدیل شوید و جامعه را مجدداً در جهتی جدید درگیر کنید.

وی تصریح کرد: اما در شرایط فعلی با توجه به اینکه تعداد زیادی از افراد جامعه واکسینه شده اند و این سویه کرونا سویه ضعیفی است. بنابراین می توان گفت کشور در چند ماه آینده در مرحله بسیار خوبی از بیماری قرار خواهد گرفت.

غنی در مورد مرگ و میرهای اخیر از تاج نیز گفت: اگر کسری را در نظر بگیریم و تعداد مبتلایان به تاج را مخرج کنیم و از میزان مرگ و میر کم کنیم، خواهیم دید که تعداد فوتی ها در منطقه اومیکرون است. بسیار بالا است.”

یکی از اعضای کمیته علمی تاج کشوری ستاد واکسیناسیون کودکان و ترس والدین از واکسیناسیون کودکان خردسال خود گفت: همیشه به کودکان و نوزادان واکسن تزریق می شده است و بزرگسالان تاکنون آن را تزریق نکرده اند. اما اکنون شیوع بیماری به حدی شده است که بزرگسالان باید هر چند ماه یکبار واکسن بزنند و تزریق را تکرار کنند، اما کودکان این واکسن را برای مدت طولانی و شاید مادام العمر دریافت می کنند تا از این بیماری مصون بمانند.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین والدین در دریافت واکسن کراون برای فرزندان خود تردید نداشته باشند و باید از واکسن های موجود برای محافظت از فرزندان خود در برابر تاج استفاده کنند.

بیشتر بخوانید  کشف جسد جدید در کلانشهر/ تعداد کشته شدگان این کلانشهر به 42 نفر رسید

دیدگاهتان را بنویسید