مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

خبر بد؛ زمان ورود توده جدید گرد و غبار به کشور اعلام شد

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، رئیس مرکز ملی پیش بینی بحران و مدیریت مخاطرات جوی از ورود توده جدیدی از گرد و غبار در غرب و جنوب غرب کشور از روز جمعه (30 اردیبهشت) خبر داد.

صادق ضیائیان گفت: بر اساس تجزیه و تحلیل آخرین داده های تصاویر ماهواره ای، گرد و غبار امروز (28 اردیبهشت) از کشور عراق به نیمه غربی و بخش هایی از جنوب در بوشهر و خلیج فارس و همچنین در استان ها منتقل شده است. البرز و تهران کیفیت هوا و کاهش دید افقی. روز جمعه (30 اردیبهشت) با تشکیل مجدد گرد و غبار در عراق، شرایط برای انتقال آن به مناطق غرب و جنوب غرب کشور فراهم می شود.

وی افزود: امروز (28 اردیبهشت) در برخی مناطق اردبیل، استان های آذربایجان غربی و شرقی، استان های ساحلی خزر، خراسان شمالی، خراسان شمالی، رعد و برق، وزش باد شدید و گرد و خاک پیش بینی می شود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی هوا و مدیریت بحران کشور ادامه داد: روز پنجشنبه (29 اردیبهشت) در استان های شمالی خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی و به صورت پراکنده در استان های شمالی اردبیل و آذربایجان شرقی در ساعاتی دیگر با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی.

وی افزود: روز جمعه (30 اردیبهشت) در غرب سواحل دریای خزر و شمال آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و استان اردبیل گاهی بارش باران و شنبه (31 اردیبهشت) در سواحل دریای خزر، خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان. ارتفاعات رضوی و البرز شرقی و وزش باد و وزش باد شدید گذرا پیش بینی می شود.

بیشتر بخوانید  سرقت از موبایل فروشی توسط دو دختر شیک پوش در تهران / فیلم

ضیائیان افزود: روز یکشنبه (اول خرداد) در اکثر نقاط کشور به ویژه جنوب غرب و جنوب وزش باد شدید پیش بینی می شود که تا ساعاتی دیگر گرد و خاک به دنبال خواهد داشت. مناطق مرکزی و شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز تا روز جمعه (30 اردیبهشت) ناآرام است.

رئیس مرکز ملی پیش بینی بحران و مدیریت مخاطرات جوی پایتخت در دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۲۹ اردیبهشت) صاف تا کمی ابری، گاهی غبارآلود همراه با وزش باد و احتمال وزش باد شدید خواهد بود. با کمینه دمای 15 و حداکثر 31 در روز جمعه (30 اردیبهشت) صاف و در برخی نقاط وزش باد با کمینه دمای 16 و حداکثر 32 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

ضیاییان در پایان خاطرنشان کرد: امروز و فردا (8 و 9 اردیبهشت) اهواز با دمای 39 درجه سانتیگراد و شهرکرد با دمای 5 و 6 درجه سانتیگراد سردترین مراکز استانی کشور هستند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *