خبرنگاران نقش مهمی در ارتقای حس امنیت در جامعه دارند



به گزارش ایرنا سردار احمد طاهری روز پنجشنبه در دیدار با رئیس و خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز سیستان و بلوچستان به مناسبت روز خبرنگار اظهارداشت: حفظ امنیت بر عهده نیروی انتظامی بوده و احساس امنیت به عنوان بخشی از امنیت عمومی مقوله ذهنی و روانی است که برآیند عملکرد رسانه‌ها به عنوان یکی از نهادهای فرهنگی در آن بسیار تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: اصحاب رسانه با توانمندی، بینش و آگاهی که به مسائل روز دارند همواره آرامش فکری و امنیت روانی را برای مردم به ارمغان می‌آورند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان بیان کرد: رسانه‌های متعهد همچون خبرگزاری ایرنا در شفاف سازی جامعه، مطالبه گری مردم و هدایت مسوولان برای حل مشکلات نقش موثری دارند.

وی افزود: خبرنگاران صدای افکار عمومی هستند و اگر امروز اعتمادی میان مردم و مسوولان ایجاد شده بدون شک مرهون اصحاب قلم و اندیشه است چراکه این قشر به شفاف سازی جامعه و رفع نقاط مبهم کمک موثری می‌کنند.

سردار طاهری بهترین سرمایه پلیس را مردم عنوان کرد و اظهارداشت: آنچه برای ما بیش از پیش مهم است احساس امنیت در بین مردم و جامعه  بوده که در این زمینه نیز خبرنگاران می‌توانند با القای امید به جامعه و عدم انتشار مطالب نا امید کنند و بیان واقعیت‌ها نقش خود را در القای احساس امنیت در بین مردم به خوبی ایفا کنند.

رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان نیز نیروی انتظامی و رسانه را دو بال آرامش جامعه معرفی کرد و افزود: نیروهای نظامی در برقراری امنیت فیزیکی و رسانه‌ها در القای امنیت روانی جامعه بسیار اثر گذار هستند.

حیدر سرایانی گفت: واقعیت گرایی و انعکاس واقعیت‌ها به صورت مثبت از جمله شاخصه‌های مهم فعالان حوزه رسانه است.

بیشتر بخوانید  کشف زیستگاه غیر مجاز حیات وحش در شهریار / مردی که در خانه اش شیر نگهداری می کرد

وی ادامه داد: صحت، دقت و سرعت سه شاخصه مهم در حوزه رسانه است که اصحاب رسانه باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید