خانه صنعتگران در هودابنده تأسیس شد



به گزارش ایرنا ، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث ، فرهنگ ، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان دوشنبه شب در مراسم افتتاح این خانه گفت: شهرک هودابنده از فرصت های صنایع دستی بی نظیری برای افزایش تولید برخوردار است و بهره وری به طور دستی در شهر راه اندازی شد.

الناز خدائی فرد گفت: یکی از مشکلات صنعتگران در شهرستان خدابنده کمبود فضای کافی برای عرضه محصولات یا نمایش صنایع دستی آنها است ، از این رو افتتاح خانه ای برای صنعتگران این مشکل را به میزان قابل توجهی برطرف می کند.

وی افزود: با راه اندازی خانه هنرمندان صنایع دستی خدابنده علاوه بر تولید و عرضه صنایع دستی ، دوره های آموزشی برای علاقه مندان به فعالیت در زمینه های مختلف صنایع دستی برگزار می شود.

خداي فرد با بيان اينكه ايجاد فضاهاي مناسب براي فعاليت صنعتگران باعث كاهش واردات كالا به كشور و عرضه كالاهاي داخلي با كيفيت بهتر مي شود ، گفت: خانه صنعتگران مي تواند محل توليد هنرمندان و در محل واقع در مشاغل خانگی و مکانی برای تعامل ، گفتگو ، گفتگو و به اشتراک گذاشتن تجربیات درخشان خود داشته باشید.

به گفته رئیس اداره میراث ، صنایع دستی و گردشگری شهرستان هودابنده ، منسوجاتی از جمله قالی بافی ، قالی بافی ، به علاوه پارچه بافی ، پارچه بافی و ریسندگی عمده صنایع دستی هدابنده را تشکیل می دهد ، بنابراین 90٪ محصولات صنایع دستی در این شهرستان است اختصاص داده شده به این محصولات.
معصومه شیری افزود: کالاهای چرمی و حکاکی نیز از دیگر فعالیت های صنایع دستی در شهرستان خدابنده است.

بیشتر بخوانید  فال عطسه سه شنبه ۱۹ دی ۱۴۰۲ | عطسه کردن در ساعات مشخص چه پیامی دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید