خانه شهدای خراسان شمالی ، روستایی با شهدای بیشتر در کشور


به گزارش فارس توسط مانه و سملقان ، هنر ، استعداد ، تولید یا اشتغال ممکن است یکی از عوامل اصلی شهرت یک شهر باشد و باعث پیشرفت آن شود ، اما شاید شهری که شهرتش در آن شهیدان ، جانبازان ، آزادگان و شهداست ، هنر مردانگی است. انجمن.

شهر مانه و اسمولکان که در قلب آن روستایی به نام دارالشهدا وجود دارد ، تعداد زیادی لاله قرمز دارد و آن را وقف انقلاب کرده است.

روستای دارالشهدا در مجاورت شمال اشکان ، جنوب بشار شوگان ، شرق بگرامام و غرب باروستک قرار دارد.

دارالشهدا ، منطقه کوچکی که او را برای جنگ به جبهه های زیادی فرستادند و هر خانه ای یک شهید یا جانباز دارد.

دهکده ای که بیشترین تعداد شهدا را در ابعاد خود دارد ، دهکده ای در قسمت مرکزی مانه و اسملقان و دردل کوه است که 6 برابر بیشتر از میانگین کشوری یعنی. این روستا از نظر جمعیت دارای رتبه اول شهدا در جمهوری اسلامی ایران است.

پس از سفر پر برکت مقام معظم رهبری در سال 1391 به خراسان شمالی و دیدار نماینده ویژه ولی فقیه ، این روستا به عنوان روستایی با بیشترین شهادت شناخته شد و نام آن توسط چخماقلو به “دارالشهدا” تغییر یافت.

بر اساس سرشماری سال 1395 ، جمعیت این روستا 1244 نفر (366 خانوار) ​​و در دوران دفاع مقدس ، با 1200 نفر جمعیت ، دارای 33 شهید ، 25 جانباز ، 2 آزاده ، 150 شهید و به عبارت دیگر از هر 36 نفر برای انقلاب و میهن به شهادت رسیدند.

بیشتر بخوانید  فقط با یک تکه کاغذ سوزن را نخ کنید | همه عمرتون سوزن اشتباه نخ میکردید

با بزرگان هر منطقه ملاقات کنید

این روستا زادگاه دانشمند خاخام شیخ حسن داوری ، همکلاسی مقام معظم رهبری در حوزه علمیه مشهد است.

در اکتبر 2012 ، در سفر پر برکت رهبر معظم انقلاب به خراسان شمالی ، حجت الاسلام محمد حسن رحیمیان ، نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران ، به عنوان نماینده ویژه خود از روستای شهید پرور بازدید کرد.

وی در این سفر گفت که این روستا نسبت به میانگین کشوری شش برابر بیشتر از میانگین کشوری فداکاری کرده است ، جایی که تقریباً از 240 نفر یک نفر شهید بود.

امکانات دهکده مناسب است خانواده او شهید است

این روستا پس از جنگ از گاز ، آب ، برق و تلفن محروم شد. از آنجا که ساکنان این روستا زندگی سختی داشتند ، مهاجرت از این روستا به شهر آشخان و روستاهای اطراف انجام شد.

به آهستگی صدای پیشرفت و گام های ملاقات های رسمی تا سال 1378 ، برق ، سال 1382 ، تلفن ، لوله کشی در سال 1385 و سپس سایر امکانات مانند دبیرستان دخترانه و پسرانه تازه ساخته شده ، بانک اداره پست ، خانه بهداشت ، حمام عمومی شنیده می شد ، گلزار شهدا ، خانه علم ، نانوایی ، جاده آسفالته و … در این روستا شرایط جاده مساعد شد.

اما باز هم اوضاع آشفته ارائه خدمات در این منطقه اخیراً در فضای مجازی مشاهده شده است. اگرچه ممکن است سایر روستاها از امکانات محروم باشند اما عزت روستا بیشتر است که خانواده های شهدا خارج از این حرفه ها هستند.

بیشتر بخوانید  کاری که مردم معترض از سیل با آقای شهردار کردند!+ فیلم

از جاذبه های گردشگری دارالشهدا غافل شده است

ساکنان این روستا به دلیل کوهستانی بودن این روستا و مجاورت آن با کوهها به کشاورزی مشغول هستند و بیشتر آنها به دامداری مشغول هستند.

روستای دارالشهدا در حاشیه جاده آسیا و در دامنه رشته کوه آلاداگ واقع شده است.

“سرچاویان” محلی در کوهستانهای روبروی روستای دارالشهداست که مردم این روستا هر ساله در سیزدهم فروردین به آنجا می روند و حتی مردم روستاهای اطراف نیز به کوهها و چشمه های زیبای این منطقه می روند. در این روز از طبیعت لذت ببرید.

در این روز در روستای دارالشهدا مراسم کشتی با حضور جوانان و قهرمانان این روستا و روستاهای اطراف برگزار می شود.

از دیگر بناهای شاخص این روستا چشمه های فصلی آن است که در فصل بهار مانند چشمه از زمین می جوشد و آب زیادی می ریزد.

یخچال طبیعی یکی دیگر از جاذبه های گردشگری زیبا و طبیعی این روستا است که بین روستای دارالشهدا و شهر شوگان واقع شده است حتی رویای گرم تابستان یخ است.

(کورکان) مکان دیگر این روستا است که بین دارالشهدا و روستای هاور واقع شده است و از آنجا می توانید روستای هاور و مناطق اطراف آن را مشاهده کنید.

دوستداران توسعه باید دارالشهدارا را توسعه دهند

وقتی چنین مناطقی علاوه بر فضای معنوی موجود در آن ، جنبه های مختلفی از جهانگردی ، مذهب و زیبایی طبیعت دارند ، چرا باید اینقدر ناشناس و متروکه باشد؟

نبود برنامه مدون برای نشان دادن شهدای این روستا نیز یکی از کمک هایی است که مقامات دینی و فرهنگی استان باید در این زمینه پاسخگو باشند.

بیشتر بخوانید  پیش بینی قیمت دلار از مسیر درهم

تنها روستای دارالشهدا the مسیر نور در قسمت شرقی کشور است و با برنامه های معنوی مانند داستانی دائمی و ایجاد معبد بزرگ شهدا می تواند عاشقان شهید را به این سطح برساند و مستاصل را احیا کند. روح این روزها با معنویت حال حاضر است.

جای تأسف است که این کمبود دانش به لطف سخنان مقام معظم رهبری حاصل شده است و ما امیدواریم که با تشکیل دولت جوان حزب الله این اتفاق بیفتد.

انتهای پیام


دیدگاهتان را بنویسید