مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

خانه در کدام کشورهای جهان گرانتر است؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


گران ترین خانه های جهان

تشویق: کانادا بزرگترین حباب قیمت مسکن در جهان را دارد.

گزارش بلومبرگ در مورد وضعیت قیمت مسکن در کشورهای مختلف به این نتیجه رسیده است که چهار کشور در گروهی از کشورها به نام “پنج چشم” قرار دارند که شامل ایالات متحده آمریکا، کانادا، انگلستان، استرالیا و نیوزلند حباب مسکن بزرگتر از سایر نقاط جهان است.

نیراج شاه، کارشناس اقتصادی که تغییرات قیمت مسکن را در طول سال‌ها مطالعه کرده است، می‌گوید: «این خطر وجود دارد که دور جدیدی از سیاست‌های محرک بانک‌های مرکزی منجر به حباب بزرگ‌تر مسکن در نقاط مختلف جهان شود. تورم. . زمانی که بانک‌های مرکزی بر جلوگیری از کندی رشد اقتصاد جهانی تمرکز می‌کنند، تنها گذاشتن بخش مسکن می‌تواند منجر به یک بحران جدید شود.

طبق گزارش بلومبرگ، کانادا بزرگترین حباب قیمت مسکن در جهان را دارد و پس از آن نیوزلند، استرالیا و بریتانیا در رتبه های دوم تا چهارم قرار دارند. نام نروژ و سوئد نیز در رده بندی زیر قابل مشاهده است.

به گفته شاه، بخش بزرگی از حباب قیمتی که در این کشورها در حال شکل گیری است به تقاضای ثروتمندان خارجی برای خرید خانه در این کشورها مربوط می شود. این امر منجر به هجوم جدی دولت ها به خرید خانه توسط خارجی ها شده است، تا جایی که کانادا مالیات خرید آپارتمان را تصویب کرده و نیوزلند خرید خانه توسط خارجی ها را ممنوع کرده است.

بلومبرگ هشدار می دهد که کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا می تواند سرمایه های سرگردان بیشتری را وارد بخش مسکن کند. میانگین قیمت مسکن در 57 کشور بلومبرگ اکنون به بالاترین سطح خود در 10 سال گذشته رسیده است.

بیشتر بخوانید  سری یازدهم وبلاگ نویسی سفید


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *