خاموشی‌های تابستان در راه است؟



آنچه دیگران می خوانند:


کامبیز نظریان با بیان اینکه در روزهای گرم سال قرار داریم و با افزایش بار مصرفی مواجه هستیم، گفت: پیک شهر تهران 4300 مگاوات بوده که نسبت به سال قبل 3.5 درصد افزایش داشته است. در حال حاضر شبکه برق تهران کاملا پایدار است و با توجه به اقدامات انجام شده و هماهنگی های انجام شده مشکل خاصی برای تامین برق شهر تهران وجود ندارد.

وی با اشاره به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر افزایش دما تاکید کرد: استفاده از وسایل سرمایشی باعث افزایش مصرف برق می شود به گونه ای که این تجهیزات تا 2000 مگاوات به مصرف برق کشور می افزاید.

مدیرعامل شرکت برق تهران بزرگ با بیان اینکه به ازای هر درجه افزایش دما تا 200 مگاوات به شبکه شهر تهران اضافه می شود، مدیریت مصرف در تیر و مرداد به ویژه در ساعات پیک را ضروری دانست.

ناظریان با اشاره به ضرورت مدیریت مصرف برای ایجاد پایداری در شبکه برق، گفت: مدیریت و کنترل مصرف به ویژه در حوزه وسایل سرمایشی ضروری است ضمن اینکه مشترکین در ساعات اوج مصرف از کولرهای آبی استفاده می کنند. ما معتقدیم با مدیریت مصرف تا 200 مگاوات در سیستم های خنک کننده صرفه جویی می کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که ارزیابی برای وقوع قطعی برق در تهران انجام شد، گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده از سال گذشته مقدمات پایداری شبکه را فراهم کرده ایم.

بیشتر بخوانید  آخرین وضعیت مرزهای ششگانه زیارت اربعین

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ افزود: این برنامه در دو بخش زیرساخت شبکه و مدیریت و نیازهای مصرفی با توجه به برنامه های تعیین شده در شهر تهران به ویژه در حوزه کنترل مصرف در حوزه مدیریتی است. کاهش مصرف این بخش که به حدود 800 مگاوات می رسد ضروری است.

اجرای برنامه کاهش 50 درصدی هزینه ها در بخش اداری

با تصویب هیأت وزیران، تمامی دستگاه های اجرایی و دولتی متعهد شدند و متعهد شدند که از 24 خرداد تا 24 شهریور نسبت به مدت مشابه سال قبل 30 درصد کاهش مصرف و 60 درصد کاهش مصرف داشته باشند. در طول دوره غیر کاری.زمان نسبت به ساعات کار.دارند

وی با بیان اینکه بیش از 50 درصد از طرح های در نظر گرفته شده در حوزه اداری اجرایی شده است، گفت: این بدان معناست که شاهد کاهش مصرف برق در حوزه اداری هستیم یعنی 100 مگاوات در این بخش صرفه جویی شده است. طرحی که معادل برق رسانی به 100000 مشترک خانگی است.

40 درصد از مشترکین حق پس انداز پاداش را داشتند

به گفته مدیر کل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، با توجه به برنامه ریزی های انجام شده در حوزه خانوار در حوزه کنترل مصرف در قالب طرح های تشویقی، امیدواریم با همکاری مردم بتوانیم تا تابستان 1401 با همکاری مشترکین.

ناظریان با اشاره به طرح تشویق مشترکان کم خرج خانوار گفت: این طرح از اوایل خرداد ماه اجرایی شده و بر اساس برآوردها 40 درصد از مشترکان خانگی تهران مشمول دریافت پاداش پرهزینه شدند.

بیشتر بخوانید  صفحه درخواستی شما پیدا نشد.

وی گفت: یعنی 40 درصد از مشترکان نسبت به سال قبل از هزینه خود کاسته اند. امیدواریم با همکاری مشترکین شاهد کاهش مصرف در بخش داخلی باشیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ با بیان اینکه در سال گذشته کاهش 10 درصدی مصرف برق در حوزه خانوار را به ثبت رساندیم، اظهار داشت: با برنامه ریزی هایی که در حوزه زیرساخت و در بحث مدیریت مصرف انجام شده است. امیدوارم تابستان را بدون محدودیت پشت سر بگذارند.

نظریان با اشاره به حساب های مشترکان خانگی در تهران گفت: 40 درصد از حساب های صادر شده تا 24 خرداد مشمول پاداش پس انداز بود که در مورد پاداش نیز سیاست خوبی اجرا شد و نسبت به سال قبل بهبود یافت.

به گفته وی، طرح پاداش مشترکان پرمصرف امسال دارای دو ویژگی است، این طرح برای همه مشترکان در نظر گرفته شده و مبلغ پاداش تا چهار برابر افزایش یافته است، به طوری که پاداش پس انداز 20 برابر بیشتر از قیمت تعرفه است. برق در منطقه مشترکین کم مصرف

80 درصد تهرانی ها مصرف متعادلی دارند

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تهران بزرگ با بیان اینکه پیش بینی می شود مشترکان بیشتری در این طرح شرکت کنند، اظهار داشت: بیش از 80 درصد مشترکان شهر تهران یا زیر الگو یا در محدوده الگوی مصرف هستند، اما چهار درصد از مشترکان در این طرح قرار دارند. مصرف دسته بالاتر از مدل

ناظریان با بیان اینکه چهار درصد مشترکان بیش از دو برابر الگوی مصرف برق خرج می کنند و تاکید ما بر کاهش مصرف این مشترکان است، گفت: این موضوع یک تکلیف قانونی است و از نظر قبض این دسته از مشترکان مشمول مقررات قانونی هستند. فاکتورها چند میلیون تومان است زیرا این فاکتورها شامل یارانه نمی شود و 3.5 برابر قیمت تمام شده محاسبه می شود.

بیشتر بخوانید  مراسم ترحیم همسر و فرزند مجری معروف

به گفته وی، بهتر است میزان مصرف کاهش یابد تا مشترکان بدمصرف مشمول جرایم سنگین نشوند، در حال حاضر با توجه به اینکه قبوض برق در بازه زمانی 45 روزه صادر می‌شود، امکان وجود ندارد. داده های دقیق در مورد قبوض

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با بیان اینکه مشخص است 40 درصد از مشترکان پاداش دریافت کرده اند که رقم قابل توجهی است، یعنی در دوره آینده می توان اعلام کرد چه تعداد از مشترکان دارای حساب رایگان خواهند بود، گفت: مشترکینی که به مصرف پایبند نیستند و بیشتر، الگوی مصرف برق دو برابری در ده ها میلیون قبض برق دارند.

به گفته ناظران، مشترکانی داریم که می توانند بیش از هزاران کیلووات برق در ماه مصرف کنند که در موارد محدود شاهد آن هستیم. این دسته از مشترکین عموما عمارت های بسیار بزرگی دارند یا در برج های بزرگ زندگی می کنند که در صورت عدم رعایت جریمه می شوند.


دیدگاهتان را بنویسید