حیوانات وحشی قزوین برای جلوگیری از بیماری های احتمالی تحت نظارت است



مهران شانتیایی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اقدامات اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین در زمینه کنترل مهاجرت و درگیری روزافزون حیات وحش با انسان و شیوع بیماری ها در میان آنها ، اظهار داشت: حیات وحش گونه ها تا چندین عامل بستگی دارد که یکی از این عوامل ممکن است شرایط تغییر اقلیم باشد که به نوبه خود می تواند منجر به درگیری حیات وحش در برخی مناطق شود.

وی افزود: در حوزه حملات به حیات وحش ، قانونگذار موضوع بیمه را مشخص کرده و از فرمانداران ، بخشداران ، شوراها و دهیاران خواسته است دام و کندو را بیمه کنند.

این مقام مسئول اظهار داشت: با توجه به شیوع بیماری های احتمالی در طبیعت ، حیات وحش به طور مداوم کنترل می شود و در صورت لزوم اقدامات لازم با هماهنگی دامپزشکی انجام می شود.

شانتیایی افزود: استان قزوین ظرفیت زیادی در زمینه گونه های جانوری و گیاهی دارد و این اداره کل برای محافظت از این گونه ها همه تلاش خود را انجام می دهد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: نظارت بر این اداره در تمام مناطق استان قزوین به ویژه در مناطق حفاظت شده و مناطق شکار با تیراندازی ممنوع ادامه دارد و حافظان حفاظت محیط زیست در این استان برای حفاظت از این گونه ها سخت تلاش می کنند.

بیشتر بخوانید  حال آتیلا پسیانی وخیم شد

دیدگاهتان را بنویسید