مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

حیوانات خانگی که با آنها زندگی می کردیم

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


سگ ها همیشه همراهان وفادار انسان ها بوده اند. اسب یک حیوان نوبل است. خوک هم نفرین است و هم نماد خوشبختی. انسان ها و حیوانات هزاران سال است که با هم زندگی می کنند. مردم و حیوانات خانگی آنها در این گزارش تصویری:

حیوانات خانگی که با آنها زندگی می کردیم

یک گربه خانگی فوق العاده

حیوان خانگی

انسان ها و حیوانات هزاران سال است که با هم زندگی می کنند و یک “نیاز مشترک” بین آنها ایجاد شده است. 8 میلیون گربه خانگی در آلمان وجود دارد. مراقبت از گربه ها آسان است و گفته می شود که در کاهش استرس در انسان نقش دارند. اما گربه از انسان چه نیازی دارد؟ سرپناه، غذا و عشق. به طور خلاصه، انسان و حیوان می توانند مکمل یکدیگر باشند.

دوست وفادار انسان

حیوان خانگی

سگ های نگهبان، سگ های چوپان، بازماندگان زلزله، سگ هایی که مواد مخدر و بمب پیدا می کنند و سگ هایی که نابینایان را تعقیب می کنند. آزمایشات نشان داده است که سگ ها رفتار صاحبان خود را به خوبی درک می کنند.

خرگوش و امکاناتش

حیوان خانگی

خرگوش ها در مقایسه با سگ ها به افراد زیادی نیاز ندارند. اما خوشحالی خود را با دیدن کامل «صاحب» خود نشان می دهند. خرگوش ها، اگرچه خیلی باهوش نیستند، اما «صاحب» خود را با صدا و بو می شناسند.

لاک پشت، حیوان خانگی؟

حیوان خانگی

لاک پشت ها چندین سال است که در جامعه حیوانات خانگی حضور دارند. اگرچه لاک پشت تقریباً در تمام طول روز بی حرکت است و نمی تواند ارتباط زیادی با انسان داشته باشد، اما طرفداران زیادی در بین دوستداران حیوانات وجود دارد.

بیشتر بخوانید   اصول کاشت و تکثیر درخت فندق 

موتور تاریخ بشر

حیوان خانگی

تحرک انسان در طول تاریخ به اسب ها بستگی داشته است. مردم هزاران سال سوار بر اسب و سواره زندگی کرده اند. در حال حاضر، اگرچه دیگر به این حیوان نیازی نیست، اما هنوز هم اسب سواری ورزش مورد علاقه بسیاری از مردم است.

وقتی گاو اهلی شد

حیوان خانگی

زندگی انسان با اهلی کردن گاوها به طور اساسی تغییر کرده است. شکارچیان مردمی که دائماً در حرکت بودند می توانستند در یک مکان مستقر شوند و دامدار و کشاورز شوند. گاو نیاز انسان به گوشت و پوست و شیر را برطرف می کند و انسان از این حیوان در برابر دشمنان طبیعی خود مراقبت می کند.

نماد کفر و خوشبختی

حیوان خانگی

خوک در آلمان هم زشت است و هم نماد شادی. انسان ها گوشت خوک را برای تقریباً 9000 سال نگهداری و استفاده کرده اند. جالب است که انسان و خوک شباهت های فیزیولوژیکی زیادی دارند: هر دو از استرس رنج می برند و بیماری هایی که از آن رنج می برند مشابه است.

از جنگل تا خانه

حیوان خانگی

چندین هزار سال پیش مردم شرق آسیا با طعم گوشت مرغ و تخم مرغ آشنا شدند و شروع به رام کردن این حیوان کردند. حدود 150 نژاد مرغ شناخته شده وجود دارد. نژادهای مخلوطی از جوجه ها وجود دارند که فقط برای تخم ریزی سریع یا استفاده از گوشت پرورش می یابند. در گذشته در بسیاری از خانه ها چندین مرغ و خروس نگهداری می شد که با گسترش زندگی شهری منسوخ شد.

گوشت و پشم

حیوان خانگی

قسمت دیگر گوشت، پشم و شیر مورد نیاز مردم توسط گوسفند تامین می شود. کلاه، روسری، ژاکت و لباس های پشمی گرم هزاران سال است که مردم را از سرما محافظت کرده است. انسان در هیبت چوپان و سگ چوپانش از این حیوان در برابر گرگ ها و دیگر دشمنان طبیعی دفاع کرد. همزیستی انسان و گوسفند بر اساس نیازهای متقابل است.

بیشتر بخوانید  روز جهانی مرد در سال 2021 در ساعت 1400 چیست؟

مار با خط و خال

حیوان خانگی

برای برخی، ممکن است “چند” باشد، اما در سال های اخیر، مارهای غیر سمی راه خود را به خانه های بسیاری از دوستداران حیوانات پیدا کرده اند. (عکس: بازار حیوانات در ایران)

کبوتر پستچی

حیوان خانگی

“کبوتر” اصطلاحی است که برای توصیف کبوتردوستان به کار می رود. تقریباً در تمام شهرهای جهان کبوترها را می توان دید. این پرنده در زمانی که «ایمیل» وجود نداشت برای نامه نگاری و اخبار سریع استفاده می شد.

لذت بصری

حیوان خانگی

دنیای زیر آب و ماهی های زیبا. آکواریوم برای بسیاری از افراد یک لذت بصری است. البته این لذت بصری هزینه دارد و نیاز به آگاهی زیادی در مورد نگهداری ماهی دارد.

خطر در خانه

حیوان خانگی

برای برخی، سگ و گربه با رتیل، مار و آفتاب پرست جایگزین شده است. برخی از این حیوانات بی ضرر هستند، اما برخی خطرناک هستند. این “حیوانات خانگی خطرناک” چندین بار فرار کرده اند و ده ها پلیس و آتش نشان برای به دام انداختن آنها بسیج شده اند.

منبع: دویچه وله


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *