مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

حیف از جویدن زیاد آدامس

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


آدامس زیاد چه ضرری دارد؟

مردم در سراسر جهان همیشه بیرون هستند آدامس طعم آن هم استقبال می شود و امروز آمارها نشان می دهد ایران با 82 درصد، عربستان با 79 درصد و آمریکا با 59 درصد در رتبه های اول تا سوم مصرف آدامس قرار دارند. (البته یکی از دلایلی که منجر به افزایش مصرف آدامس در خاورمیانه شد، دادن آدامس به جای مابقی پول در خریدهای روزمره است). دلگرم کننده به روز باشید حیف آدامس جویدن آن ها ملاقات می کنند.

 آدامس زیاد چه ضرری دارد؟

شکل 6 عوارض جانبی مهم جویدن آدامس

اگر به جویدن عادت دارید، توصیه می شود این مقاله را بخوانید تا متوجه شوید که آیا آدامس در سطل زباله است نه در دهان.

آدامس چاق است یا نازک و چه بیماری هایی ایجاد می کند؟

آدامس آب نباتی است که فقط جویده می شود نه بلعیده می شود.
آدامس جویدن بزاق را تا 10 برابر افزایش می دهد و همچنین کمی سرعت کار قلب را افزایش می دهد که باعث افزایش جریان خون به مغز و سایر اندام ها می شود. جویدن آدامس در هر ساعت 12 کیلوگرم انرژی می سوزاند.

جویدن بیش از حد آدامس نیز می تواند اثرات مخربی داشته باشد: جویدن طولانی مدت آدامس می تواند به مفصل گیجگاهی فکی آسیب برساند یا پرکردگی های دندان را خارج کند.

جویدن آدامس باعث تولید بزاق می شود و بزاق عاملی برای دفع باکتری های دهان است، بزاق همچنین حاوی بی کربنات است که باکتری ها یا پلاک دندان را خنثی می کند، به همین دلیل برخی از خمیردندان ها حاوی بی کربنات هستند. مصرف زیاد آن برای معده خطرناک است و حتی باعث اسهال می شود.

بیشتر بخوانید  ترامادول به معنای اعتیاد خاموش است

رابطه بین آدامس جویدن و سردرد نوجوانان

اگر نوجوان شما به آدامس جویدن عادت دارد و همچنین از سردرد شکایت دارد، می توانید این دردها را با آدامس جویدن او مرتبط کنید. تحقیق کردند. پس از یک ماه نجویدن، سردرد ۱۹ نفر به طور کامل ناپدید شد و هفت نفر از درد جزئی شکایت کردند و زمانی که بعد از چند روز دوباره شروع به جویدن آدامس کردند، درد دوباره برگشت.

بلعیدن و بلعیدن آدامس

تقریباً همه ما گاهی یک آدامس را قورت می‌دهیم که در کودکان بیشتر از بزرگسالان اتفاق می‌افتد، اما پزشکان می‌گویند که دلیلی برای نگرانی وجود ندارد. حتما شنیده اید که یک تکه آدامس تا ۷ سال در معده می ماند اما این جمله اصلا درست نیست. معده ما قادر به تجزیه یک آدامس نیست اما دستگاه گوارش به حرکت خود ادامه می دهد به عبارت دیگر آدامس در دستگاه گوارش تجزیه نمی شود بلکه حرکت می کند و از بدن دفع می شود.

قورت دادن تکه های بزرگ آدامس در کودکان و یا حتی چند تکه کوچک آدامس در مدت زمان کوتاه می تواند در موارد بسیار نادری باعث انسداد دستگاه گوارش شود، به خصوص اگر آدامس با یک جسم غیرقابل تخریب مانند کوچک همراه باشد. سکه یا حتی تخمه آفتابگردان را قورت بده. آنها می دانند که جویدن آدامس برای جویدن است نه برای قورت دادن. آدامس از شیرین کننده ها، طعم دهنده ها، رزین ها و مواد نگهدارنده تشکیل شده است. بدن ما می تواند عطرها را جذب کند، اما نمی تواند “آدامس” را بشکند.

بیشتر بخوانید  فواید و مضرات نمک صورتی هیمالیا برای سلامتی

به همین دلیل است که کودکان تا زمانی که جویدن را یاد نگرفته اند، نباید آدامس بجوند، نه قورت دادن آن، تقریباً همه بچه ها تا سن پنج سالگی متوجه این موضوع می شوند، بنابراین بهتر است کودک کوچک خود را تا این لحظه نجوید. زیاده روی در مصرف هر چیزی مضر است جویدن زیاد آدامس مخصوصا آدامسی که قند و عطر زیادی دارد می تواند به دندان آسیب برساند.

 آدامس زیاد چه ضرری دارد؟

فواید جویدن آدامس

  1. این باعث می شود کمتر هوس غذاهای فست فود و غذاهایی که ارزش غذایی خاصی ندارند را داشته باشید و حتی کمتر هوس کنید.
  2. استرس را کاهش می دهد و باعث می شود فرد احساس آرامش کند.
  3. دهان را طراوت می بخشد و آنها را خوشبو می کند، به خصوص در خارج که امکان شانه کردن وجود ندارد.

لطفا اگر سوال یا راهنمایی برای مقاله دارید آدامس زیاد چه ضرری دارد؟

این را در نظر داشته باشید، آن را با ما و سایر کاربران در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

————————————————- ——————————-

یک مجله اینترنتی دلگرم کننده

مرجان امینی


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *