حکم لکه بینی در ماه رمضان مکارم خامنه ای


قضاوت مشاهده در ماه رمضان مکارم خامنه ای لکه قهوه ای روزه را باطل می کند و تصمیم به لکه رمضان در خامنه ای روزه را باطل می کند و لکه قهوه ای محل را باطل می کند و اگر لکه قهوه ای دیدیم روزه باطل است.

خانم های عزیز نمی دانم روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان برای شما سخت بوده و افطار قاعدگی چند ساعت یا چند دقیقه با لکه های قهوه ای شروع می شود؟ و تو غمگینی چرا خدا؟ تا حالا روزه گرفتم به مشکل خوردم چرا لغو شد؟

این پاسخ به چند تقلیدی است که پرسیدم:

*اگر یکی دو روز قبل از شروع قاعدگی خانمی لکه های قهوه ای رنگی داشته باشد که ضخیم نیست و پیوسته نیست، یعنی به ضخامت خون قرمز نیست و خون قرمز دائماً مجرای واژن را آلوده می کند و گاهی و گاهی اوقات این خون نیست. خون استحاضه است نه حیض

*اگر لکه ها ماندگارتر باشد و واژن تا سه روز به طور مداوم عفونت کند، قاعدگی است.
در خون استحاضه نباید روزه گرفت و روزه گرفت و فقط برای نماز ظهر قبل از آن باید غسل استحاضه و نماز عشا را بجا آورد. استحاد ثانویه و متعددی که در بحث او از احکام به آن اشاره شده است، چنین است.
بخش شاد برای مردان متاهل 🙂
زن می تواند در حال استحاضه نزدیکی کند و حرام نیست، زن فقط قبل از نزدیکی باید غسل کند، و حرام نیست. این رابطه در استحاد به قبل یا بعد از ماه رمضان است که روزه نمی گیرید.
از آنجایی که فکر می‌کردم خیلی‌ها مثل من نمی‌دانند که لکه‌های قهوه‌ای قبل از قاعدگی «این روزها در بین خانم‌ها شایع است» تصمیم گرفتم این موضوع را به شما بسپارم تا بدانید.
این سؤال از پنج مرجع تقلید پرسیده شد: آیت الله مکارم، آیت الله خامنه ای، آیت الله نوری همدانی، آیت الله علوی گرگانی، آیت الله صانعی.
غیر از آیت الله همدانی بدانید که یک استحاضه مانده است.
من مراجع دیگر نخواستم، این متن برای اطلاع رسانی بود که هرکس مرجع خود را می پرسد و تکلیفش مشخص است.

بیشتر بخوانید  عکس/ استایل گنگ و خفن پردیس احمدیه به سبک ترلان پروانه!

در صورت نیاز متن پرسش و پاسخ را از این پنج مرجع ارسال خواهم کرد. اما اگر دوستان مایل باشند می توانند این سوال را خودشان از من بپرسند. اما کمی سخت جواب می دهند. و اگر و زمانی که انجام دهند، من بارها برای دریافت پاسخ درست سوال کرده ام. به قول معروف من گیر کردم 🙂

اگر زن در حین قاعدگی لکه ببیند وظیفه او چیست؟

اگر در آن زمان باشد، اما شرایط حیض را نداشته باشد، استحاضه است. شرایط قاعدگی خون غلیظ و خون مداوم برای حداقل سه روز است. حالا اگر این خانم روزی که باید پریود شود لک های متناوب داشته باشد مثلا صبح با عذرخواهی یک لک قهوه ای ببیند تا چند ساعت حتی یک نقطه هم نمی بیند و مثل قرمز نیست. خون مداوم و تمیز نیست.شب. . اگر گاهی پاک و گاهی عفونی باشد استحاضه است ولی اگر خالهای قهوه ای ممتد و شبیه حیض باشد ولی رنگ آن فقط قهوه ای باشد و حیض متوالی باشد.

اما لکه های بعد از خون سرخ حیض تا ده روز اول حیض بقیه استحاد است.

پس ربطی به تاریخ و ساعت نداره، میتونه بین دو سیکل باشه، میتونه همزمان تاریخ قاعدگی باشه، باید مدارک و شرایط قاعدگی رو بررسی کنید و باید دید کدوم یکی.

دیدگاهتان را بنویسید