مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

حکم قصاص قاتل شهید رنجبر تایید شد

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، رای دادگاه کیفری استان فارس در خصوص قصاص قاتل شهید رنجبر، افسر نیروی انتظامی استان فارس پس از رسیدگی به جنون جنون در دیوان عالی کشور تایید شد. متهم حل شد

رای دادگاه کیفری استان فارس در خصوص قصاص قاتل “شهید رنجبر” پس از رسیدگی به جنون متهم در دیوان عالی کشور تایید شد.

شعبه نهم دیوان عالی کشور با توجه به نظریه کمیسیون پزشکی قانونی استان فارس مبنی بر عدم احراز جنون متهم در حین ارتکاب جرم و انجام تحقیقات کافی و اصلاح نواقص، مبنی بر عدم احراز جنون متهم در حین ارتکاب جرم در پاراگراف و ماده 469 قانون آیین دادرسی کیفری با رأی دادگاه نسبت به استان فارس طبق موازین قانونی رسیدگی کیفری اعلام و تصمیم گیری کرد.

بر اساس این حکم، متهمان مجروح شدن با چاقو با عمد و قتل عمد شهید رنجبر، بنا به درخواست اولیای دم و به درخواست مرجع ذی صلاح و پرداخت جراحات ناموفق، یک بار قصاص در ملاء عام خواهند شد. . به دلیل فوت پدر و مادرش برای پدر و مادرش، ظرف یک سال از روز قتل و به اتهام رهبری راهزنی همراه با سوء استفاده از سلاح های سازمانی غیر متعلق به مجروح، به حبس در کام. وی به 10 سال حبس تعزیری و 74 ضربه شلاق و به اتهام حمله عمدی با چاقو به یک سرباز وظیفه به یک سال حبس تعزیری و پرداخت رژیم غذایی ظرف یک سال از تاریخ ارتکاب جرم محکوم شد. علیه قربانی

14. بهمن سال گذشته توسط پلیس وظیفه شناس شهید رنجبر با سلاح سرد به شهادت رسید که پس از فرار قاتل، تحقیقات شبانه روزی با اقدامات عملیاتی پلیس فارس و نیروهای ویژه در دستور کار قرار گرفت. همکاری اطلاعاتی سربازان ناشناس امام زمان (عج) مخفیگاه متهم را در شهر شیراز شناسایی و قاتل دستگیر شد.

بیشتر بخوانید  شهره لرستانی به دلیل کرونا در بیمارستان بستری شد

پس از دستگیری متهم، رئیس دیوان عالی کشور خطاب به رئیس جمهور استان فارس بر تسریع تحقیقات و رسیدگی فوق العاده تاکید کرد و در نهایت پس از گذشت یک ماه از حادثه، دادگاه تشکیل شد. با نظر دیوان عالی کشور، این مرجع قضایی در نهایت با رسیدگی به پرونده، حکم جبران خسارت دادسرای امور جنایی را نقض و دستور رسیدگی مجدد به این پرونده را صادر کرد.

در پایان اردیبهشت ماه بررسی مجدد پرونده مذکور در دستور کار قرار گرفت و در نهایت کمیسیون پزشکی قانونی استان فارس اعلام کرد; در بازجویی و انجام معاینات روحی و روانی، هیچ گونه نشانه ای از اختلال روانی اساسی در متهم مشاهده نشد و با توجه به شواهد و قرائن وی در زمان ارتکاب عمل مجرمانه، ذهن و اراده روشنی داشت.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *