مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

حکم دعا برای مستی چیست؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


فرهنگ و هنر: مصرف مشروبات الکلی یکی از بزرگترین گناهان دین اسلام است که طبق آیات قرآن و روایات ائمه و انبیا نماز مستی تا 40 روز مورد قبول خداوند نیست.

تمام احادیث و احکام اسلامی شراب خواری را از گناهان کبیره و حرام می دانند. مصرف شراب برای روح، جسم، روح، دنیوی و اخروی انسان اثر زیانباری دارد و از نظر علمی منع شده است، همچنین این عمل در آیات قرآن و روایات متعدد پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم منع شده است. او و دیگران را درود فرست. اهل بیت علیهم السلام مورد انتقاد شدید قرار گرفت.

چرا تا چهل روز دعای مستی مورد قبول خداوند قرار نمی گیرد؟

نوشیدن مشروبات الکلی در اسلام حرام است و آثار مضر آن بر اعمال و مناسک مذهبی مانند نماز تأثیر می گذارد. با بررسی حکمت و اسرار نماز در می یابیم که بین جسم و روح نمازگزار رابطه تنگاتنگی وجود دارد، زیرا نماز موجب کمال روحی و معنوی، تقرب به ذات اقدس الهی می شود و… . اولین و مهمترین تخریب کننده شراب است که مربوط به روح و جان انسان است و همچنین به دلیل اینکه حقیقت انسان از روح تشکیل شده است، بنابراین تأثیر شراب بسیار بیشتر از آن چیزی است که به نظر می رسد. با توجه به اینکه روح مستی توانایی درک و دریافت مواهب معنوی را دارد، نمازش قبول نمی شود. در برخی روایات، شراب مادر فساد و مادر همه گناهان و لغزش ها است.

سرگیجه و مستی

تأثیر مخرب شراب بر روح انسان

آیات و سخنان معصومین (علیهم السلام) نیز بر حرام بودن شراب و نپذیرفتن نماز مستی تا 40 روز، اما نماز خواندن بعد از مستی برای عدم عذاب ترک، حکم می کند. دعا شراب روح ایمان را می لرزاند و روح ناآرام و ناآرام بدون پشتوانه هرگز لطف الهی و ارتباط معنوی را درک نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید  برای اولین بار ویدویی رویایی از خانه لاکچری رونالدو در عربستان!

هر عبادتی مخصوصاً نماز مستلزم شادی و توجه روح است، اگر روح دعا کننده استعداد و توانایی خود را از دست بدهد مانند ظرفی می شود که در باران زیر و رو می شود، یقیناً هر چقدر هم که باران ببارد. داخل ظرف، داخل ظرف نمی شود. اما بدانيد كه راه توبه به روي همه گنهكاران باز است و اگر مستي واقعاً تصميم بگيرد از عمل خود دست بردارد و آن را ترك كند دعاي او مورد قبول خداوند قرار مي گيرد زيرا خداوند توبه كنندگان را دوست دارد.

نماز خواندن

ردّ نماز مست از نظر معصوم

در برخی از آیات قرآن کریم و سخنان معصومین (علیهم السلام) شراب نهی شده و در حرمت آن تردیدی نیست.

در حدیثی می خوانیم: «چهار روز نماز نوشیدن شراب را قبول مکن مگر اینکه توبه کنی».

شراب خوار چهل شبانه روز نمازش قبول نمی شود مگر اینکه از این گناه کبیره توبه کند.

امام صادق (علیه السلام) می فرماید: «هر کس یک جرعه شراب بنوشد، خدا و رسولان و مؤمنان او را لعنت می کنند». اگر آن قدر مشروب بنوشد که مست شود روح ایمان او را رها می کند و روح کثیفی جایگزین او می شود و شیطان جایگزین او می شود پس نماز را ترک می کند و فرشتگان او را سرزنش می کنند و خدای متعال خطاب می کند. او گفت: بنده من کافر شدی وای بر تو. پس امام فرمود: «هر چه باشد، چه باشد، به خدا سوگند، عتاب الهی از عذاب هزار سال شدیدتر است».

یک مست نماز می خواند

روایت امام رضا در مورد نوشیدن شراب:

شخصي به نام حسين بن خالد مي گويد به حضرت رضا (ع) گفتم كه از پيامبر (صلي الله عليه و آله) نقل شده است كه فرمود: هر كه چهل روز شراب بنوشد نمازش پذيرفته نمي شود. آيا اين روايت صحيح است؟» حضرت فرمود: راويان اين حديث راست گفته و حديث را به درستي نقل كرده اند، گفتم: «چرا 40 روز نمازش نه كمتر و نه بيشتر قبول نمي شود؟» پيامبر فرمود: زیرا خداوند متعال آفرینش انسان را با این جمله مقرر فرموده است: وقتی نطفه انسان در رحم مادر قرار می گیرد 40 روز باقی می ماند و اکنون نطفه تبدیل به نطفه می شود و 40 روز جویده می شود و 40 روز نیز می شود. و این امر ادامه دارد تا خلقت تمام شود) پس وقتی انسان شراب بنوشد آن شراب 40 روز در بدنش می ماند، پس تا این زمان باقی مانده و ذرات شراب در قبر او نماز قبول نمی شود. خداوند.

بیشتر بخوانید  مطالبات دستیار پیشین مجیدی پرداخت شد

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *