حکم تخلف ارزی یک شرکت لبنیات معروف اعلام شد



به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، فرود عسگری سرپرست معاونت فنی گمرک گفت: از مجموع 34 فقره پرونده در 25 مورد تخلف کشف شد.

به گفته عسگری، 34 مورد شامل 94 فقره اظهارنامه گمرکی که مربوط به سال های 95 تا 1377 می باشد، به دلیل ظن به وجود بیش از حد برآورد در کمیسیون ذی صلاح مورد بررسی قرار گرفت که ارزش اظهار شده نیز تایید و مشخص نشد که بیش از حد برآورد شده است. .

سرپرست معاونت امور گمرک ایران افزود: در مجموع بر اساس آرای کمیسیون، میزان مازاد فرضی از 68 میلیون دلار به 25 میلیون دلار کاهش یافت و به صاحب کالا اعلام شد. در صورت اعتراض صاحب کالا به تصمیم مذکور، ظرف 20 روز پرونده به کمیسیون رسیدگی به اختلافات گمرکی ارجاع می شود.

سرپرست معاونت گمرک ایران می گوید: در رابطه با پرونده واردات کره حیوانی، گمرک ایران 34 پرونده را انجام داد که به همین دلیل صاحب کالا اعتراض کرد.

عسگری گفت: بر اساس اعتراض، این موضوع به کمیسیون بدوی و اختلافات گمرکی ارسال و بر اساس جلسات فشرده به رای گذاشته شد. از این تعداد 9 مورد با ارزش اعلامی، 7 مورد با 20 درصد بیشتر و 18 مورد با ارزش استنباطی 50 درصد تایید شد.

طبق قانون صاحب کالا 20 روز فرصت اعتراض دارد.

در مورد کره وارداتی متعلق به یک شرکت لبنی به 34 مورد شامل 94 فقره اظهارنامه گمرکی مربوط به سال های 95 تا 98 به دلیل مشکوک بودن به مازاد عرضه رسیدگی شد که پس از فرآوری در دفتر تخصصی مربوطه به مبلغ 68 میلیون فقره رسید. دلار صاحب کالا، پرونده به مرجع حسابرسی کمیسیون بدوی اختلافات گمرکی منتقل شد.

بیشتر بخوانید  فروش بلیط هواپیما خارج از لیست قیمت نوامبر 1999 غیرقانونی بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید