حکم اعدام برای قاتل دو طلبه مشهدی + جزئیات



آنچه دیگران می خوانند:

بر اساس گزارش ها شمانیوز: سخنگوی قوه قضائیه گفت: دادگاه انقلاب ضاربان به دانش آموزان مشهدی در حرم رضوی را به اعدام محکوم کرد.

وکیل قاتل درخواست تجدیدنظر داده و پرونده در حال حاضر در دیوان عالی کشور است.

گفتنی است این تکفیری روز سه شنبه 18 فروردین ماه با چاقو به سه کشیش در حیاط معبد پیامبر اعظم (ص) حمله کرد.

هر سه کشیش کشته شده در این حادثه از فعالان و ساکنان حاشیه شهر مشهد در منطقه شهید رجایی (ساختمان قلعه) بودند.

گفتنی است حجت الاسلام پاکدامن و دارایی پس از عمل در بخش مراقبت های ویژه بستری شدند. حجت الاسلام پاکدامن در وضعیت مساعدی قرار داشت اما حجت الاسلام اصلانی یکی دیگر از کشیش های کتک خورده به دلیل شدت جراحات وارده در روز حادثه کشته شد.

اعترافات جدید عبداللطیف مرادی قاتل 2 کشیش

حجت الاسلام سید جواد هاشمی گفت: بر اساس برخی اعترافات ضارب و شواهد به دست آمده، ضارب (عبداللطیف مرادی) جوانی 21 ساله بوده که تحت تأثیر تندروهای سنی و شیعه مرتکب این جنایت شده است.

مرادی از ورودی باب الرضا(ع) وارد حرم شد و قصد کشتن چند تن از روحانیون را داشت که با دیدن این سه کشیش عزیز (شهدای حاج اسلام اصلانی و درعی و حجت الاسلام پاکدامن) وارد صحن پیامبر اعظم شدند. ).

بیشتر بخوانید  اولین تاکسی هوایی در فرودگاه بین المللی پیام ارائه می شود

بنا به اعتراف عامل جنایت، به محض رسیدن به این سه روحانی، ضربه ای به شهید دارایی و بلافاصله ضربه دیگری به شهید اصلانی وارد کرده است.

حجت الاسلام پاکدامن قصد داشت از مهاجم فاصله بگیرد که از پشت به کتف وی ضربه زد و روی زمین افتاد. اما او سعی می کند از ضربات متعدد چاقو (حدود 20 ضربه) با دست و پا از خود دفاع کند.

هاشمی در قسمت دوم سخنان خود درباره علل و عوامل این حادثه گفت: با اعترافات مهاجم و بررسی محتویات تلفن همراه وی مشخص شد که وی از دنبال کنندگان سایت های تندرو وهابی است. . و کانال ها در فضای مجازی و اسناد افکاری در مورد ابن تیمیه و محمد بن عبدالوهاب در تلفن او ظاهر می شود.

وی همچنین کانال های مرتبط با جریان موسوم به شیعه انگلیسی از جمله سید صادق شیرازی را دنبال می کرد و همچنین فیلم هایی از توهین، افراط و توهین و فحاشی این جریان را در تلفن همراه خود داشت.

وی تاکید کرد: بر اساس اسناد و مدارک به دست آمده، افکار افراطی مذهبی شیعه و سنی بر ذهن فرد مهاجم تاثیر گذاشته که در نهایت منجر به شکل گیری این جنایت در ذهن فرد مهاجم و متقاعد شدن وی به ارتکاب جرم شده است.

وی در بازجویی ها خاطرنشان کرد که فقط برای کتک زدن روحانی به حرم آمده است. بنابراین این حادثه یک ترور کور بود و این کشیش ها به عنوان هدف مهاجمان از قبل تعیین نشده بودند.

حجت الاسلام هاشمی در بخش دوم سخنان خود گفت: باز هم بر اساس اسناد موجود، عامل این جنایت برای رؤیت و برجسته شدن در حرم مطهر رضوی انجام شده است. در غیر این صورت این جنایت می توانست در جای دیگری انجام شود.

بیشتر بخوانید  زیباترین عروس دنیا در ایران! + تصویر

وی افزود: تندروی شیعه و سنی همواره بر پیکره اسلام اثر گذاشته است و این بار تلفیق این دو تفکر افراطی منجر به وقوع این حادثه ناگوار در حرم مطهر رضوی شد./رکنا

جزئیات جدید حادثه تروریستی حرم مطهر رضوی

رئیس قاضی خراسان رضوی گفت: پس از وقوع حادثه در معبد رضوی و حمله به سه کشیش، متهمان احضار شدند اما در این پرونده یک نفر متهم شد.

متهم در همان روز قبل از حمله به سه کشیش، به دو کشیش دیگر که در منطقه بودند نیز حمله کرد که به دلایلی موفق نشد.

متهم از طریق فضای مجازی تحت آموزش نصب سلاح در عملیات انتحاری قرار گرفت و به طرز ماهرانه ای اسلحه را در پناهگاه نصب کرد.

حمله به این سه کشیش غافلگیرکننده بود و طبق تصاویر موجود، تا زمان حمله هیچ فعالیت مشکوکی صورت نگرفت.

تصویری جدید از زنده ماندن روحانی از یک حمله تروریستی

رئیس بیمارستان رضوی گفت: حال عمومی کشیش مجروح این حادثه در جوار حرم حضرت رضا (ع) مساعد است.

دکتر محسن آکیس مدیر کل بیمارستان رضوی گفت: حال عمومی حجت الاسلام محسن پاکدامن روحانی مجروح حادثه حوالی حرم حضرت رضا (ع) پس از عمل جراحی دست مساعد و پایدار است.

وی افزود: این بیمار بر اثر ضربه عمیق اعصاب و عروق مچ دست راستش بریده شد که روز گذشته به مدت 6 ساعت در بیمارستان رضوی تحت عمل جراحی قرار گرفت. این بیمار در حال حاضر در بخش مراقبت های ویژه (SICU) بیمارستان بستری است و می تواند انگشتان خود را حرکت دهد، اما برای ادامه روند بهبودی دست خود، فردا 21 فروردین ماه تحت عمل جراحی قرار می گیرد تا به طور کامل از دست بدهد. دست خودم.

بیشتر بخوانید  جدول مدال های المپیک امروز ۱۲ مرداد ۱۴۰۰

گفتنی است حجت الاسلام پاکدامن ضمن تقدیر از مجموعه آستان قدس رضوی برای ادامه درمان گفت: همه پرسنل بیمارستان با دلسوزی و پیگیری های خود شرمنده ام کردند.


دیدگاهتان را بنویسید